جاهای دیدنی مالزی که نباید از دست بدهید

جاهای دیدنی مالزی که نباید از دست بدهید

برای حداکثر استفاده از سفری رویایی به جزیره‌ای زیبا در دل دریای چین باید ابتدا جاهای دیدنی مالزی را شناخت تا فرصت محدود اقامت را با بهترین و لذت‌بخش‌ترین برنامه ممکن سپری کرد. این کشور توریستی لبریز از رنگ، فرهنگ و غذاهای سنتی است که یکی از خاطره‌انگیزترین گردش‌های شما را رقم خواهد زد، به‌ویژه اگر این سفر را با تور اقساطی مالزی تجربه کنید که در هزینه‌های آغازین این گردش خاص بسیار کمک‌کننده است.

نام جاهای دیدنی مالزی چیست؟

مالزی را باید مقصدی بدانید با سواحل مرجانی و ماسه‌ای پیچیده در کوه‌هایی بلند در انبوه جنگل‌های زیبا و پارک‌های ملی با باران‌هایی به‌یادماندنی. این کشور آسیای جنوبی با نام‌های جزیره وحشی بالی، سنگاپور و سواحل معروف پاتایا گره خورده است؛ اما اگر برای سفر به این کشور درحال برنامه‌ریزی هستید، حتما در ادامه با جاهای دیدنی مالزی و مکان‌‌های جذاب آن آشنا شوید:

جزیره لنکاوی

برای دوست‌داران سرعت و هیجان بهترین پیشنهاد سفر به این جزیره است تا با تجربه جت اسکی سطح آدرنالین خود را افزایش دهند و در طی 4 ساعت حضور در آن تصاویر باورنکردنی از زیبایی‌های جزیره کوچک را به خاطر بسپارند. علاقه‌مندان به این تفریح هیجان‌انگیز پس از دقایقی، چشم‌انداز ساحل را از دست می‌دهند و خود را در دل آب‌های سبز زمردی و فیروزه‌ای می‌یابند تا لحظات بی‌نظیری از خشکی و هر آن‌چه در آن است، دور شوند. مردم محلی برای استراحت آخر هفته به این جزیره آرام می‌روند.

کوه کینابالو (کینَبالو)

اگر اهل آن نیستید که دل به دریا بزنید و مشتاق بالا رفتن از صخره و کوه‌های مرتفع هستید، گزینه پیشنهادی به شما صعود از کوه زیبای کینابالو است که با 4095 متر ارتفاع، دومین قله بلند در آسیای جنوب شرقی شناخته می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. برای صعود از این کوه بلند با پوشش گیاهی متنوع که یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی مالزی را به خود اختصاص می‌دهد باید به پارک ملی کینبالو در مالزی شرقی بروید. 
این برنامه ویژه دو روز از وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد و با توجه به استقبال زیاد از آن تعداد کوه‌نوردان محدود خواهد بود؛ اما کسانی که به این صعود دست می‌یابند امکان تماشای طلوع خیره‌کننده خورشید را در صبح روز دوم خواهند داشت.

نام جاهای دیدنی مالزی چیست؟

غذاهای رنگارنگ و متنوع

مالزی را «مقصد نهایی غذاها» و «پایتخت غذایی آسیا» می‌نامند، جایی که انواع جشنواره‌های غذا تصویر و کارناوالی از رنگ و مزه را به نمایش می‌گذارد. بهترین نقطه برای درک این ویژگی رفتن به خیابان پنانگ است. این خیابان سفره‌ای از بهترین دست‌پخت آشپزان کشورهای مختلف را برای مهمانان و گردشگران می‌گشاید تا طعمی از ناب‌ترین خوراکی‌ها را بچشند و مزه کنند. 

غذاهای خیابانی پنانگ را می‌توان با شرکت در یک تور اقساطی مالزی تجربه کرد و از نزدیک با این فرهنگ غذایی بکر و افسانه‌ای آشنا شد که به‌عنوان مقصدی توریستی بسیاری از مردم دنیا را به‌سوی خود فرا می‌خواند.

تنگه مالاکا

اگر به مردم‌شناسی و شناخت فرهنگ‌های مختلف گرایش دارید، جای شما در این نقطه از جاهای دیدنی مالزی است تا مخلوطی از نژادها را با چشم خود ببینید و فرهنگ، آداب‌ورسوم، سنت‌ها، سبک زندگی و خلق‌وخوی مردم بومی و غیربومی این منطقه را بشناسید در شهری که پایتخت تاریخی غیررسمی کشور شناخته می‌شود.

 خیابان یونکر (محله چینی‌ها)

حتما از سرپرست گردش گروهی خود بخواهید تا شما را با این محله آشنا سازد تا از دیدن لباس‌های گوناگون، صنایع دستی و غرفه‌های مواد غذایی لذت ببرید. یک روز خود را در دل رنگ‌ها، طرح‌ها و مزه‌ها سپری می‌کنید و به تماشای مکان‌های تاریخی می‌روید. در توصیف این خیابان گفته می‌شود که شب‌های جادویی را برایتان برملا می‌سازد، زمانی که بساط این هیاهوی دل‌انگیز در خیابان‌ها پهن خواهد شد. جمعه‌ها و شنبه‌ها، خیابان‌ها را مسدود می‌کنند تا بازار شبانه پرشکوهی آشکار شود و مسافران و گردشگران را ساعت‌ها به خود مشغول سازد.

پناهگاه پروانه‌ها و خزندگان

کدام لذت می‌تواند با همراهی کودکان شما در یک مجموعه جذاب و پرهیجان که محلی برای آشنایی با انواع پروانه‌های رنگی‌رنگی و تنوع خزندگان است، برابری کند؟ آن هم در یکی از جاهای دیدنی مالزی در سفری خانوادگی و فراموش‌نشدنی! پس تا هنوز در شهر مالاکا هستید، حتما سری به مجموعه دیدنی فوق واقع در 15 کیلومتری این شهر بزنید و از نزدیک مارها، مارمولک‌ها، تمساح‌ها و... را به فرزندتان نشان بدهید؛ البته اگر به‌اندازه کافی شجاعت دیدن آن‌ها را دارید!

جاهای دیدنی مالزی

کاخ سلطان ملاکا

شاید منتظر بودید تا در این فهرست به مکان‌های تاریخی برسیم، وقت آن رسیده است و اینک کاخ سلطان ملاکا را به شما معرفی می‌کنیم که تصویری از قصر قرن پانزدهم متعلق به سلطان منصورشاه است، سلطانی که پس از رسیدن به تاج‌وتخت خود توسط صاعقه جان خود را از دست داد. این بنا نمایی از سازه‌ای با سنت دیرینه را به نمایش می‌گذارد و اجازه بازدید از کاخ هفت لایه متعلق به سال 1985 را به علاقه‌مندان می‌دهد. 

برج‌های دوقلوی پتروناس

وقتی سخن از جاهای دیدنی مالزی به میان می‌آید، نام دو برج مشهور آن نیز مطرح می‌شود که به نمادی برای شهر کوالالامپور تبدیل شده‌اند. تصاویر زیبای این برج‌ها به یکی از جذاب‌ترین عکس‌های گردشگری 

دنیا شهرت دارند. آن‌ها با ارتفاع 451.9 متر و 88 طبقه  از سال 1998 تا 2004 عنوان بلندترین برج‌های جهان را داشتند. 
ورود به این برج‌ها یعنی فراموشی هر آنچه تاکنون در دنیای مد دیده‌اید و با نام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشی و بنگاه معاملات املاک و مستغلات می‌شناختید! بد نیست بدانید با کمک یک پل، طبقه 41 برج اول به طبقه 42 برج دوم اتصال یافته است.
تجربه تماشا و حضور در این مکان را حداقل در دو نوبت روز و شب به خود هدیه دهید تا با فضاهایی کاملا متفاوت روبه‌رو شوید و به ‌تماشای نمایش لذت‌بخش و خیره‌کننده آب و نور بنشینید. برای به‌دست آوردن این تجربه، بلیت‌های خود را برای طبقه 86 برج‌ها و آن هم از روز قبل تهیه کنید تا با معماری حیرت‌انگیز آن بیشتر آشنا شوید.

 کوه‌پیمایی از مسیر جنگل

لازم نیست که حتما شاعر باشید تا از پیاده‌روی در دل انبوه درختان و انبوه جنگل‌های مرموز بارانی لذت ببرید، زندگی‌های پیچیده امروزی به معجزه طبیعت بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد، این معجزه بی‌نظیر با برنامه‌ریزی یک تور اقساطی مالزی به‌راحتی و با شرایطی مقرون‌به‌صرفه در یکی از خیال‌انگیزترین جاهای دیدنی مالزی در اختیار شما خواهد بود تا نفسی را در دورترین جنگل‌های مالزی یا مسیرهایی نزدیک‌تر به کوالالامپور تازه کنید. 
برای دریافت این حس تازگی می‌توانید به پارک تمپلر هم بروید و از آبشار خنک‌کننده آن در میانه مسیر لذت ببرید یا به سراغ پارک ملی تامان ناگارا بروید که یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی جنگلی به‌مدت 90 دقیقه به‌شمار می‌رود و دیدن پرندگان خاص و زیبا را برایتان میسر می‌کند.

ردانگ در ترنگانو

قطعه جزیره‌ای دیگر در ساحل شرقی یکی از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی مالزی را رقم می‌زند. کسانی که دوست‌دار حیات‌وحش دریایی هستند، فرصتی بهتر از این پیدا نخواهند کرد که از یک قطعه زمینی بازدید کنند که در آن لانه‌سازی صورت گرفته است و پناهگاه و مامنی برای لاک‌پشت‌های دریایی به‌شمار می‌رود. جزیره‌ای با زیبایی طبیعی خیره‌کننده که برای غواصان هم فرصتی طلایی را به‌وجود می‌آورد. این مکان را به‌عنوان مقصدی برای ماه‌عسل زوج‌های جوان می‌توان پیشنهاد داد.

جمع‌بندی

سفر به یکی از رنگارنگ‌ترین جزیره‌های جنوب شرقی آسیا با شناخت جاهای دیدنی مالزی فرصتی استثنایی و بی‌نظیر است. مقصدی لبریز از طعم غذاهای متنوع، جنگل‌هایی با باران‌های مرموز، کوه‌هایی مرتفع و مراکزی تفریحی و خاص که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند. با شرکت در تور اقساطی مالزی کوچینه می‌توان به نقاط دیدنی و به‌یادماندنی زیبایی در این کشور بلندآوازه و دیدنی سفر کرد. فهرست مراکز و مقاصد توریستی مالزی بسیار بلند است و به مواردی که آن‌ها  را معرفی کردیم، محدود نمی‌شود.  

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده