جاهای دیدنی بالی را بشناسید

جاهای دیدنی بالی را بشناسید

اگر می‌خواهید چند روزی را در جزیره خدایان و سواحل جادویی آن بگذرانید، باید جاهای دیدنی بالی را بشناسید. وقتی با یک تور اقساطی بالی مطمئن به اندونزی می‌رسید، خود را به رویایی ترین ساعاتی بسپارید که در پیش رو خواهید داشت و در شکوه معابد باستانی و فرهنگی سنت هندو به حیرت و شگفتی فرو روید.

چرا باید جاهای دیدنی بالی را بشناسیم

وقتی به اندونزی سفر می‌کنید و می‌خواهید بین نقاط دیدنی، بهترین ‌هارا انتخاب کنید، ناچارید قبل از آغاز سفر با جاهای دیدنی بالی آشنا شوید تا برای مدیریت بهتر زمان چندروزه خود، مناسب‌ترین، زیباترین و جذاب‌ترین مکان‌ها را انتخاب کنید. بالی شما را با انبوهی از گزینه‌های دیدنی برای تماشا، حیرت‌زدگی و لذت بردن شگفت‌زده می‌کند.
سلایق مختلف برای تفریح و سردرگمی یا آشنایی با فرهنگ و سنت به شناخت مکان‌های متفاوت در مقصد سفر نیاز  دارد؛ بنابراین باید حتما از‌طریق منابع معتبر فهرستی کامل از بهترین جاهای دیدنی بالی را در اختیار داشته باشید تا متناسب با شرایط حضور خودتان دست به انتخاب بزنید و خاطرات به‌یادماندنی و شیرینی را در این گوشه دنیا همراهان با اطرافیان رقم بزنید.

تنوع مقاصد در جاهای دیدنی بالی

اگر بخواهیم و مکان‌‌هایی را که در این جزیره باشکوه وجود دارد، دسته‌بندی کنیم شاید فهرست زیر مناسب باشد:
-    مراکز فرهنگی 
-    مکان رقص و اجرای موسیقی‌های سنتی
-    گالری‌های هنری و موزه‌ها
-    مناظر طبیعی 
-    سواحل دریایی
-    مکان‌هایی برای انجام ورزش و تفریح
-    زیستگاه‌ها حیوانات متنوع

کاوشی در جاهای دیدنی بالی

کاوشی در جاهای دیدنی بالی

پیش از معرفی جاهای دیدنی بالی باید بر این نکته تاکید کنیم که حتما علایق و اولویت‌های خود را مشخص کنید تا بعدا برای انتخاب‌های محدود دچار تردید نشوید؛ مگر آن‌که اقامت طولانی‌تری در این جزیره فوق‌العاده داشته باشید! در ادامه نام برخی از مقاصد دیدنی را اعلام و آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ساحل شن سیاه

Lovina ، مقصدی محبوب با تپه‌هایی سرسبز و دهکده‌های ماهیگیری در اطراف محل بی‌همتایی برای استراحت است. آب‌های آرام آن گردشگران را برای شنا و غواصی و فعالیت‌های آبی تشویق می‌کند و شرایط مناسبی را برای آفتاب گرفتن و لذت بردن از مناظره خیره‌کننده فراهم می‌سازد. در لووینا می‌توان صخره‌های مرجانی را کشف کرد و با تورهای تماشای دلفین‌ها همراه شد و  از بازیگوشی آن‌ها لذت برد. تجربه فرهنگ سنتی این ساحل را با حضور در بازارهای محلی و صنایع دستی و خرید سوغاتی‌ها و غذاهای اصیل در رستوران‌های آن می‌شناسید.

دره سیدمن

یکی دیگر از جاهای دیدنی بالی در بخش شرقی آن قرار دارد که مملو از مناظر خیره‌کننده کوه آگونگ و شالیزارهای سرسبز برنج است.  با قدم زدن در این مزارع نشاط‌انگیز فرصت جست‌وجو در روستاها را پیدا می‌کنید و حتی امکان همراهی و مشارکت در انجام فعالیت‌های سنتی مثل بافندگی وکشاورزی را خواهید داشت. اگر به‌دنبال مقصدی آرام و دور از شلوغی هستید، راهتان را به طرف دره سیدمن؛ یکی از 5 مکان برتر بالی کج کنید تا با میراث غنی و معروف آن روبه‌رو شوید.

جنگل میمون اوبود

نام بالی با جنگل اوبود گره خورده است، جایی که بیش از 700 میمون‌ دم‌دراز با بازیگوشی‌های خود فرصت حضور در گوشه‌ای از حیات وحش را برای شما به تجربه‌ای دل‌انگیز و شاد تبدیل می‌کنند. جنگل با 27 هکتار فضای سبز پراکنده چندین معبد و زیارتگاه باستانی هندو را در دل خود نگاه داشته است که در نزد مردم محلی مکان‌های مقدسی به‌شمار می‌آیند. چه بهتر از این‌که همراه با یک تور اقساطی بالی بتوانید جنگل و طبیعت و معماری‌های اصیل همراه با حکاکی‌های پیچیده را به‌صورت هم‌زمان تجربه کنید.

آبشار Tegenungan

برای گردشگرانی که در پی هیجان و شور و سروصدا هستند، یکی از جاهای دیدنی بالی را معرفی می‌کنیم تا به این خواسته خود دست پیدا کنند و به تماشای آبشار  Tegenungan با ارتفاع 15 متر در دل روستای تگنونگان بروند. در این منطقه فرصت شنا در استخری را خواهید داشت که آبشار به آن فرو می‌ریزد؛ همچنین با پیاده‌روی به‌سمت بالا به مناظری پانوراما از مناطق اطراف دست پیدا می‌کنید و برای افزایش آدرنالین خود می‌توانید از بالای صخره‌ها به داخل استخر شیرجه بزنید و از این ماجراجویی بی‌نظیر لذت ببرید.

جاهای دیدنی بالی را بشناسیم

ساحل بلو پوینت

در بین جاهای دینی مالی یک ساحل را باید به غرق شدن در آفتاب و تماشا و لذت بردن از مناظر بدیع اختصاص داد و بهترین نقطه برای این کار ساحل بلو پوینت است که با آب‌های آبی شفاف و صخره‌های سربه‌فلک‌کشیده، مناظر پانورامایی از منطقه اطراف را به وجود می‌آورد و علاوه‌بر استراحت در ساحل شنی، فرصت آب‌تنی در آب‌های گوارا یا موج‌سواری را نیز به علاقه‌مندان می‌دهد.
بلو پوینت در رستوران‌ها و بارهای زیبای خود با وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌های جذاب از گردشگران پذیرایی می‌کند. با حضور در این ساحل دیدنی می‌توانید به تماشای غروب خورشید بر فراز اقیانوس هند بنشینید و لحظاتی نفس‌گیر از این همه زیبایی را پشت سر بگذارید.

کامپو‌هان ریج

Campuhan Ridge Walk را نیز در فهرست جاهای دیدنی بالی بنویسید و آن را با ویژگی مکانی آرام و دور از هرگونه شلوغی در ارتفاعات مرکزی اوبود بشناسید، موقعیتی که مناظر پر از شگفتی تپه‌های سرسبز بالی و مزارع برنج را در برابر چشم‌هایتان می‌گشاید و از شما می‌خواهد با حدود یک تا دو ساعت پیاده‌روی در بین شالیزارها، عبوراز دهکده‌های عجیب‌و‌غریب و جنگل‌های سرسبز ساعاتی از زندگی خود را در زیبایی ناب غرق شوید.
به خاطر داشته باشید در این پیاده‌روی‌ها فرصت بی‌نظیر عکاسی برایتان فراهم می‌شود، پس از آن غفلت نکنید و از تپه‌های غلتان و گیاهان وجانوران رنگارنگ عکس بگیرید. 

معبد گوا گاجه

نام غار فیل را شنیده‌اید؟ یک مکان منحصربه‌فرد و تاریخی در روستای بدولو با دهانه‌ای شکوهمند از حکاکی زیبا و پیچیده‌ای از موجودات اساطیری همچون فیل‌ها، شیاطین و خدایان که قدمت آن را تا قرن یازدهم به عقب برمی‌گردانند. معبدی بی‌همتا در دل جاهای دیدنی بالی و در گوشه‌ای دنج از دنیای پرهیاهو! 
این غار محلی برای انجام تمرینات آرامش‌بخش و فعالیت‌های معنوی انتخاب شده است. در این مکان برای بازدیدکنندگان یک اتاق کوچک برای مراقبه با حضور یک مجسمه از خدای هندو به‌نام گانشا تدراک دیده‌اند. اگر همراه با فرصت تور اقساطی بالی به این نقطه سفر کردید، پس از خروج از غار می‌توانید در باغ‌ها و استخرهایی وقت بگذرانید که با فضاهای سرسبز و شالیزارهای برنج پوشیده شده‌اند و مکانی آرام و بی‌صدا را برایتان آماده کرده‌اند. 
فراموش نکنید برای کاوش در غار باید حتما سارافون و ارسی بپوشید تا احترام خود را به فرهنگ و مذهب این مکان نشان بدهید و لحظاتی معنوی را سپری کنید. 

جمع‌بندی

برای شمردن یکایک جاهای دیدنی بالی به فهرستی طولانی نیاز داریم که میسر نیست؛ اما افرادی که به فرصت‌های محدود زندگی اهمیت می‌دهند و آن‌ها را غنیمت می‌شمرند، حتما و به‌خوبی می‌دانند که تنها با شرکت در یک تور اقساطی بالی می‌توانند به بسیاری از این مقاصد پر‌جنب‌وجوش سر بزنند و از آن‌ها لذت ببرند.
 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده