راهنمای سفر به دبی|جاذبه های توریستی دبی

راهنمای سفر به دبی|جاذبه های توریستی دبی

تورهای مسافرتی دبی یکی از پرطرفدارترین سفرهای تفریحی در جهان است که به آن نمی توان "نه" گفت. آیا می دانستید که دبی به عنوان شهر طلا شناخته می شود؟ چرا که این سرزمین، لوکس ترین و چشم اندازترین منظره ها را دارد. هنگام مواجهه با مقیاس وسیع دبی سخت است باور کنیم که بیشتر شهر فقط در پنجاه سال گذشته ساخته شده است. دبی، خیره کننده ترین شهر جهان است که بزرگترین مرکز خرید دنیا، بلندترین آسمان خراش و مجموعه ای از هتل های مجلل و مدرن را در خود جای داده است.

 

راهنمای گردشگری و سفر به دبی

سفر به دبی که دارای شگفتی های معماری فوق مدرن، مراکز خرید پر زرق و برق، و سواحل زیبا است، در فهرست هر توریستی قرار دارد. به هر حال در دبی هم مانند هر مقصد توریستی دیگری باید مراقب بودجه و خرج کردن خود باشید اما به دلیل جاذبه های توریستی دبی، در این شهر به راحتی در خرج کردن افراط خواهید کرد و در دام فریبکاران گردشگران می افتید. نگران نباشید ما در این مطلب به نکات مهمی برای سفر به کشور دبی پرداختیم. اگر با مطالعه و برنامه ریزی به این شهر سفر کنید، مطمئن باشید می توانید هزینه های خود را مدیریت کنید.

 

بهترین زمان برای سفر به دبی

دبی، در هر سال میلیون ها نفر از سراسر جهان بازدید کننده دارد. از آسمان خراشهای بلند و سازه های معماری شیک گرفته تا سفرهای دریایی عجیب و غریب در نهر دبی، این شهر به گونه ای طراحی شده است که گردشگران را به بهترین نحو مجذوب خود کند. سفر به دبی برای همه ی ما، چیزی برای ارائه دارد! چه بخواهید برج خلیفه را ببینید و چه دوست داشته باشید در خیابان های پر جنب وجوش و پر از مغازه قدم بزنید و خرید کنید.

 شاید فکر کنید دبی به دلیل قرار گرفتن نزدیک به خلیج فارس، آب و هوای گرم و شرجی داشته باشد، اما واقعا اینطور نیست! آب و هوا در دبی هر ماه تغییر میکند. ماه های زمستان معمولاً سردترین ماه ها هستند، در حالی که تابستان ها ممکن است طولانی و نسبتا گرم باشد. بسته به هدف شما از سفر شما می توانید در فواصل مختلفی به این کشور سفر کنید در پایین به برخی از بهترین زمانبندی ها برای اهداف مختلف اشاره کرده ایم:

  • بهترین زمان برای اقامت در فضای باز: نوامبر، دسامبر، ژانویه، فوریه، مارس، آوریل

  • بهترین زمان برای بازدیدکنندگان ساحل: مارس، آوریل، سپتامبر، اکتبر

  • بهترین زمان برای ماه عسل: دسامبر، ژانویه، فوریه

  • بهترین زمان برای سفر اقتصادی: می، ژوئن، جولای، آگوست

  • بهترین زمان برای خرید: ژانویه، جولای

 

 

شرایط آب و هوایی دبی در ماههای گرم و سرد سال

خرداد تا مرداد

  • میانگین دما35-42 درجه سانتیگراد در طول روز و 25-35  درجه سانتیگراد در طول شب.

تابستان های دبی همیشه گرم است، چرا که اینجا شهری در مرکز یک کویر است. تابستان از ماه تیر تا مرداد برای دیدن مناظر دبی گرم و سوزان است. در این زمان حداکثر 13 ساعت نور خورشید را در طول روز تجربه می کنید. اگر می توانید گرما را تحمل کنید، تابستان ها بهترین زمان برای سفر به دبی با مناسب ترین قیمت است وبه یاد داشته باشید که اگر دوست دارید در تابستان به دبی سفر کنید، حتما مقدار زیادی مایعات بنوشید و سعی کنید لباس های گشاد، نخی و رنگ روشن بپوشید.

فراموش نکنید که یک چتر یا کلاه نقابدار همراه خود داشته باشید و تا حد امکان در مناطق دارای تهویه مطبوع بمانید. داشتن کلاه آفتابی، ضد آفتاب، عینک آفتابی و لباس شنای مناسب هم در فصل تابستان در دبی ضروری است.

 

زمستان های دبی

 

 مهر تا فروردین

  • میانگین دما: >20-30 درجه سانتی گراد و در طول روز17-22 درجه سانتی گراد در طول شب

 در شهر دبی انتظار آب و هوای سرد و برفی را نداشته باشید. به هر حال گشت و گذار در ماه های سرد سال همیشه لذت بخش است. سفر به دبی در زمستان، آب و هوای معتدل، آسمان صاف، و روزهای آفتابی به ارمغان می آورد. این شرایط دلپذیر دبی را به بهترین مکان برای فرار از سرما و برف سرد تبدیل کرده است. از تپه های صحرایی دبی گرفته تا پارک های آبی وایلد وادی!

پس نتیجه می گیریم بهترین زمان برای انجام تفریحات تابستانی در دبی، زمستان است. اگر در فصل زمستان سفر به دبی را انتخاب کرده اید، حتماً بلیط ها و هتل های خود را از قبل رزرو کنید، زیرا در این موقع سال تورهای مسافرتی به دبی به سرعت پر میشوند. اگر سرمایی هستید، لباس های گرم با خودتان ببرید، زیرا ممکن است دما در طول روز و شب متفاوت باشد و بعد از تاریکی هوا سرد شود. اگر دوست دارید بعد از تاریکی هوا به گشت و گذار در شهر بپردازید، باید بدانید شب های دبی سرد است. به یاد داشته باشید که لباس بیشتری بپوشید. با داشتن یک کت پاییزی می توانید گرم بمانید و استایل زیبایی داشته باشید.

 

قوانین رایج در دبی

  • همانطور که می دانید کشور امارات، یک کشور اس المی است. این کشور مانند دیگر کشورهای اس المی قوانین خاص خودش را دارد. یکی از قوانین مهم این است که اگر یک گردشگر زن هستید، لباس هایی را انتخاب کنید که کتف و زانوهای شما را بپوشاند. از سوی دیگر، گردشگران مرد می توانند هر چیزی را که میخواهند بپوشند!

  • از بوسیدن، در آغوش گرفتن یا دست زدن در مکان های عمومی حدالامکان خودداری کنید.

  • در دبی هر گونه مواد مخدری را فراموش کنید، چرا که در دبی قوانین بسیار سخت گیرانه ای در مورد مواد مخدر وجود دارد و داشتن حتی مقدار کمی مواد مخدر می تواند منجر به حبس طولانی مدت شود.

  • ذبی در برابر مسمومیت عمومی که می تواند جریمه نقدی و حتی حبس را به دنبال داشته باشد، اقدامات جدی انجام می دهد.

  • برخی عبارات عربی که بهتر است در دبی بلد باشید: نعم – بله، لا – نه، شوکران – ممنون و...

 

قوانین رایج در دبی

 

این اسناد را فراموش نکنید

 اگر در مورد نیاز به ویزا در دبی سوالی دارید، باید بدانید که شما به عنوان یک گردشگر در دبی، باید مدارک خاصی را همیشه همراه خود داشته باشید که شامل: پاسپورت، ویزا و بلیط برگشت شما می شود.  تمامی گردشگرانی باید بیمه مسافرتی داشته باشند تا هزینه های پزشکی و خسارت های حوادث شخصی را پوشش دهد.

 

واحد پولی در دبی

 حتما می دانید که قبل از ورود به هر کشوری باید واحد پولی آن کشور را بدانید تا برای تامین مخارج پولتان را تبدیل کنید. واحد پول دبی درهم امارات متحده عربی، AED  است. البته لازم به ذکر است که کارت های اعتباری و نقدی بین المللی در دبی پذیرفته می شوند. با این حال همیشه داشتن پول نقد برای خریدهای کوچکتر ایده خوبی است.  برخی از برنامه های پرداخت پول کاربردی در دبی عبارتند از:  Pay Google، امارات دیجیتال کیف پول، و Samsung Pay.

 

حمل و نقل عمومی ارزان و ایمن در دبی

وقتی صحبت از رفت وآمد در سفر به کشور دبی می شود، گزینه های مقرون به صرفه و کارآمد زیادی وجود دارد. متروی دبی یکی از راه های عالی برای رفت وآمد در شهر است و همچنین مقرون به صرفه است.  تاکسی ها یکی دیگر از گزینه های محبوب هستند و نسبتاً قیمت مناسبی دارند.

 

در سفر به دبی کجا غذا بخوریم؟

حتماً به شما پیشنهاد می کنیم که در سفر به دبی غذاهای محلی دبی را امتحان کنید، خوشمزه و ارزان هستند و هیچوقت مزه ی آن فراموش نمی شود. اگر به دنبال یک رستوران خوب هستید، از یک فرد اهل دبی در مورد بهترین رستوران های دبی ورنج قیمت ها بپرسید، البته می توانید از طریق اینترنت هم جستجو کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. توصیه میکنیم اگر قصد مدیریت هزینه هایتان را دارید، از رفتن به غذاخوری های نزدیک به جاذبه های توریستی خودداری کنید زیرا قیمت های بسیار نجومی دارند.

 

رستوران های دبی

 

نکات خرید در دبی

 اگر به جای درهم با دلار به مسافرت به دبی رفته اید، نگران نباشید! بسیاری از فروشگاه های دبی، دلار آمریکا را در میان سایر ارزها نیز می پذیرند. اگر به دنبال خریدهای ارزان هستید، حتماً به بازار سوق البهار که بازاری در سایه برج خلیفه است، سر بزنید. روزهای خاص مثل جمعه ها که اکثر فروشگاه ها تخفیف میدهند، به مراکز خرید بروید. حتماً جشنواره خرید دبی را که هر سال در ماه های ژانویه و فوریه برگزار میشود را در نظر بگیرید.

 

بهترین فعالیت ها در دبی

 اگر زمانی به شهر خاطره انگیز دبی سفر کردید، فراموش نکنید که حتما این کارها را انجام دهید:

  •  نمایش های آب نمای دبی را در دبی مال ببینید.

  •  از سواحل دیدن کنید و در کنار خلیج زیبای مارینا پیاده روی کنید.

  •  در بازارهای محلی گشت بزنید و به خیابان های قدیمی دبی سری بزنید.

  •  در مسافرت به دبی یک روز کامل را به سافاری صحرا اختصاص دهید. سافاری در صحرا در دبی تجربهای است که حدود 6 تا 7 ساعت طول میکشد.

  • به هنگام شب به یک کشتی تفریحی بروید و شام را آنجا بخورید.

  • همچنین سفرهای دریایی رمانتیکی در نهر دبی وجود دارد که می توانید شبی عاشقانه در آن جا تجربه کنید.

 

محل اقامت در دبی

یادتان نرود در سفر به دبی، محل اقامت خود را هوشمندانه انتخاب کنید. انتخاب اقامتگاه در هر سفری خیلی مهم است. حتما هتل یا آپارتمانی را انتخاب کنید که در مرکز شهر قرار دارد، زیرا این کار رفت وآمد در شهر را آسان تر میکند. حقیقتا تمامی هتل های دبی لوکس و بی نظیر هستند و انتخاب شما در محل اقامتگاه بین خوب و خوب تر است.

 

جاهای دیدنی دبی

 

جاهای دیدنی دبی

برج خلیفه

برج خلیفه در منطقه مرکز شهر دبی قرار دارد. هر توریستی که سفر به دبی را تجربه می کند، حتما باید با آسانسور پرسرعت به بالای این آسمان خراش معروف برود. ارتفاع این ساختمان به شکل استالاگمیت به 828 متر می رسد. طبقات 124 و 148 دارای سکوهای دیدبانی هستند که همه راهنماهای دبی بازدید از آن ها را توصیه میکنند.

فواره موسیقی دبی

اجرای شبانه یک فواره موسیقی رنگی که توسط آسمان خراشهای دبی احاطه شده است، شما را به وجد می آورد. در نزدیکی برج خلیفه، ترکیبی خارق العاده از آب، صدا و نور است. یک فواره مجلل واقع در دریاچه مصنوعی که هر روز از ساعت 6 بعد از ظهر تا 11 شب در آن برنامه های دیدنی اجرا می شود.

 جزایر نخل

یکی از پروژه‌ های ساختمانی شگفت انگیز دبی ، جزایر نخلی هستند که از آنها به عنوان یکی از عجایب و زیباترین مناطق گردشگری در جهان نامبرده می شود . مجمع الجزایر از سه جزیره ساخته شده است که هر کدام شبیه یک درخت عجیب و غریب است. اگر نمیدانید در سفر به کشور دبی کجا بروید و رویای لذت بردن از سواحل گرم، آفتاب گرفتن و شنا در دریا را دارید، به یکی از جزایر نخل بروید.

برج مارینا

برج مارینا از بلندترین برج های جهان است که در یکی از لوکس ترین محله های دبی است که با معماری منحصر به فردی ساخته شده است. این منطقه با مرکز تجاری معروفی که دارد جزو بهترین مکان ها برای گردشگران است. این برج دومین برج بلند دبی با 111 طبقه است که دارای هتل پنج ستاره، پنت هاوس دوبلکس، واحد های مسکونی، رستوران های لوکس و... می باشد.

مجتمع تفریحی پالم آتلانتیس

سفر به دبی بدون رفتن به پالم آتلانتیس موهبتی ندارد! مجموعه عظیمی که در جزیره مصنوعی نخل ساخته شده است و با گل دسته ها و طاق های نفیس عربی تزئین شده اند. ساختمان اتلانتیس زیر دریا قرار دارد و دیوار اتاق های آن شیشه ای است. بیش از 1500 اتاق برای مهمانان عادی و VIP وجوددارد. بازدیدکنندگان می توانند با دلفین ها در دلفیناریوم محلی شنا کنند و به کوسه ها در تالاب غذا بدهند. با رفتن به این هتل شما می توانید حسابی خوش بگذرانید و لذت ببرید و یک سفر رویایی را تجربه کنید.

 

 

 دبی مال

دبی مال، بزرگترین مرکز خرید در جهان است که در هر رتبه بندی جهانی جزو جاذبه های برتر امارات متحده عربی گنجانده شده است. بیایید امکانات توریستی آن را به اختصار فهرست کنیم:

  • مراکز تفریحی برای کودکان و بزرگسالان

  • آکواریومی بزرگ که بزرگترین اکواریوم در جهان است.

  • رستورانها، کافها، بوتیک ها و سوپرمارکت ها

  • یک باغ وحش زیر آب

  • منطقه ای در فضای باز با ارائه اجناس و لوازم جانبی

  • سینمای بزرگ

  • پیست روی یخ

 

 آکواریوم در دبی مال

 یکی از بهترین مکان های جالب در مسافرت به دبی که کودکان را به وجد می آورد! یک آکواریوم غول پیکر عجیب و غریب است کهگیاهان آبزی و موجودات دریایی و سرگرم کننده ی آن بسیار دیدنی و سرگرم کننده است. مخزن لعابدار آکواریوم که نور آن تغییر ساعت روز را شبیه سازی می کند، حجمی معادل چندین تن آب دارد و دیدن آن یک تجربه هیجان انگیز است.

در نهایت باید بگوییم که جاذبه های گردشگری دبی آنقدر زیاد است که در یک مطلب نمی گنجد اما کوچینه تلاش کرده است شما را به طور خلاصه و مفید برای این سفر آماده کند. همانطور که می دانید سفر به این شهر قطعا می تواند یکی از بهترین و خفن ترین تجربه های عمرتان باشد پس آن را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دبی و مشاوره رایگان با متخصصین کوچینه با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده