ویزای توریستی آلمان | شینگن از آلمان

ویزای توریستی آلمان | شینگن از آلمان

ویزای توریستی آلمان که در واقع ویزای شینگن است یکی از محبوب ترین و البته دشوارترین انواع ویزاست، با اخذ ویزای شینگن المان شما می توانید بدون محدودیت مرزی به هر کجای شینگن سفر کنید. این مطلب توسط کارشناسان ویزای کوچینه در مرداد ماه سال 1402 گردآوری شده است. برای کسب اطلاعات کامل از شرایط و مدارک ویزای توریستی آلمان با ما در این مطلب همراه باشید.

امکان سفر به 26 کشور اروپا

فقط با اخذ یک ویزای شینگن، شما می توانید به 26 کشور اروپایی عضو منطقه شینگن بدون محدودیت مرزی سفر کنید.

سابقه سفر قوی

فقط با یک بار اخذ ویزای توریستی کانادا، شما یک مدرک سابقه سفر قوی برای سفرهای بعدی خود به هر کجای دنیا دارید.

سه ماه اقامت

شما با داشتن ویزای توریستی فرانسه، با توجه به مدت اعتبار ویزا، هر شش ماه سه ماه مجوز اقامت در شینگن را دارید.

ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان، با توجه به تکنولوژی، طبیعت چشم نواز و قدمت طولانی کشور آلمان تبدیل به یکی از محبوب ترین انواع ویزای شینگن شده است. ویزای توریستی آلمان مناسب سفرهای گردشگری کوتاه مدت و یا دیدار با اقوام وبستگان است. کسانی که با اهداف کاری یا تحصیلی، قصد سفر به آلمان را دارند، باید از طریق ویزای کاری آلمان یا ویزای تحصیلی آلمان اقدام به اخذ ویزای آلمان کنند.

ویزای توریستی آلمان یا ویزای شینگن از آلمان به شخص دارنده ویزا مجوز ورود به حوزه شینگن را می دهد. نکته قابل توجه این است که وقتی شما از سفارت آلمان اقدام به اخذ ویزای شینگن می کنید، باید ابتدا وارد خاک آلمان شوید سپس به هر کشوری از حوزه شینگن می توانید سفر کنید.

با توجه به اینکه ویزای توریستی آلمان نسبت به سایر کشورهای شینگن، شرایط سخت تری دارد، باید تمامی شرایط کافی برای اخذ ویزای توریستی آلمان را داشته باشید تا ویزای شما رد نشود. بهترین و راحت ترین راه برای اخذ ویزای شینگن، اقدام از طریق سفارت کشور ایتالیا و اخذ ویزای شینگن ایتالیا می باشد.

 

انواع ویزای آلمان

ویزای کاری آلمان

ویزای کاری آلمان برای کسانی که با اهداف تجاری یا کاری به آلمان سفر میکنند، مناسب است. از مدارک مهم دریافت ویزای کاری آلمان، ارائه دعوتنامه رسمی با مهر رسمی یک کارفرما یا شرکت آلمانی است که بر اساس مدت زمانی که توسط کارفرما یا شرکت آلمانی در دعوتنامه قید شده، صادر می شود.

ویزای تحصیلی آلمان

کشور آلمان دارای دانشگاه های بین المللی معتبر و سرشناس بسیاری است که همه آنها شرایط بسیار سختگیرانه ای برای پذیرش اتباع خارجی دارند. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، شما باید نامه پذیرش معتبر و رسمی از یکی از دانشگاه های آلمان یا موسسات آموزشی معتبر آلمان را داشته باشید. دقت داشته باشید که پس از اتمام تحصیل، شما موظف به ترک کشور آلمان هستید.

ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان یا همان ویزای شینگن، یک نوع ویزای کوتاه مدت با اهداف گردشگری وتفریح صادر می شودو به شخص دارنده ویزا با توجه به مدت اعتبار ویزا، مجوز 90 روز اقامت طی یک دوره 180 روزه را می دهد. ویزای توریستی آلمان انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

ویزای شینگن یک بار ورود یا سینگل آلمان

با داشتن ویزای یک بار ورود یا ویزای سینگل اینتری آلمان، شما فقط یک بار می توانید وارد شینگن شوید و پس از ترک حوزه شینگن، ویزای شما باطل می شود. تمامی ویزاهای شینگن مانند ویزای توریستی فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و دیگر کشورها، حتی اگر فقط یک روز در حوزه شینگن اقامت داشته باشید، پس از ترک شینگن ویزای شما باطل می شود. توجه داشته باشید که تاریخ ویزای توریستی یک بار ورود آلمان، توسط سفارت آلمان با توجه به شرایط شما تعیین می شود. در بهترین حالت شما می توانید  3 ماه در یک دوره 6 ماهه در حوزه شینگن بمانید.

ویزای چندبار ورود یا مولتیپل آلمان

 ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتی آلمان، شرایط سختی دارد و سابقه سفر شما خیلی حائز اهمیت است. شما حتما باید حداقل یک بار ویزای سینگل آلمان را دریافت کرده باشید یا ویزای مولتی کشورهای دیگر شینگن را در پاسپورت خود داشته باشید. با داشتن ویزای مولتیپل آلمان، شما می توانید با توجه به اعتبار ویزا که می تواند یک ساله، سه ساله و پنج ساله باشد هر 6 ماه،  ماه در حوزه شینگن اقامت داشته باشید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با تیم تخصصی کوچینه در ارتباط باشید.

 

شرایط ویزای توریستی آلمان

شرایط ویزای آلمان، همانطور که گفتیم نسبت به دیگر کشورهای شینگن دشوارتر است و شما باید تمامی شرایط لازم برای اخذ ویزای توریستی آلمان را داشته باشید. با ما همراه باشید تا به طور دقیق و مفصل به شرایط اصلی ویزای آلمان بپردازیم.

تمکن مالی بالا

برای دریافت ویزای آلمان، مسئله تمکن مالی ار اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت نداشتن تمکن مالی کافی ویزای شما بدون تردید رد میشود. در سال  2023 میزان تمکن مالی برای هر نفر باید حدود 300 میلیون باشد البته این مبلغ حدودی است و هر روز تغییر می کند. شما برای اطلاع دقیق از هزینه های ویزای آلمان با ما در تماس باشید. تمکن مالی برای ویزای آلمان باید به یوروف به زبان انگلیسی صادر شود و حتما دارای مهر معتبر بانکی باشد.تمکن مالی در واقع مدرکی است که به سفارت ثابت می کند شمااز پس هزینه هایتان بر می آیید.

گردش حساب قوی

شاید برایتان سوال شده باشد که با توجه به ارائه نامه تمکن مالی دیگر چه نیازی به گردش حساب است. منظور از گردش حساب، تعداد تراکنش های حساب متقاضی در  الی 6 ماه گذشته است و مبالغ ورودی اهمیت بخصوصی ندارد. با ارائه گردش حساب شما به سفارثابت می کنید که حساب شما همیشه در گردش است و مبلغی که جهت تمکن مالی به سفارت ارائه داده اید جعلی نیست.دقت داسته باشید که نامه تمکن مالی و گردش حساب، باید باهم تطابق داشته باشند و در صورت عدم تطابق ویزای شما ریجکت خواهد شد.

سابقه سفر

اگر بار اولی است که برای ویزای شینگن اقدام کنید، ترجیحااز کشور آلمان اقدام نکنید چون احتمال ریجکت شدن ویزای شما بسیار بالاست. داشتن ویزای شینگن قبلی، تاثیر مثبت در ویزای شما دارد و شانس شما را افزایش می دهد. بنابراین برای بار اول از کشورهای دیگر شینگن همچون ایتالیا اقدام به اخذ ویزای توریستی کنید.

دعوت نامه

اگر اقوام درجه یک مقیم آلمان دارید که می توانند برای شما دعوت نامه بفرستند، شانس ویزا شدن شما بسیار بالا می رود. اضافه کردن دعوتنامه به پرونده ویزای شما یک فرصت عالی برای اخذ ویزای توریستی المان است. فقط توجه داشته باشید که در متن دعوتنامه، باید اطلاعات شخصی فرد دعوت کننده به طور کامل نوشته شده باشد. در صورتی که فرد دعوت کننده تصمیم دارد از شما حمایت مالی کند و هزینه های سفر شما را پرداخت کند باید برای شما نامه اسپاسنسرشیپ بفرستد یا در همان دعوت نامه قید کند که از شما حمایت مالی خواهد کرد.

 

مدارک ویزای توریستی آلمان

  • اصل پاسپورت با دو صفحه خالی و اعتبار حداقل 6 ماه
  • اصل پاسپورت های قبلی
  • اصل مدارک شناسایی: شناسنامه و کارت ملی با ترجمه رسمی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی آلمان
  • عکس 3.5 در 4.5 زمینه سفید از روبرو
  • گواهی گردش حساب و تمکن مالی از بانک
  • اصل تمامی مدارک شغلی مانند جواز کسب، نامه اداره و...
  • تمامی مدارک ملکی همچون سند ملکی، خودرو و ... به نام مسافر
  • بیمه مسافرتی با پوشش حداقل 30000 یورو
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان
  • رسید پرداخت هزینه های پرداخت شده
  • اصل و ترجمه سند ازدواج
  • بلیط رفت و برگشت
  • رزرواسیون هتل
  • گواهی سوابق بیمه
  • در صورت وجود دعوتنامه، ارائه دعوتنامه
  • تمامی افراد زیر 18 سال باید گواهی رضایت سرپرست ار دادگستری را ارائه کنند.

مراحل اخذ ویزای توریستی آلمان

تکمیل فرم

اولین قدم پر کردن فرم درخواست ویزای آلمان به صورت آنلاین است که باید در سایت ویزای آلمان انجام دهید. شما با ساختن یک نام کاربری در این سایت فرم مربوطه را دریافت می کنید و با دقت و صحت آن را پر می کنید. به یاد داشته باشید که اطلاعاتی که وارد این فرم می کنید باید دقیقا مطابق مدارکی باشد که قرار است به سفارت ارائه دهید. در صورت عدم تطبیق مدارک و فرم درخواست ویزای شما بدون تردید، رد می شود. توجه کنید که پس از پر کردن فرم درخواست ویزای آلمان « را در دو نسخه چاپ کنید و هر دوی آن ها را امضا کنید. شما می توانید در این زمینه از تیم تخصی ویزای کوچینه کمک بگیرید و یا حتی صفر تا صد اخذ ویزای خود را به ما بسپارید.

 

دانلود فایل فرم درخواست ویزای شینگن

رزرو وقت سفارت فرانسه

شما باید برای ارائه مدارک، انگشت نگاری و پرداخت هزینه های ویزا، یک وقت سفارت رزرو کنید. معمولا برای ویزای توریستی آلمان نیازی به مصاحبه نیست ولی در هر صورت خودتان را برای مصاحبه احتمالی آماده کنید. رزرو وقت سفارت آلمان فقط توسط ویزامتریک انجام می شود. 

 

جمع آوری مدارک

پرینت فرم های پر شده ویزای توریستی آلمان به همراه تمامی مدارک ذیل شده را آماده کنید و از تمامی مدارک یک کپی داشته باشید. توجه کنید که ناقص بودن مدارک یا جعلی بودن آن ها منجر به ریجکتی ویزای آلمان می شود.

 

مراجعه به سفارت

در وقت تعیین شده حتما در ساعت مقرر در سفارت حاضر باشید. هزینه های لازم را پرداخت کنید، مراحل انگشت نگاری را طی کنید و مدارکتان را تحویل افسر سفارت دهید و سوالات افسر را با دقت و در کمال صحت پاسخ دهید. حالا شما فقط باید منتظر نتیجه ویزای آلمان خود باشید. 

 

دلایل ریجکت ویزای توریستی آلمان

فرم درخواست ناقص 

پر کردن فرم درخواست ویزای فرانسه نیازمند دقت و حوصله است و هر گونه خطایی منجر به ریجکتی ویزای توریستی آلمان خواهد شد. پس دقت داشته باشید که تمامی اطلاعاتتان را دقیق وارد کنید و هیچ بندی را خالی نگذارید. قسمت هایی که مربوط به شما نمی شود را با N/A پرکنید. توجه کنید که اطلاعات فرم درخواست ویزای توریستی آلمان شما حتما باید با مدارکتان تطابق داشته باشد.

مدارک جعلی یا نادرست

شما باید در روز ملاقات تعیین شده تمامی مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان را تهیه کرده باشید تا به افسر سفارت تحویل دهید. حتی اگر یکی از مدارک شما جعلی باشد، ویزای شما بدون تردید رد می شود. 

سوء پیشینه

اگر سفارت آلمان به هر دلیلی به این نتیجه برسد که شما تهدیدی برای کشورآلمان محسوب میشوید، ویزای شما ریجکت خواهد شد. پس اگر سوء پیشینه یا مورد خاصی دارید اقدام به اخذ ویزای توریستی آلمان نکنید.

عدم ارائه برنامه سفر

شما باید جهت اثبات هدفتان از سفر به آلمان، یک برنامه سفر به سفارت ارائه دهید تا سفارت آلمان مطمئن شود شما بعد از اتمام سفرتان به کشورتان بازخواهید گشت.

 

 

رفع ریجکتی ویزای آلمان

در صورتی که به هر دلیلی درخواست ویزای شینگن شما ریجکت شد، یک الی دو ماه فرصت اعتراض دارید. برای اعتراض شما باید نامه ای در قالب ایمیل برای سفارت مقصد بفرستید و سعی کنید به آنها ثابت کنید که شما را به اشتباه ریجکت کرده اند یا دلیل ریجکتی شما قابل اصلاح است. اگر دلیل ریجکتی شما این است که افسرسفارت از بازگشت شما به کشور زادگاهتان مطمئن نیست، مدارکی دال بر اینکه شما وابستگی های شغلی و عاطفی دارید و حتما به کشورتان بازمی گردید به همراه ایمیل اعتراضتان، برای سفارت بفرستید و در نامه به آنها اشاره کنید. این مدارک می توانند اسناد ملکی و شغلی باشند.

اگر باوجود اعتراض به ریجکتی، باز هم ویزای شما رد شد، شما میتوانید پس ا 6 ماه، دوباره برا ویزای توریستی آلمان اقدام کنید. این بار سعی کنید مدارک قوی تری اائه دهید و از تجربه تلخ پیشین جهت بهبود مدارکتان استفاده کنید.

خدمات ویزای کویچنه

هزینه ی ویزای شینگن با توجه به نوع ویزای شما متفاوت است و با توجه به هر بازه ی زمانی قیمت آن تغییر می کند. به طور کلی شروع هزینه ویزای توریستی شینگن بسته به نوع آن از 25 تا 600 یورو می باشد. هزینه خدمات آژانس مسافرتی پدیده پرواز آریا ( کوچینه ) برای ویزای شینگن با توجه به نوع خدماتی که به شما ارائه می دهیم اعم از رزرو وقت سفارت، تکمیل فرم، رزرو بلیط و هتل و... و همچنین با توجه به نوع ویزایی که دریافت می کنید(سینگل یا مولتیپل، یک بار ورود یا چند بار ورود و...) متغیر است. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در مورد هزینه های اخذ ویزای شینگن با تیم کوچینه تماس بگیرید.

 

خدمات ویزای آژانس مسافرتی پدیده پرواز آریا ( کوچینه ) 

  • تکمیل فرم
  • آپلود مدارک
  • رزرو وقت سفارت
  • مشاوره تهیه مدارک
  • تنظیم برنامه سفر
  • رزرو بلیط هواپیما
  • رزرو هتل
  • صدور بیمه مسافرتی
  • واچر هتل 
  • مشاوره رایگان 

هزینه های صندوق داخل سفارت به عهده خود مشتری می باشد

 

سوالات متداول

شما می توانید این فرم را از سایت سفارت آلمان دانلود کنید یا می توانید این فرم را از سفارت دریافت کنید.
بله می توانید. طبق قوانین اتحادیه شینگن شما مجاز به بازدید از تمام کشورهای عضو این اتحادیه هستید. کشور های شینگن مثل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و ...
بله. شما قبل از سفر باید مدارک بیمه نامه مسافرتی را تهیه کنید.
اگر در یکی از مناطق شینگن اقوام یا دوستی دارید می توانید با داشتن دعوتنامه به راحتی و با زودترین زمان ممکن برای اخذ ویزای آلمان اقدام کنید.
پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده