صفر تا صد ویزای شینگن|2023

صفر تا صد ویزای شینگن|2023

آیا می دانید شینگن کجاست و شامل چه کشورهایی می شود؟ آیا تا به حال در مورد ویزای شینگن شنیده اید؟ آیا می دانید چگونه برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید و از جزئیات و مدارک مورد نیاز آن اطلاع دارید؟ می دانید ویزای شینگن چه مزیت هایی دارد؟ و ... پاسخ تمام سوالات شما در مورد ویزای شینگن در این مطلب است. با ما همراه باشید.

امکان سفر به 26 کشور اروپا

فقط با اخذ یک ویزای شینگن، شما می توانید به 26 کشور اروپایی عضو منطقه شینگن بدون محدودیت مرزی سفر کنید.

سابقه ویزای قوی

با اخذ ویزای شینگن، شما برای سفر یا مهاجرت به دیگر کشورها مثل کانادا یک امتیاز ویژه و سابقه سفر قوی دارید.

درصد ریجکتی پایین

با داشتن تمام شرایط اخذ ویزای شینگن قطعا ویزای شما صادر می شود. میانگین ریجکتی ویزای شینگن بسیار پایین است.

ویزای شینگن چیست؟شینگن کجاست؟

شینگن منطقه ای وسیع در اروپاست که شامل 27 کشور اروپایی می شود. این کشورها طی یک توافق نامه در سال 1985، کنترل های مرزی را حذف کردند تا بتوانند به راحتی در زمینه جذب توریست و تقویت امنیت مرزها با یکدیگر همکاری کنند. بنابراین ویزای شینگن، مجوز رفت و آمد به تمامی کشورهای حوزه شینگن است که محدودیت مرزی و هزینه های گزاف ندارد. ویزای شینگن، معمولا به صورت یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود صادر می شود و همچنین به صورت مدت زمان سه ماه اقامت در یک دوره ی 180 روزه می باشد.

منطقه شینگن شامل کشورهای:

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استوونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس.

انواع ویزای شینگن

هدف خود را تعیین کنید

اخذ ویزای شینگن ممکن است برای هر کسی به نحوی کارآمد باشد، پس شما باید ابتدا هدف خود را از سفر به منطقه شینگن مشخص کنید. از این جهت که ویزای شینگن انواع مختلفی دارد، هر کسی با توجه به هدفی که دارد باید ویزای مربوطه را دریافت کند. طبق تحقیقات به دست آمده اکثریت به دلایلی همچون سفرهای توریستی گردشگری، سفر کاری یا تجاری، سفر درمانی، دیدار خانواده یا دوستان، تحصیل در منطقه شینگن، شرکت در فعالیت های ورزشی و ...به تور شینگن سفر می کنند.

ویزای اتحادیه اروپا-ویزای یونیفرم

ویزای اتحادیه اروپا یا همان ویزای یونیفرم به معنای سفر به کشورهای عضو منطقه شینگن در مدت زمان 90 روز در یک بازه زمانی 180 روزه است، یعنی ویزای شما 6 ماه اعتبار دارد و شما در این مدت زمان مشخص شده می توانید 90 روز در کشورهای مشخص شده اقامت داشته باشید.

  • توجه داشته باشید که حتی اگر 6 ماه شما تمام نشده باشد، پس از 90 روز اقامت در منطقه شینگن ویزای شما باطل می شود. 

ویزای اتحادیه اروپا شنگن با توجه به هدف شما از سفر به سه دسته اصلی A و B و C تقسیم می شود؛ 

ویزای اتحادیه اروپا شینگن نوع A

ویزای نوع A ، در واقع همان ترانزیت فرودگاهی است که به ما اجازه می دهد از طریق آن در یکی از فرودگاه های شینگن، توقف داشته باشیم، یعنی اگر قصد سفر به کشوری را داریم که خارج از حوزه شینگن است اما مجبوریم در یکی از کشورهای منطقه شینگن توقف داشت باشیم و پرواز خود را عوض کنیم، باید اقدام به اخذ ویزای نوع A شینگن یا همان ویزای ترانزیت فرودگاهی کنیم.

با تمام این تفاسیر شما مسلما می دانید که به هیچ عنوان اجازه ورود به خاک کشوری که در آن توقف کرده اید را ندارید و باید در فرودگاه بمانید. شما از این ویزا فقط و فقط جهت توقف و تغییر پرواز استفاده می کنید.

ویزای اتحادیه اروپا شینگن نوع B

این ویزا همانند ویزای نوع A ویزای ترانزیت فرودگاهی است، با این تفاوت که دارنده ویزا می تواند حدود پنج روز در مناطق شینگن بماند. دقت کنید که این ویزا فقط با شرط ترانزیت صادر می شود، یعنی ممکن است ادامه مسیر شما از یکی از فرودگاه های حوزه شینگن به کشوری خارج از شینگن فقط با قطار یا خودروی سواری ممکن باشد و یا شاید پرواز بعدی شما دو روز بعد باشد و شما مجبور باشد برای مدت زمان کمی در یکی از هتل های شینگن اقامت داشت باشید. در چنین شرایطی شما از ویزای نوع B استفاده می کنید.

 

انواع ویزای شینگن

 

ابتدا باید مشخص کنید که کجا باید درخواست خود را ثبت کنید. این به کشور مبدا و مقصد شما بستگی دارد، یعنی از کجا و به کجا درخواست را ارسال می کنید. با توجه به شرایط، شما میتوانید درخواستتان را مستقیماً در یکی از سفارتخانه ها یا کنسولگری های کشورتان یا یکی از مراکز درخواست ویزا (VAC) ثبت کنید.

  • باید حداقل  15 روز و حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ سفر خود درخواستتان ثبت شده باشد.
  • به یکی از مراکزی که ذکر شد مراجعه کنید و فرمی که به شما می دهند را پر کنید. برای همه ی انواع ویزای شینگن یک فرم واحد در نظر گرفته شده است که در قدم اول باید این فرم را تکمیل کنید البته ممکن است برای تسهیل انجام کار بتوانید این مرحله را به صورت آنلاین انجام دهید.
  • در این مرحله شما باید یک قرار ملاقات در سفارت برای ارائه اسناد و مدارک لازم رزرو کنید. احتمالا قرار ملاقات در سفارت و یا در VAC باشد.
  • پس از قرار ملاقات و گذراندن پروسه آن و پرداخت هزینه ها، درخواست شما ثبت می شود و باید حدودا 15 روز منتظر نتیجه باشید.
  • امیدوارم در این مرحله درخواست شما با موفقیت قبول شده باشد، اکنون شما به سفارت مراجعه می کنید و ویزای ترانزیت خود را دریافت می کنید.
  • این ویزا 24 ساعت اعتبار دارد اما اگر بسته به شرایط، نیاز به مدت زمان بیشتری دارید باید ویزای نوع B را اخذ کنید.

مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی

  1. شما حتما باید از کشور خود اقدام به اخذ این ویزا کنید و از کشورهای همسایه نمی توانید اقدام کنید.
  2. اگر مقیم کشور دیگری هستید می توانید از طریق سفارت اقدام کنید.
  3. پاسپورت معتبر: حداقل دو صفحه آن برای برچسب ویزا خالی باشد.
  4. فرم درخواست ویزای کوتاه مدت
  5. دو قطعه عکس جدید
  6. بیمه مسافرتی معتبر با پوشش حداقل 30000 یورو برای فوریت های پزشکی و...
  7. مدارک پرواز شما به مقصد نهایی(بلیط رفت و برگشت و ویزا)
  8. رسید پرداخت هزینه های ویزا از سفارت

 

بعضی افراد با داشتن شرایط خاص نیازی به ویزای ترانزیت فرودگاهی ندارند، این افراد شامل:

  • پرسنل پرواز 
  • افراد رسمی و دیپلماتیک 
  • کسانی که اقامت یا ویزای معتبر شینگن را دارند.
  • کسانی که ویزای اتحادیه اروپا یا ویزای منطقه اقتصادی اروپا را دارند.
  • کسانی که ویزای کانادا، آمریکا و یا ژاپن را دارند و ...

 

ویزای منطقه محدود شینگن-LTV

همانطور که از اسم این ویزا مشخص است، این ویزا به شما اجازه می دهد، فقط به یک کشور یا در مواردی به چند کشور  مورد نظر در محدوده شینگن که در ویزا ثبت شده است، سفر کنید.

این نوع ویزا معمولا برای شرایط خاصی مثل پناهندگانی که مدارک معتبر و کافی ندارند صادر می شود وبیشتر به شکل اقامت کوتاه مدت و یا ترانزیت فرودگاهی است. دارنده این نوع ویزا، می تواند فقط در مسیر و کشورهای مشخص شده تردد کند و اجازه ندارد در مناطقی که در ویزا ثبت نشده است تردد داشته باشد.

 

ویزای منطقه محدود شینگن

ویزای ملی شینگن-نوع D

اگر شما هدف مهمی مثل تحصیل، اهداف کاری و یا اقامت طولانی مدت در شینگن را دارید، ویزای ملی شینگن نوع D قطعا بهترین انتخاب برای شماست. این نوع ویزا به شکل سینگل و یا مولتیپل صادر می شود.

 


ویزای نوع C شینگن، پرطرفدارترین ویزای شینگن 

ویزای یک بار ورود شینگن-Single Entry

ویزای شینگن نوع C که به سه دسته یک بار ورود، دوبار ورود و سه بار ورود تقسیم می شود، جزو مهم ترین و پرطرفدارترین انواع ویزای شینگن است. این ویزا به این شکل است که به دارنده ویزا اجازه می دهد با توجه به مدت زمان اعتبار ویزا در کشورهای تعیین شده اقامت داشته باشد. 

احتمالا شما با شنیدن "یک بار ورود" فکر می کنید با داشتن این ویزا فقط به یکی از کشورهای شینگن می توانید سفر کنید، اما خوشبختانه این ویزا به شما اجازه می دهد به هر تعداد کشوری که می خواهید در شینگن سفر کنید و نکته اصلی در مورد ویزای یک بار ورود این است که شما فقط یک بار اجازه ورود به حوزه شینگن را دارید و پس از خروج از شینگن ویزای شما باطل شده و حتی اگر اعتبار ویزای شما تمام نشده باشد شما اجازه ورود مجدد به حوزه شینگن را به هیچ عنوان ندارید. 

 

توجه کنید که پس از ورود به شینگن شما به هر تعداد کشوری که می خواهید، می توانید سفر کنید اما نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که کشور ورود شما به شینگن در پاسپورت شما درج شده است و حتما باید اول به همان کشور ثبت شده ورود کنید. مثلا شما ویزای شینگن ایتالیا را دارید، شما باید ابتدا وارد ایتالیا شوید و پس از آن می توانید به هر کشوری که دوست دارید در محدوده شینگن سفر کنید.

ویزای دوبار ورود شینگن-Double Entry

اگر ویزای دو بار ورود شینگن به کارتان نمی آید و قصد داریدپس از ترک حوزه شینگن، دوباره وارد شنگن شوید، می توانید از ویزای دوبار ورود شینگن یا ویزای دابل شینگن استفاده کنید. این ویزا به شما مجوز ورود مجدد به شینگن را می دهد. یعنی در صورتی که اعتبار مدت زمان اقامتی شما در شینگن به اتمام نرسیده باشد، شما می توانید دوباره به شینگن بازگردید. دقت داشته باشید که شما می بایست قبل از پایان اعتبار ویزا، از شینگن خارج شده باشید.

ویزای چندبار ورود شینگن-Multiple Entry

ویزای چند بار ورود شنگن مناسب افرادی است که قصد دارند چندین بار به منطقه شینگن رفت و آمد داشته باشند. دارنده ویزای مولتیپل یا چندبار ورود، اجازه دارد به مدت 90 روز در یک دوره 180 روزه( سه ماه اقامت در مدت زمان شش ماه) به هر تعدادی که می خواهد به محدوده شینگن وارد شود.

ویزای چندبار ورود می تواند یک ساله، سه ساله و پنج ساله باشد که در ادامه مطلب به شرایط آن می پردازیم.

شرایط اخذ ویزای چندبار ورود شینگن

شرایط اخذ ویزای چند بار ورود یک ساله

برای اخذ ویزای مولتیپل یک ساله شینگن، شما باید طی دوسال گذشته حداقل سه بار ویزای شینگن گرفته باشید. با داشتن مدارک قبلی مبنی بر اثبات سفر به شینگن در دو سال اخیر، به راحتی می توانید برای اخذ ویزای مولتیپل یک ساله اقدام کنید. دارنده ی ویزای مولتیپل یک ساله، می تواند به مدت یک سال به هر تعدادی که می خواهد وارد محدوده شینگن شود. دقت داشته باشید که مجموع روزهای اقامت شما در هر 6 ماه نباید بیشتر از 90 روز شود. 

 

طی یک سالی که ویزای شما اعتبار دارد شما مجموعا می توانید 180 روز در شینگن اقامت داشته باشید اما نکته حائز اهمیت این است که در هر 6 ماه 90 روز می توانید در شینگن بمانید، به زبان ساده تر یعنی شش ماه اول 90 روز و شش ماه دوم 90 روز دیگر می توانید اقامت داشته باشید.

 

شرایط اخذ ویزای چند بار ورود سه ساله

برای اخذ ویزای مولتیپل سه ساله، باید طی دوسال گذشته حداقل یک بار از ویزای مولتیپل یک ساله استفاده کرده باشید تا واجد شرایط اخذ ویزای چندبار ورود سه ساله باشید. دارنده ی ویزای چندبار ورود یا مولتیپل سه ساله، مجوز 90 روز اقامت در محدوده شنگن در هر شش ماه را دارد. با داشتن این ویزا شما می توانید طی سه سال به هر تعداد که می خواهید وارد شینگن شوید و هر شش ماه 90 روز درهر کدام از کشورهای شینگن بمانید.

 

شرایط اخذ ویزای چند بار ورود پنج ساله

در صورتی که شما در طول سه سال گذشته حداقل به مدت دو سال ویزای چندبار ورود یا همان مولتیپل شنگن را دریافت کرده باشید، به سادگی می توانید اقدام به اخذ ویزای پنج ساله شینگن کنید. فرد دارنده این ویزا، می تواند به مدت پنج سال به هر تعداد که می خواهد به 26 کشور شینگن سفر کند. البته فراموش نکنید که دقیقا مثل انواع دیگر ویزای مولتیپل شینگن، در هر 180 روز فقط 90 روز اجازه اقامت در شینگن را دارید.

 

شرایط اخذ ویزای شینگن

مراحل اخذ ویزای شینگن

مرحله اول

در مرحله اول، شما باید هدف تعیین کنید. یعنی شما باید تصمیم بگیرید که قصد دارید از چه نوع ویزایی استفاده کنید. همانطور که در مطلب ویزای چین هم گفتیم با توجه به قصد شما از سفر، نوع ویزای شما مشخص می شود. مثلا اگر با هدف گردشگری قصد اخذ تور شینگن را دارید، باید ویزای اتحادیه اروپا شینکن نوع C را دریافت کنید. هر کسی ممکن است به دلایل مختلفی همچون اهداف گردشگری، تحصیلی، تجاری، ورزشی و ... به شینگن سفر کند که باید از بین انواع ویزای شینگن، ویزای مربوط به هدفش را دریافت کند.

 

مرحله دوم 

مرحله بعدی تعیین کشور مقصد است. اگر شما قصد سفر به یک کشور شینگن را دارید، باید از طریق سفارت همان کشور برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید اما اگر شما قصد سفر به بیش از دو کشور منطقه شینگن را دارید، باید به سفارت کشوری مراجعه کنید که 1. بیشتر روزهای سفر را در آن کشور اقامت دارید و 2. کشوری که مقصد اولتان برای سفر است یعنی اول در آن کشور فرود می آیید.

مرحله سوم 

در مرحله سوم شما باید تاریخ سفرتان را مشخص کنید تا هر چه زودتر برای اخذ ویزا از سفارت یا کنسول گری وقت بگیرید. با توجه به فرآیند زمان گیر اخذ ویزای شینگن شما بهتر است حداکثر سه ماه و حداقل 15 روز قبل از سفرتان وقت سفارت بگیرید. برای گرفتن وقت سفارت می توانید به سایت سفارت مورد نظر مراجعه کنید و به صورت آنلاین وقت خود را رزرو کنید.

مرحله چهارم

بعد از رزرو وقت سفارت، شما باید فرم درخواست ویزا را پر کنید. فرم درخواست ویزا را دانلود کنید و آن را با دقت تمام و با جزئیات دقیق و درست تکمیل کنید. فرم ویزا را می توانید به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن ویزای شینگن پر کنید. توجه داشته باشید که شما باید تمامی فیلدهای فرم را پر کنید و در نسخه آن را چاپ کنید و هر دو را امضا کنید.

برای دانلود فایل فرم درخواست ویزای شینگن کلیک کنید.

مرحله پنجم

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن که شامل مدارک شناسایی، پاسپورت، عکس رنگی، بیمه مسافرتی، فرم درخواست ویزا، تمکن مالی و... را جمع پآوری کنید. با کلیک روی مدارک اخذ ویزای شینگن می توانید تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن را مطالعه کنید. 

مرحله ششم

سر وقت تعیین شده توسط سفارت، برای مصاحبه، انگشت نگاری و پرداخت هزینه های ویزا، به سفارت مراجعه کنید. روز مصاحبه شما باید تمامی مدارک مورد نظر را به افسر کنسولگری تحویل دهید. سوالاتی که از شما میپرسند را با دقت و در کمال صحت پاسخ دهید و دقت کنید که پاسخ های شما با جزئیات فرمی که پر کرده اید دقیقا یکسان باشد. برای آشنایی با نمونه سوالات روی سوالات مصاحبه ویزای شینگن کلیک کنید.

مرحله هفتم

و در پایان شما باید منتظر پاسخ درخواست ویزای شینگن بمانید که با توجه به درخواست و شرایط ویزای شما بین 15 تا 30 روز بعد جواب نهایی از طریق ایمیل به شما اعلام خواهد شد.

 

مراحل اخذ ویزای شینگن

 

مدارک ویزای شینگن

1.مشاغل خصوصی: کارت بازرگانی، جواز کسب، پروانه کسب، گواهینامه فعالیت صنعتی، آگهی تاسیسات و ...

2.مشاغل دولتی: معرفی نامه از محل کار، آخرین فیش حقوقی، کارت کارگزینی یا بازنشستگی، بیمه و ...

3.دانشجو و دانش آموزان: گواهی اشتغال به تحصیل، توصیه نامه تحصیلی، گواهی ثبت نام در موسسه مقصد و ...

  • گواهی تمکن مالی از بانک با تاییدیه بین المللی
  • بلیط رفت و برگشت 
  • تاییدیه رزرواسیون هتل یا همان واچر
  • اگر دعوتنامه ای از فردی در شینگن دارید

گر شما دعوتنامه ای از یکی از بستگانتان در شینگن دارید، باید نسخه ای از گذرنامه و مدارک اسکان آن شخص را به سفارت ارائه دهید

  • اصل اسناد ملکی به نام مسافر یا همسر و یا پدر مسافر
  • اگر سند ملکی به نام پدر یا همسر باشد، کپی تمامی صفحات شناسنامه آن فرد جزو مدارک الزامی محسوب می شود. 
  • برنامه سفر جهت اثبات هدف شما از سفر

 

*اگر سفر شما تجاری است ارائه مدارک ذیل نیز الزامیست:

1.دعوتنامه از یک شرکت معتبر در منطقه شینگن

2.قرارداد ها،رسید پرداخت فاکتورها و ... 

3.مدارکی که وضعیت شغلی و همکاری شما را با شرکت مقصد اثبات می کند.

 

توجه: تمامی مدارک مورد نیاز باید به زبان مورد نیاز(در اکثر موارد به زبان انگلیسی) ترجمه شده و دارای مهر رسمی دادگستری، وزرات امورخارجه و دارالترجمه باشد. البته در مواردی فقط مهر دارالترجمه کفایت می کند.

 

فایل لیست کامل مدارک ویزای شینگن برای دانلود کلیک کنید.

 

 

مدارک ویزای شینگن

 

ویزای شینگن، به صورت لیبل در پاسپورت شما درج می شود که دارای یک سری کد و توضیحات است. برای مشاهده نمونه ویزای شینگن به عکس زیر دقت کنید.

 

 نمونه ویزای شینگن  

برخی از انواع ویزای شینگن، نیاز به مصاحبه دارند که در همان روزی که به سفارت مراجعه می کنید، از شما مصاحبه می کنند. به طور مثال برای اخذ ویزای مولتیپل، ویزای ملی و ویزای تحصیلی شینگن باید خودتان را برای مصاحبه توسط افسر سفارت آماده کنید. در این جلسه علاوه بر ارائه مدارک از شما سوالاتی نیز میپرسند که بسیار نقش مهمی در نتیجه ویزای شما دارد. شما باید دقت کنید که جواب های شما حتما با مدارکتان یکی باشد. بعضی از مهم ترین ورایج ترین سوالاتی که در جلسه مصاحبه از شما پرسیده می شود عبارتد از:

  • با چه کسی سفر میکنید؟ متاهل هستید یا مجرد؟ فرزند دارید؟
  • آیا دوست وآشنایی در شینگن دارید؟ 
  • دقیقا به چه دلیلی، قصد سفربه شینگن را دارید؟
  • چه اطمینانی هست که به کشور خود بازمی گردید؟
  • اگر برای گذراندن دوره های تحصیلی به شینگن می روید، چطور با کالج یا موسسه مورد نظر آشنا شده اید؟و...

پرسش های متنوع بسیاری هست که نمی توان به همه ی آن ها در یک مطلب اشاره کرد و با توجه به شرایط ویزای شما این پرسش ها متفاوت خواهد بود. حالا بیایید به برخی از نکات مهم و حساس در مورد ویزای شینگن بپردازیم.

 

به برخی از نکات مهم ویزای شینگن دقت کنید


 

  • اولین و مهم ترین نکته حائز اهمیت که باید کاملا برای شما جا بیفتد، موضوع 90 روز در 180 روز اقامت شینگن است. در ویزای یونیفرم شینگن به شما گفتیم که هر شش ماه فقط 90 روز یعنی سه ماه می توانید در شینگن اقامت داشته باشد و در شش ماه بعدی سال این سه ماه برای شما به صورت خودکار تمدید می شود.. از این رو که شما ممکن است گیج شده باشید توصیه میکنیم برای راهنمایی بیشتر با مشاورین کوچینه تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

 

  • نکته ی مهم دیگر، در مورد مدت اعتبار ویزای شینگن است. یک کد اختصاصی برای سفرهای هر فرد وجود دارد که نشان دهنده تعداد دفعات مجاز رفت و آمد او در مدت اعتبار ویزای شینگن است. اگر کد سینگن در ویزای شما درج شده باشد، حتی اگر فقط یک روز در شینگن مانده باشید و 89 رو ز دیگز از اعتبار اقامت شما مانده باشد، در صورتی که از شینگن خارج شوید، مجددا اجازه ورود به شینگن را ندارید و اعتبار ویزای شما تمام می شود.

 

  • دقت کنید که برای اخذ ویزای شنگن، باید از سفارت کشوری که ابتدا در آن فرود می آیید و بیشتر روزهای اقامتتان را در آن سپری می کنید، اقدام کنید. به طور مثال اگر طبق برنامه سفرتان، ابتدا به ایتالیا می روید و بیشتر روزهای سفرتان را هم در ایتالیا اقامت دارید، باید از طریق سفارت ایتالیا اقدام کنید.

 

  • قبل از مراجعه به دارالترجمه برای ترجمه مدارک حتما در مورد زبان ترجمه شده ی مورد نیاز ویزایتان سوال کنید. مثلا اگر برای اخذ ویزای شنگن از طریق سفارت اتریش اقدام می کنید، باید تمامی مدارک شما به زبان آلمانی باشد.

 

  • اگر ریجکت شدید نگران هزینه هایی که به سفارت پرداخت کرده اید نباشید، مبلغی بابت هزینه های انجام شده کسر می شود و مابقی مبلغ به شما بازگردانده می شود.

 

  • به یاد داشته باشید که پاسپورت شما حتما باید حداقل 3 ماه بیشتر از تاریخ خروج شما از شینگن اعتبار داشته باشد در غیر این صورت ممکن است در همان وهله اول ویزای شما با مشکل مواجه شود و همچنین حداقل 2 برگ خالی در پاسپورتتان داشته باشید، دقت کنید که دوبرگ خالی روبروی هم مورد قبول نیست.

ویزای تحصیلی شینگن

ویزای تحصیلی شینگن، مناسب کسانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند و فقط برای اهداف تحصیلی و علمی سفر می کنند. اگر فکر می کنید که با اخذ ویزای تحصیلی می توانید در حین تحصیل به خوش گذرانی و فراغت بپردازید، سخت در اشتباهید. چرا که دانشگاه های حوزه شینگن از بهترین دانشگاه های جهان هستند و تحصیل در آن ها دشوار است اما قطعا آینده ای درخشانی در پیش رو دارد. کسی که ویزای تحصیلی شینگن را دارد می تواند بدون محدودیت مرزی به تمام 27 کشور عضو شینگن سفر کند و به هر تعدادی که بخواهد در شینگن تردد کند.

 

ویزای تحصیلی شنگن انواع مختلفی دارد. ممکن است بعضی افراد صرفا برای گذراندن یک دوره تخصصی 3 الی 6 ماهه به شینگن سفر کنند که در این صورت ویزای آن ها فقط برای مدت زمان مورد نیاز صادر می شود. اما تحصیل در دانشگاه های شینگن بسته به مقطع تحصیلی حداقل دو سال زمان میبرد.

 

ویزای تحصیلی شینگن

 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی شنگن

  • اثبات تمکن مالی: شما باید ثابت کنید در طول اقامتتان در شینگن از پس هزینه هایتان بر می آیید. 
  • ارائه انگیزه نامه: شما با ارائه دلایل قانع کننده ثابت کنید که پس از اتمام دوره ی تحصیلی، به کشور خود بازمی گردید. مثل اثبات وابستگی های عاطفی، شغلی و ...
  • سن کمتر از سی سال: این مورد صرفا الزامی نیست و کسانی که بالای از سی سال هستند هم می توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند، اما اگر سن شما کمتر از سی سال باشد، بسیار راحت تر می توانید ویزا بگیرید چون یک امتیاژ ویژه دارید.
  • سابقه سفر به شینگن: این مورد هم الزامی نیست اما همانند مورد قبلی یک امتیاز ویژه محسوب می شود و سبب سهولت در اخذ ویزای تحصیلی شنگن می شود.

مدارک ویزای تحصیلی شینگن

  • فرم درخواست ویزا که به صورت حضوری یا اینترنتی از سفارت قابل دریافت است.
  • اصل شناسنامه و پاسپورت
  • دو قطعه عکس رنگی جدید
  • اثبات اقامت در محل زندگی فعلی مانند سند ملکی یا اجاره نامه 
  • بیمه پزشکی مسافرتی تا سقف 30 تا 50 هزار یورو
  • بلیط رفت 
  • مدارک محل سکونت در کشور مقصد مانند قرارداد خوابگاهی، اجاره نامه، دعوتنامه و...
  • نامه پذیرش از دانشگاه مقصد 
  • ارائه گواهی بورسیه تحصیلی با ضمانت پرداخت 631 یورو در ماه
  • اثبات تمام مدارک تحصیلی مانند مدارک دیپلم، کارشناسی و...
  • اثبات تمکن مالی و ارائه گردش مالی حساب بانکی سه ماه اخیر
  • ترجمه تمامی مدارک بالا به زبان مورد نیاز

ریجکتی ویزای شینگن

پرونده هایی که به سفارت کشورهای عضو شینگن فرستاده می شودند برای مدتی  توسط کارگزاران مورد بررسی قرار می گیرند و پس از طی مراحل قانونی نتیجه آن از طریق ایمیل برای فرد متقاضی فرستاده می شود. اگر مدارک متقاضی کامل و کافی باشد احتمال ریجکتی ویزای شینگن بسیار کم است اما اگر کوچک ترین نقصی در صحت مدارک وجود داشته باشد، درخواست فرد متقاضی بدون شک ریجکت می شود.

 

در اینجا به بعضی از دلایل ریجکتی ویزای شینگن اشاره می کنیم:

 

  1. اولین و مهم ترین مورد ارائه مدارک جعلی یا ناقص است. قبل از تحویل مدارک و پر کردن فرم درخواست ویزای شینگن حتما مدارک و فرم خود را دوباره چک کنید چرا که هر گونه اشتباهی غیرقابل جبران است.
  2. شرایط متقاضی جهت توانایی مالی به منظور تامین هزینه های سفر و اقامت در شینگن بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که مدارک تمکن مالی شما کافی نباشد ریجکت می شوید.
  3. اگر فرد متقاضی سوء سابقه داشته باشد و برای امنیت ملی شینگن خطری محسوب شود قطعا درخواست ویزای وی رد می شود.

 

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

 

رفع ریجکتی ویزای شینگن

در صورتی که به هر دلیلی درخواست ویزای شینگن شما ریجکت شد، یک الی دو ماه فرصت اعتراض دارید. برای اعتراض شما باید نامه ای در قالب ایمیل برای سفارت مقصد بفرستید و سعی کنید به آنها ثابت کنید که شما را به اشتباه ریجکت کرده اند یا دلیل ریجکتی شما قابل اصلاح است. اگر دلیل ریجکتی شما این است که افسرسفارت از بازگشت شما به کشور زادگاهتان مطمئن نیست، مدارکی دال بر اینکه شما وابستگی های شغلی و عاطفی دارید و حتما به کشورتان بازمی گردید به همراه ایمیل اعتراضتان، برای سفارت بفرستید و در نامه به آنها اشاره کنید. این مدارک می توانند اسناد ملکی و شغلی باشند.

 

اگر بعد از ریجکتی اعتراض نکردید یعنی رد ویزای شینگن را پذیرفته اید و تا 1 الی 2 سال دیگر نمی توانید مجددا برای اخذ ویزای شنگن اقدام کنید.

خدمات ویزای کوچینه

هزینه ی ویزای شینگن با توجه به نوع ویزای شما متفاوت است و با توجه به هر بازه ی زمانی قیمت آن تغییر می کند. به طور کلی شروع هزینه ویزای توریستی شینگن بسته به نوع آن از 25 تا 600 یورو می باشد. هزینه خدمات آژانس مسافرتی پدیده پرواز آریا ( کوچینه ) برای ویزای شینگن با توجه به نوع خدماتی که به شما ارائه می دهیم اعم از رزرو وقت سفارت، تکمیل فرم، رزرو بلیط و هتل و... و همچنین با توجه به نوع ویزایی که دریافت می کنید(سینگل یا مولتیپل، یک بار ورود یا چند بار ورود و...) متغیر است. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در مورد هزینه های اخذ ویزای شینگن با تیم کوچینه تماس بگیرید.

 

هزینه ویزا شینگن

 

خدمات ویزای آژانس مسافرتی پدیده پرواز آریا ( کوچینه ) 

  • تکمیل فرم
  • آپلود مدارک
  • رزرو وقت سفارت
  • مشاوره تهیه مدارک
  • تنظیم برنامه سفر
  • رزرو بلیط هواپیما
  • رزرو هتل
  • صدور بیمه مسافرتی
  • واچر هتل 
  • مشاوره رایگان 

هزینه های صندوق داخل سفارت به عهده خود مشتری می باشد.

 

از بهترین و جذاب ترین مزایای ویزای شینگن، دسترسی به 27 کشور اروپایی است که بدون محدودیت مرزی می شود فقط با اخذ یک ویزای توریستی به آنها سفر کرد. ویزای شینگن شاه کلید ورود به کشورهای اروپاییست. شما با داشتن یک ویزا به کشورهایی سفر می کنید که اگر بخواهید برای هر کدام جداگانه هزینه پرداخت کنید باید چندین برابر هزینه کنید و مدت زمان کمتری در آنها اقامت داشته باشید. این نوع ویزا در موارد بشر دوستانه با هزینه ی بسیار کم برای درمان و فوریت های پزشکی برای افرادی که نیاز به درمان دارند صادر می شود و آن ها می توانند تا اتمام روند درمانشان در شینگن بمانند. در کل شینگن مزیت ها و خدمات زیادی دارد که می تواند برای هر کسی با توجه به نیازش بسیار کارامد باشد. برای مشاوره وراهنمایی بیشتر می توانید با تیم پدیده پرواز آریا( کوچینه) تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

خیر، ویزای شینگن فقط برای اقامت کوتاه مدت و اهداف توریستی صادر می شود و برای کار یا تحصیل در منطقه شینگن معتبر نیست. اگر می خواهید کار یا تحصیل کنید، باید برای نوع تحصیلی و تجاری درخواست دهید.
همانطور که گفتیم در صورتی که کسی قصد سفر به چندین کشور شینگن را داشته باشد، می تواند برای درخواست خود را از طریق سفارت یا کنسولگری هر یک از تمامی این کشورها اقدام کند اما بهتر است از طریق سفارت خانه و یا کنسولگری کشوری که قصد دارد بیش از بقیه کشورها در آن اقامت دشته باشید اقدام کند و آن کشور را به عنوان مقصد اصلی معرفی گند.
خیر. بلیط هواپیما جزو مدارک بسیار مهم و ضروری است . حتما باید زمان تحویل مدارک پرینت آن را همراه داشته باشید.
با توجه به کشوری که از طریق سفارت، اقدام کرده اید و در بیشتر مواقع، سند ملکی به عنوان یک ضمانت نامه و یا تمکن مالی الزامی است
خیر هیچ قانونی مبنی براینکه افراد مجرد یا متاهل نمی توانند ویزا دریافت بگیرند وجود ندارد فقط از این جهت که معمولا افراد متاهل وابستگی خانوادگی دارندو احتمال بازگشت آنها بیشتر است، راحت تر از افراد مجرد ویزا می گیرند. افراد مجرد هم می توانند با ارائه شغل معتبر ویزا دریافت کنند .
بسته به نوع ویزای شما و کشور مبدا متفاوت است اما حداقل 1.5 میلیارد تومان باید موجودی داشته باشید
برای گرفتن ویزای توریستی شینگن، رزرو هتل الزامی است پس حتما رزرو خود را به صورت قطعی و اصلی به سفارت ارائه دهید. البته دقت کنید که داشتن رزرو قطعی به منزله تسویه حساب با هتل نیست، ممکن است هتل هایی را انتخاب کنید که به شما مهلت پرداخت میدهند و یا بیعانه می گیرند.
خیر، فقط بسته به نوع درخواست ویزای شما ممکن است در بعضی موارد داشتن دعوتنامه الزامی باشد.
بله، تمامی مدارک باید توسط خود فرد در زمان تعیین شده توسط سفارت تحویل گردد.
بله چون سفارت ها از شما پرینت حساب مربوط به 3 تا 6 ماه اخیر را میخواهند، افزایش ناگهانی حساب به منزله پولشویی و یا کلاهبرداری است.
بله حتما، یکی از مهم ترین مراحل اخذ ویزای شینگن انگشت نگاری است.
اگر در یکی از مناطق شینگن اقوام یا دوستی دارید می توانید با داشتن دعوتنامه به راحتی و با زودترین زمان ممکن برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید.
خیر این دو ویزا کاملا باهم متفاوت هستند و کشور کانادا جزو منطقه شینگن نیست. اما داشتن ویزای شینگن، امتیازی ویژه برای اخذ هر نوع ویزای دیگری همچون کانادا است که سبب سهولت در آن ها می شود.
زمانی که شما فرم درخواست ویزای شینگن را پر می کنید اطلاعات تماس و ایمیل خود را وارد می کنید. نتیجه ی ویزا، برای شما پیامک و یا ایمیل می شود.
پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده