جذابیت های تور عمان!

جذابیت های تور عمان!

وقتی نام کشورعمان یا پایتخت آن، مسقط برده می شود، شاید در ابتدا خیلی ها در ذهن خود کشوری با وسعت کم و آب و هوای گرم و خشک را تصور می کنند که نمی تواند اهمیت بالایی از لحاظ گردشگری داشته باشد. اما با خواندن این مطلب تا انتها، احتمالا متوجه خواهید شد که این تصور خیلی تصور درستی نیست!
پس با ما همراه باشید تا شما را دقیق تر با این کشورعربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان آشنا کنیم.

از قدیمی ترین دولت عربی تا تاریخچه سکونت بشر

عمان در طول تاریخ خود با موقعیت استراتژیک خود در امتداد دریای عرب و نزدیکی به شبه قاره هند و شرق آفریقا و همچنین سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان، مرکز تجارت بوده است.

این کشور قبل از اینکه در اوایل قرن شانزدهم تحت کنترل پرتغالی ها قرار گیرد، توسط سلسله های مختلف اسلامی از جمله امویان، عباسیان و ایوبیان اداره می شد. پرتغالی ها در نهایت توسط عمانی ها در سال 1650 اخراج شدند و این کشور وارد دوره شکوفایی تحت سلسله آل سعید شد.

 

بازار عمان | تور مسقط

از حدود 106 هزار سال پیش، بشر امروزی در سرزمین عمان سکونت داشته است! سرزمین عمان با این قدمت تاریخی دستخوش تغییر نام نیز بوده است. یکی از اسامی که کشورعمان در گذشته با آن شناخته می شده است «مگان» است که در گذشته نام ایالتی در جنوب کشورمان بوده است.

همچنین نام مسقط پایتخت عمان نیز در لغت به معنای محل سقوط است که به دلیل لنگرانداختن و توقف کشتی ها در آب های عمان نام گذاری شده است.

عمان کشوری با اقتصادی تاثیرگذار در جهان

در قرن نوزدهم، عمان بازیگر اصلی تجارت اقیانوس هند بود و بنادر آن به عنوان نقطه توقف مهم برای کشتی‌هایی که بین اروپا، آسیا و آفریقا حرکت می‌کردند، عمل می‌کرد. با این حال، رونق کشور در قرن بیستم به دلیل ظهور نفت به عنوان منبع اصلی انرژی جهانی کاهش یافت و کشور دستخوش یک سری اصلاحات سیاسی و اقتصادی شد.

امروزه عمان کشوری مدرن و مرفه با اقتصاد متنوع است که از نفت و گاز، گردشگری و سایر صنایع تغذیه می‌شود. این کشور دارای میراث فرهنگی غنی است و به دلیل معماری سنتی، صنایع دستی و موسیقی و همچنین زیبایی طبیعی و فرصت های تفریحی در فضای باز شناخته شده است.

جواهرات و خوراکی های عمانی:


عمان نیز مانند بسیاری از کشورها دارای سوغاتی های جالبی است که گردشگران در زمان در سفر به این کشور می توانند با خرید این اجناس آنها برای خود یا عزیزانشان به یادگار ببرند.

صندوقچه ها و خنجرخاص مخصوص کشورعمان، لباس سنتی عمان یا همان دشداشه در کنار ظروف و وسایل عمانی جز اشیا سوغاتی عمان به حساب می آیند.

خرمای عمانی، کندر و... هم از خوراکی های مخصوص کشور عمان هستند.

 

جاذبه های عمان; قلعه و تپه شنی تا جاده ها و سواحل


وسعت کشور عمان چیزی در حدود 300 هزار کیلومتر مربع تخمین زده شده است. عمان نیم ساعت با ایران اختلاف زمانی دارد. (جلوتر است)

عمان قلعه های چشم نوازی دارد که معروفترین آن قلعه میرانی مسقط است. همچنین ساحل البستان، ساحل تنتب و ساحل الجصه  سه ساحل معروف از سواحل عمان به حساب می آیند.

یکی دیگر از جاذبه ای دیدنی عمان باشگاه غواصی این کشور است. در بندر روضه عمان می توتان در یکی از پیشرفته ترین باشگاه های غواصی جهان، علاوه بر آموزش دیدن غواصی در دریا، از شنا زیرآب های این باشگاه نیز لذت ببرید.

 

صندوقچه عمانی | سوغات کشور عمان

 

مکان های دیدنی کشور عمان

همانطور که گفتیم کشورعمان دارای سواحل، تپه ها، قلعه ها و جاده های دیدنی زیادی است که نظر گردشگران را به خود جذب می کند و می تواند سفر به عمان را خاطر انگیزتر کند. 

برخی از این مکان های دیدنی عمان عبارتند از:

  •  حفره هویه النجم:

یک واقعیت حیرت انگیز در مورد این حفره آن است که بزرگترین حفره‌ی روی کره‌ی زمین است که در آن آب شیرین وجود دارد. این حفره 50 در 70 متری درامتداد جاده مسقط به صور واقع شده است.

  • Mutrah Souq:

این بازار سنتی در مسقط مکانی عالی برای تجربه فرهنگ عمانی و خرید سوغاتی، ادویه جات و صنایع دستی است.

  • وادی شب:

این وادی (دره) خوش منظره در منطقه الشرقیه واقع شده است و مکانی محبوب برای پیاده روی، شنا و پرش از صخره است.

  • ماسه های وهیبا

 این صحرا در منطقه الشرقیه قرار دارد و به خاطر تپه های شنی خیره کننده اش معروف است. بازدیدکنندگان می توانند به یک سافاری بیابانی رفته و فرهنگ سنتی بادیه نشینان را تجربه کنند.

  • جبل اخدر:

این رشته کوه در رشته کوه های الحجر واقع شده است و به خاطر مناظر خیره کننده، مسیرهای پیاده روی و دمای خنک شهرت دارد.

  • شبه جزیره مسندم:

این شبه جزیره خوش منظره در شمالی ترین قسمت عمان قرار دارد و به خاطر آبدره های خیره کننده و حیات دریایی اش شناخته شده است. بازدیدکنندگان می توانند به وسیله کشتی از این مناظر لذت ببرند.

 

شنزارهای کشور عمان

 

  • پارک باستانی البلید:

این مکان میراث جهانی یونسکو واقع در صلاله، یک مکان باستان شناسی مهم است که تاریخ و فرهنگ باستانی عمان را به نمایش می گذارد.

  • مسجد جامع سلطان قابوس:

این یک مسجد خیره کننده است که در پایتخت شهرمسقط واقع شده است. این مسجد سومین مسجد بزرگ جهان است و می تواند بیش از 20000 نمازگزار را در خود جای دهد.

شرایط سفر به کشور عمان

سفر به کشور عمان مانند هر مسافرت دیگری از چند جهت کلی نیاز به بررسی دارد. اولین موردی که میخواهیم به آن اشاره کنیم موضوع آب و هوا است. اگر می دانیم عمان عموما کشوری با آب و هوای گرم و خشک است. با این وجود اما در مناطق کوهستانی عمان حتی در فصول بهار و تابستان نیز چندان شاهد گرما شدید نخواهید بود. به همین علت است که اگر میخواهید از جهت آب و هوا در عمان اذیت نشوید باید این موضوع که در چه فصلی از سال قصد سفر به کدام قسمت کشورعمان دارید را مورد بررسی قرار دهید.

بعد از شرایط آب وهوا، شاید بهتر باشد به بحث روادید اشاره کنیم. سفر به عمان اگر کمتر از 14 روز باشد نیاز به اخذ ویزا ندارد. اما اگر برنامه سفر طولانی‌مدت‌تری دارید، ویزا جزوی از شرایط سفر به عمان است و باید حداقل ویزای یک ‌ماهه توریستی تهیه کنید.

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده