چرا دبی پایتخت تجاری امارات است؟

چرا دبی پایتخت تجاری امارات است؟

چه کسی فکر می‌ کرد که یک روستای کوچک ماهیگری در گوشه‌ ای از دنیا روزی به پایتخت تجاری امارات تبدیل شود تا حدی که به‌عنوان یک مرکز تجاری بین‌المللی نقش میزبانی را برای انواع شرکت‌ های سرمایه‌ گذاری ایفا کند که می‌ خواهند مسیر رشد و توسعه را در خاورمیانه طی کنند و از امکانات و زیرساخت‌ های پیشرفته این شهر رویایی نهایت استفاده را ببرند؟ با مجله گردشگری کوچینه همراه باشید تا علت تبدیل شدن این شهر به پایتخت تجاری را متوجه شوید.

ویژگی های اقتصادی پایتخت تجاری امارات

اگر شما هم کسب‌ وکاری دارید که به توسعه آن می‌اندیشید بد نیست با عوامل رشد اقتصادی دبی آشنا شوید و با یک سفر کوتاه، جاذبه‌ های مالی آن را از نزدیک ببینید، برای این کار می‌توانید روی تور اقساطی دبی حساب ویژه باز کنید. شاید به‌دنبال چرایی این پیشنهاد هستید، پاسخ‌تان را خواهیم داد. در یک نگاه می‌توان عوامل کلی زیر را در موفقیت حیرت‌انگیز این شهر موثر دانست:

موقعیت استراتژیک

دبی ارتباطاتی تنگاتنگ با بازارهای فعال خاورمیانه، آسیا، اروپا و آفریقا دارد و کانال اقتصادی برای پیوند این مراکز بزرگ تجاری به‌شمار می‌رود. هم‌جواری با خلیج فارس نیز موقعیتی استثنایی را برای پایتخت تجاری امارات به ارمغان آورده است. این شهر یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی را دارد و مجتمع تجاری مشهوری در بندر خود دارد.

زیرساخت‌های مدرن

سفر به دبی به شما نشان خواهد داد که زیرساخت‌‌های این شهر چگونه از بروزترین و مدرن‌ترین امکانات و تکنولوژی دنیا بهره می‌گیرد. این امکانات رویایی از فرودگاه‌ها تا بزرگ‌راه‌ها، سیستم حمل‌ونقل عمومی، شبکه‌های ارتباطی، شهرسازی و... را در بر می‌گیرد.  چندین بزرگ‌راه این نقطه تجاری ارزشمند را به دیگر نقاط امارات متحده عربی و کشورهای همسایه متصل می‌کند.

سیاست‌های تجاری

سیاست‌های تجاری دبی بر‌مبنای دوستی و محوریت کسب‌وکار شکل می‌گیرد؛ بنابراین موقعیت‌های بسیار ویژه و قابل توسعه‌ای را برای سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا فراهم می‌سازد. دولت با ارائه خدمات مالکیت 100% کسب‌وکار از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند و با مالیات‌بر‌درآمد صفر و حذف مالیات شرکت‌ها به تشویق سرمایه‌گذاران می‌پردازد. دبی مهد بازگرداندن سودهای کلان از فعالیت‌های اقتصادی است و منطقه آزاد تجارت برای انواع مراکز فناوری، تدارکاتی و خدمات مالی شناخته می‌شود. 
کسانی که می‌خواهند از نزدیک به ارزیابی این موقعیت‌های ویژه بپردازند ، امکان سفر به این شهر را همراه با تور اقساطی دبی دارند تا بدون هزینه سنگین، فرصت بررسی کافی داشته باشند.
در کنار عوامل فوق باید به «نیروی کار ماهر»، «ابتکارات دولتی» و «رهبری پویا» نیز اشاره کرد که توانسته‌اند دبی را به پایتخت تجاری امارات مبدل سازند؛ برای مثال ساخت «برج خلیفه» و «پالم جمیرا» و جزیره مصنوعی که به‌تنهایی قطب گردش‌گری پرقوتی برای منطقه به‌حساب می‌آید.

ویژگی های اقتصادی پایتخت تجاری امارات


زمینه‌های متنوع فعالیت اقتصادی

دولت‌مردان دبی کاملا می‌دانند که چگونه از صنایع متفاوت و متنوع برای توسعه این پرجمعیت‌ترین نقطه امارات بهره ‌ببرند. در این شهر زمینه فعالیت صنایع زیر به‌خوبی فراهم است:

صنعت گردشگری

این صنعت به‌ویژه در دهه‌های اخیر گسترش بسیار زیادی را نشان می‌دهد. جاذبه‌های مدرن دبی، هر فرد کاوش‌گر و علاقه‌مندی را به سوی خود جذب می‌کند. علاوه‌بر برج بسیار بلندخلیفه، بلندترین ساختمان جهان، پالم جمیرا و جزیره مصنوعی وجود پارک‌های موضوعی و استراحت‌گاه‌های لبریز از تجمل آن نیز وسوسه سفر را برمی‌انگیزند. 

صنعت ساختمان

ساخت‌و‌ساز در دبی نیز یکی از مهم‌ترین بازی‌گران عرصه تجاری به‌حساب می‌آید. فعالان این میدان بر چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای چشم دوخته‌اند و قصد دارند این مرکز تجاری مدرن را به یک مقصد پرسود و بی‌همتا در جهان تبدیل کنند. به این منظور آمیزه‌ای از هنر، معماری و تکنولوژی را به خدمت گرفته‌اند تا ساختمان‌ها و سازه‌هایی بی‌نظیر را رقم بزنند که علاوه‌بر برج‌ها و مراکز قبلی که از آن یاد کردیم، باید به فرودگاه‌ها، بنادر و شبکه‌های جاده‌ای نیز اشاره کنیم. 
اگر با تور اقساطی دبی چند روزی را در این شهر سپری کنید، کاملا خواهید دانست که به‌دلیل نقش مهم ساخت‌وساز در این شهر، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و مشارکت در زیرساخت‌ها تا چه‌اندازه مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار دارد. 

صنعت رستوران

حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران از ملل متعدد و جذب گردشگران خودبه‌خود بر رونق صنایع غذایی و رستوران‌داری پایتخت تجاری امارات می‌افزاید و انواع غذاهای بین‌المللی و اروپایی، عربی، ترکی، هندی، چینی و ژاپنی چشم‌وچراغ این صنعت را پرفروغ می‌سازد. بالندگی و گسترش این عرصه بر رشد حمل‌ونقل‌های سنگین، توزیع مواد خام و مواد غذایی و دیگر فعالیت‌های مرتبط تاثیر مثبت و قابل ملاحظه‌ای را بر جای می‌گذارد.

صنعت واردات و صادرات

وجود قابلیت‌های متنوع اقتصادی در دبی باعث شده است که به‌عنوان مرکزی استراتژیک و مهم برای واردات و صادرات محصولات متعدد شناخته شود. این شهر زیبای عربی محل تلاقی و تبادل اقتصادی و شکل‌گیری بازارهای خاورمیانه، اروپا و آفریقا است که سیاست‌های مالی حاکمیت آن نیز بر این نقش صحه می‌گذارد و آن را پررنگ‌تر می‌سازد.

تجارت الکترونیک

طبیعی است شهری که با تجهیزات مدرن تا این اندازه توسعه یافته است در فضای تجارت الکترونیک نیز جایگاه بسیار گسترده و شاخصی را به خود اختصاص می‌دهد. کسب‌وکارهای الکترونیک و تجارت آنلاین نیز در دبی همانند دیگر ابعاد آن درخشش قابل اعتنایی دارند و زیر نظر سیاست‌های نظارتی و مطلوب دولت و با برخورداری از حمایت‌های موثر آن به‌طور فزاینده‌ای درحال رشد است. 

شناخت پایتخت تجاری امارات

شناخت پایتخت تجاری امارات به روایت آمار و ارقام

شما دبی را چگونه به خاطر می‌آورید؟ شهری با سازه‌های بی‌نظیر، خارق‌العاده و حیرت‌افزا یا شهری ثروتمند یا شهری با دولت‌مردان باهوش؟ با هر مفهومی که آن را می‌شناسید حتما با چند عدد و رقم برجسته نیز سروکار دارید که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم. همسایه قدرتمند اقتصادی در جنوب ایران حائز ویژگی‌های زیر است:
-    دومین اقتصاد بزرگ شورای همکاری خلیج فارس (GCC) براساس گزارش سرمایه‌گذاری جهانی UNCTAD در سال 2024
-    جذب 13.8 میلیارد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) در سال 2019 که نسبت به سال 2018 از رشد 32 درصدی خبر می‌داد.
-    رتبه 16 شاخص جهانی سهولت انجام کسب‌وکار با کسب نمره 80.9 از 100 که آن را در صدر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا MENA قرار داد. البته این رتبه با کاهش موقعیت آن از 11 به 16 همراه بود.
شاید گمان می‌کنید پایتخت تجاری امارات  رونق چشمگیر خود را به ذخایر نفتی خود مدیون است؛ اما باید بدانید که سهم تولید ناخالص داخلی دبی از نفت کمتر از 1% است، این رقم در گذشته بیشتر از50 درصد را به خود اختصاص می‌داد! 
آیا سرمایه‌گذاری در دبی ضمانت امنیتی دارد؟
درک شرایط مناسب سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در دبی را باید از نزدیک لمس کرد، بااین‌حال این شهر عربی را یکی از امن‌ترین نقاط دنیا برای انجام کسب‌وکار معرفی می‌شود که رتبه هفتم را در بین 376 شهر جهان به دست آورده است. شاخص جرم‌وجنایت (Numbeo) هم این شهر را در بین 10 شهر برتر دنیا قرار می‌دهد که کمترین گزارش جرم را در جهان دارند. 
ویژگی‌های فرهنگی پایتخت تجاری امارات
دبی به‌سبب میزبانی و پذیرایی از مهاجران و فعالان اقتصادی از سراسر دنیا ازنظر فرهنگی، موقعیت خاصی دارد و به ماکتی از تنوع فرهنگ‌های ملل می‌ماند که با برخورداری از تنوع اجتماعی، الگویی برای سازگاری بین فرهنگ‌ها نیز ارائه می‌دهد. اگرچه شروع هر فعالیتی با دشواری‌هایی همراه است و موانع زبانی زیادی سد راه می‌شوند؛ اما پذیرفتن شرایط متنوع دبی نویددهنده موفقیت‌های اقتصادی کلان برای صاحبان سرمایه در این شهر است.

جمع‌بندی

دبی به‌عنوان پرجمعیت‌ترین شهر امارات عربی و یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا به‌عنوان پایتخت تجاری امارات شناخته می‌شود. این شهر زیبای پیشرفته با بهره‌ بردن از سرمایه‌گذاری‌های خارجی توانسته است منطقه‌ای ثروتمند را در دل خاورمیانه خلق کند و عرصه کسب‌وکارهای سودآوری را برای صاحبان سرمایه از سراسر جهان تشکیل دهد. آشنایی نزدیک با شهر طلای خاورمیانه، موقعیت‌های اقتصادی را برای علاقه‌مندان آشکار می‌سازد. شما می‌توانید با سفری مناسب از این فرصت استفاده کنید که تور اقساطی دبی آن را برایتان فراهم خواهد ساخت.
 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده