ویزای شینگن ایتالیا

ویزای شینگن ایتالیا

ویزای توریستی شینگن ایتالیا همان ویزای شینگن تایپ C می باشد که به شکل ویزای سینگل و یا مولتی صادر می شود. کوچینه با 15 سال سابقه تورهای مسافرتی و خدمات ویزا همراه شماست تا در این مطلب به انواع ویزای توریستی ایتالیا و راه دریافت ویزای ایتالیا بپردازیم.

ارزیابی سریع پرونده ویزا

در کمترین زمان ممکن نتیجه ویزای توریستی ایتالیای شما مشخص و صادر می شود

امکان سفر به 26 کشور اروپا

با اخذ ویزای ایتالیا شینگن، شما می توانید به 26 کشور اروپایی عضو منطقه شینگن بدون محدودیت مرزی سفر کنید.

استعلام تمکن مالی از بانک

با داشتن تمکن مالی قوی، ویزای توریستی ایتالیا پذیرفته می شود.

ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا، یکی از محبوب ترین و پر تقاضا ترین انواع ویزا بین ایرانیان است که سالانه بیشتر از 50 میلیون مسافر را از سراسر جهان به خود جذب می کند. اگر تمایل سفر گردشگری به ایتالیا را دارید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. ویزای توریستی ایتالیا فقط مناسب گردشگری یا دیدار با اعضای خانواده است، پس اگر با اهداف تحصیلی یا تجاری قصد سفر به ایتالیا را دارید این نوع ویزا برای شما مناسب نیست و باید مطلب ویزای تحصیلی و ویزای تجاری ایتالیا را مطالعه کنید.

همانطور که در مقاله ویزای شینگن گفتیم، شینگن یک منطقه ی وسیع در اروپاست که شامل 26 کشور تاپ اروپا می شود که ایتالیا یکی از این کشورهای عضو منطقه شینگن است. با اخذ ویزای شینگن از هر کشوری، شما می توانید در مدت زمان سفر خود، بدون محدودیت به کشورهای دیگر عضو اتحادیه شینگن سفر کنید. فقط با اخذ ویزای توریستی شینگن ایتالیا، شما میتوانید به راحتی به تمام مناطق شینگن که شامل اکثر کشورهای اروپایی می شود، سفر کنید.

 

انواع ویزای توریستی ایتالیا

ویزای یک بار ورود یا سینگل ایتالیا

طبق قوانین ویزای شینگن، با اخذ ویزای سینگل ایتالیا، شما فقط یک بار اجازه ورود به منطقه شینگن را دارید و حتی اگر فقط یک روز در ایتالیا مانده باشید به محض اینک از شینگن خارج شوید اجازه ورود مجدد به حوزه شینگن را ندارید. دارنده ویزای سینگل ایتالیا، می تواند 90 روز در یک دوره ی 180 روزه( سه ماه اقامت در 6 ماه) در ایتالیا ویا هر کشور اروپایی دیگر اقامت داشته باشد.

نکته مهم و قابل توجه در مورد ویزای ایتالیا این است که شما حتما باید ابتدا وارد خاک ایتالیا شوید و سپس آزادید که به هر کشور دیگری از شینگن شوید. به عبارت ساده تر بلیط رفت شما حتما باید به مقصد یکی از فرودگاه های ایتالیا باشد.

 

ویزای توریستی ایتالیا

 

ویزای مولتیپل یک ساله ایتالیا

با داشتن ویزای مولتیپل یک ساله ایتالیا، شما طی یک سال، 90 روز در هر دوره ی 180 روزه، می توانید به هر تعداد دفعاتی که می خواهید وارد شینگن شوید، فقط تعداد روزهای شما نباید بیشتر از 90 روز در هر شش ماه شود. دقت کنید که به هیچ عنوان نباید از دوره ی 180 روزه یعنی 6 ماهه غفلت کنید. برای اخذ این نوع ویزا شما باید تا به حال از ویزای سینگل استفاده کرده باشید تا بتوانید ویزای مولتیپل یک ساله ایتالیا را اخذ کنید. توجه کنید که حتما باید بلیط رفت شما به ایتالیا باشد. بعد از آن می توانید به هر جایی از شینگن به راحتی سفر کنید.

ویزای مولتیپل سه ساله ایتالیا

برای اخذ ویزای مولتیپل سه ساله، شما باید طی دوسال گذشته، حداقل یک بار از ویزای مولتیپل یک ساله استفاده کرده باشید تا بتوانید ویزای چندبار ورود سه ساله را دریافت کنید. فرقی نمی کند که ویزای شینگن ایتالیا را قبلا داشته اید یا هر کشور دیگری از شینگن، مهم فقط این است که تا به حال از ویزای یکساله شینگن استفاده کرده باشید. با این ویزا شما می توانید در سه سال، هر شش ماه به مدت سه ماه در شینگن اقامت داشته باشید. (قانون 90 در 180 روز)

ویزای مولتیپل پنج ساله ایتالیا

برای اخذ ویزای پنج ساله ایتالیا، در طول سه سال گذشته باید حداقل به مدت دو سال ویزای چندبار ورود یا همان مولتیپل شنگن(از هر کشوری) را دریافت کرده باشید. با داشتن ویزای پنج ساله شینگن ایتالیا شما اجازه دارید طی مدت پنج سال هر شش ماه، سه ماه در شینگن اقامت داشته باشید. (قانون 90 در 180 روز)

حتما به یاد داشته باشید که اگر مقصد اول شما اسپانیا باشد یا اینکه بیشتر روزهای سفرتان را در اسپانیا می گذرانید، باید از سفارت اسپانیا اقدام کنید و ویزای شینگن اسپانیا را دریافت کنید، مگر اینکه بخواهید به طور مساوی روزهای اقامتتان را بین اسپانیا و ایتالیا تقسیم کنید. 

برای راهنمایی بیشتر و دقیق تر می توانید به صورت رایگان با کارشناسان آژانس مسافرتی پدیده پرواز آریا(کوچینه) مشورت کنید.

مدارک ویزای ایتالیا

  • اصل شناسنامه و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای ایتالیا
  • دو قطعه عکس با فرمت گذرنامه و پس زمینه سفید 
  • گذرنامه فعلی شما و کپی  ویزاهای قبلی، دقت کنید که گذرنامه شما باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد و حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • برنامه سفر با توجه به هدف سفر شما و روزهای حضورتان در شینگن
  • بیمه مسافرتی با حداقل اعتبار 30000 یورو
  • تمکن مالی و گردش حساب سه ماه اخیر به یورو از بانک
  • مدارک شغلی و تحصیلی همچون گواهی اشتغال به کار یا تحصیل و یا گواهی بازنشستگی
  • و اگر دعوتنامه دارید باید اصل دعوتنامه و مشخصات کامل شخص فرستنده را همراه داشته باشید
  • بلیط رفت و برگشت
  • واچر هتل

 

مدارک ویزای ایتالیا

اهمیت تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا

از مهم ترین مدارک ویزای توریستی ایتالیا که شما حتما باید آن را در نظر بگیرید، ارائه تمکن مالی کافی و قوی است که احتمال ویزا شدن را بالا می برد. تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای ایتالیا بین 300 تا 400 میلیون است که بسته به زمان و نوع ویزای شما متغیر است و باید حتما به یورو صادر شود. تمکن مالی برای این است که ثابت شود شما در طول سفر خود از پس هزینه هایتان برمی آیید برای اطلاعات بیشتر و کامل تر درمورد تمکن مالی ویزای توریستی ایتالیا با ما در تماس باشید.

برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا گردش حساب مالی حساب بانکی در طی سه ماه اخیر شما حائز اهمیت است. همچنین تاریخ و مبلغ تراکنش ها مهم است. سعی کنید به یک بار گردش حساب خود را بالا نبرید و کم کم این کار را انجام دهید، چرا که ورود یک مبلغ سنگین، در یک تاریخ به حسابتان باعث رد ویزای شما می شود.

ریجکتی ویزای ایتالیا-شینگن

  • برخی از دلایلی که موجب رد ویزای ایتالیا می شود عبارتند از:
  • مدارک جعلی یا ناقص: اگر مدارک شما جعلی یا متعلق به شخص دیگری باشد و یا کامل نباشد.
  • اعتبار پاسپورت: پاسپورت شما باید تا سه ماه پس از اتمام سفر شما اعتبار داشته باشد.
  • سو سابقه یا گزارش سیستم اطالاعات شینگن در رابطه با عدم پذیرش متقاضی
  • عدم وجود برنامه سفر و دلایلی ناکافی برای سفر به ایتالیا
  • تردید در قصد بازگشت متقاضی به کشور زادگاه و ...

برای رفع ریجکتی شما تا دو هفته فرصت اعتراض دارید و اگر پاسخ اعتراض شما بازهم منفی بود تا دوسال نمی توانید برای ویزای ایتالیا دوباره درخواست دهید.

ویزای دیدار با خانواده ایتالیا

ویزای دیدار با خانواده ایتالیا، زیر مجموع ویزای توریستی ایتالیا نوع C می باشد که به کسانی که یکی از بستگان درجه یک آنها مقیم یا شهروند ایتالیا هستند اعطا می شود. اگر قصد دیدار با خانوادتان در ایتالیا (پدر، مادر، همسر، فرزند، نامزد) را دارید با ویزای توریستی ایتالیا می توانید به مدت 90 روزبه ملاقات آنها بروید. بازهم بستگی به نوع ویزایی که میگیرید دارد ولی برای بار اول باید ویزای سینگل ایتالیا را بگیرید و بعد از آن می توانید از ویزای یک ساله، سه ساله، پنج ساله استفاده کنید. 

دقت داشته باشید که در این نوع ویزا شما حتما باید تمامی مدارک شخص مقیم ایتالیا را داشته باشید و به کارگزاری ارائه دهید.

*برای درخواست ویزای دیدار با خانواده ایتالیا شما باید حتما ابتدا مجوز NULLA OSTA را دریافت کنید و به همراه دعوتنامه به سفارت تحویل دهید*

 

ویزای دیدار با خانواده ایتالیا

 

 

روش اخذ مجوز Nulla Osta 

این مجوز اساساً مجوز مقامات ذی‌ صلاح ایتالیایی می باشد که به شما اجازه می‌دهد برای دیدار با خانواده خود به ایتالیا سفر کنید. برای دریافت این مجوز باید به اداره مهاجرت ایتالیا درخواست خود را اراسال کنید. اگراین مجوز را صادر کردند، آن را به صورت الکترونیکی به سفارت ایمیل می کنید

مراحل دریافت ویزا

  1. فرم درخواست ویزا را با دقت و کاملا صادقانه پر کنید.
  2. وقت سفارت خود را از طریق سایت سفارت ویزا رزرو کنید و مدارک اولیه+فرم بفرستید.
  3. در زمان تعیین شده به همراه تمامی مدارک به سفارت بروید و هزینه های ویزا را پرداخت کنید.

 

حالا فقط منتظر نتیجه باشیدsmiley

خدمات ویزای آژانس مسافرتی پدیده پرواز آریا ( کوچینه )

  • تکمیل فرم
  • آپلود مدارک
  • رزرو وقت سفارت
  • مشاوره تهیه مدارک
  • تنظیم برنامه سفر
  • رزرو بلیط هواپیما
  • رزرو هتل
  • صدور بیمه مسافرتی
  • واچر هتل 
  • مشاوره رایگان 

 

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان کوچینه با ما روز های شنبه تا پنج شنبه در تماس باشید.

 

بنر

سوالات متداول

خیر. به استثنای متقاضیان زیر 12 سال و افرادی که به تازگی برای ویزای شینگن ایتالیا اقدام کرده اند، تمامی متقاضیان ملزم به شرکت در این بخش هستند. به طور معمول این روند در حدود 10 دقیقه زمان می برد.
این سیستم به گونه ای تنظیم شده که دارندگان ویزای توریستی ایتالیا 2022 با اعتبار بالای 30 روز، نمی توانند برای بیش از 90 روز در یک بازه زمانی 180 روزه در این کشور اقامت داشته باشند، بلکه باید پیش از رسیدن به این آستانه از مرز ایتالیا خارج شده و مجدداً به آن وارد شوند.
از تاریخ سفر پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد، بنابراین لازم است در زمان درخواست ویزا، اعتبار پاسپورت شما حداقل در حدود یکسال باشد.
حداقل زمان ارزیابی پرونده های درخواستی ویزای ایتالیا 15 روزه است، در زمان شلوغی و نزدیکی به ایام تعطیل این زمان افزایش یابد. برای همین پیشنهاد می‌شود که تا حداقل 45 روز قبل از برنامه سفر برای ویزای شینگن ایتالیا اقدام کنید.
ویزای توریستی شینگن فقط در موارد خاص قابل تمدید است، به شرح زیر:

ورود دیرهنگام
دلایل بشردوستانه
فورس ماژور
دلایل مهم شخصی
با این حال ، به یاد داشته باشید که شانس تمدید ویزای شینگن بسیار کم است. به منظور دریافت تمدید ویزای توریستی به دلایل ذکر شده در بالا، درخواست شما نیاز به استدلال های قوی دارد.
با وجود درخواست های زیاد ویزای ایتالیا بازهم احتمال ریجکتی ویزای توریستی ایتالیا بسیار پایین است.
پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده