معروف ترین گردشگران دنیا

معروف ترین گردشگران دنیا

معروف ترین گردشگران دنیا چه کسانی هستند؟ تابحال این سوال را از خود پرسیده اید که چه کسانی باعث شدند تا مسیرِ گردشگری و گشتن در دور دنیا برای نسل های بعدی هموار تر شود؟

در این مطلب از مجله گردشگری کوچینه برایتان مقاله ای گردآوری کردیم که در آن به معرفی مشهورترین گردشگران دنیا پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

فریتیوف نانسن (Fridtjof Nansen)

فریتیوف نانسن نروژی، متولد 10 اکتبر 1861 اولین نفر در لیست مشهور ترین گردشگران دنیا قرار داد. نانسن (Fridtjof Nansen)، دیپلمات سیاسی و دانشمند نروژی و برنده جایزه صلح نوبل سال 1932، نخستین کسی است که قله یخی گرینلند را فتح کرد. فریتیوف نانسن همچنین رکورد دار بیشترین سفر به شمالی ترین بخش اقیانوس منجمد شمالی است.

او تنها با یک همسفر توانست 9 ماه زمستانی را در کلبه ای ساخته شده از سنگ و پوست شیرماهی بگذراند و از خطر شیر ماهی ها و خرس های قطبی در امان باشد. 

نانسن همچنین توانست تمام نقاط قطب شمال را فتح کرده و نامی افسانه ای برای خود بسازد.

اعمال صلح جویانه او در طول جنگ جهانی اول و اقدامات مؤثر او در راه ترمیم خرابی‌های جنگ سبب شد که در 1932 جایزه صلح نوبل به او تعلق گیرد.

کریستوف کلمب (Christopher Colombus)

دومین نام از لیستِ چند نفره مشهورترین گردشگران دنیا به کریستوفر کلمب که قطعا برای یک بار هم که شده اسم او را شنیده اید به کریستُف کلمب (به فرانسوی: Christophe Colomb) یا کریستوبال کُلُن (به اسپانیایی: Cristóbal Colón) (زاده 31 اکتبر 1451 – درگذشته 20 مه1520) دریانورد اهل جنُوا در ایتالیا که بر حسب اتفاق به قاره آمریکا رسید، تعلق دارد.

کسی که وقتی از عرشه کشتی خود پیاده شد، نمی‌دانست در کدام نقطه کره زمین قرار دارد و در جایی که گمان می‌رود هند بوده باشد، جمعیتی را به بردگی گرفته و به واسطه آنها بیماری خطرناکی به نام سفلیس را به نیمی از کره زمین انتقال داده است. هرچند که او بعدها از این کار خود ابراز پشیمانی کرده و اذعان داشت که اگر زمان به عقب برمی‌گشت هرگز این کار را انجام نمی‌داد.

کریستوفر کلمب برای مردم اروپا درِ جدیدی رو به جهانِ کنونی گشود که شکل جدیدی از جهان پژوهی اروپاییان بود.

ابن بتوته (Ibn Battuta)

در میان گردشگران مشهور دنیا یک فردِ مسلمان که بیش از 120 هزار کیلومتر را که طبق برآورد های امروزی شامل 44 کشور می‌شود به نام ابن بتوته حضور دارد. از ایتالیا به اندونزی، از تیبموکتو به شانگهای را پشت سر گذاشته و مورد حلمه دزدان دریایی قرار گرفته است. ابن بتوته در یکی از سفر های خود گروگان گرفته شده و سپس در یک مرداب غرق شده است.

سفرنامه به جا مانده از ابن بتوته دورنمای واضحی از اواسط قرن چهاردهم و پادشاهی مالی (Mali) را ترسیم نمی‌کند. البته ناگفته نماند که بخش زیادی از سفرنامه او از بین رفته است.

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway)

اگر اهل مطالعه و کتابخوانی باشید، ارنست همینگوی در تاریخچه مطالعات شما نقش خواهد بست. همینگوی، گردشگری بسیار جوانمرد بود که سفر های فراوانی داشت. سفر های ایشان الهام بخش خلق بسیاری از بهترین و جذابترین آثار داستانی او بوده است.

ارنت همینگوی یا به گفته برخی ارنستو همینگوی یک سرباز، ماهیگیر و شکارچی بود که در پاریس و کوبا زندگی کرده بود. پیش از اینکه کسی بتواند، ایشان لقب شگفت انگیز ترین انسان روی کرده زمین را از آنِ خود کرد.

مارکو پولو (Marco Polo)

مارکو پولو! قطعا او را میشناسید یا در فیلم ها و کتاب های زیادی نام او را شنیده اید. این مردِ خارق العاده اهل ونیز، زمانی که فقط 17 سال داشت به همراه عمو و پدرش عازم سفر به قاره پهناور آسیا شد. آنها 24 سال بعد و پس از گذراندن 15 هزار کیلومتر از مبدا خود، مجدد به مبدا خود بازگشتند. مارکو پولو تا چندین نسل بعد الهام بخش گردشگران و ماجراجویان از دوران حکومتی کوبلای خان، جاده ابریشم و چین می‌باشد.

بریل مرکام Beryl Markham

بریل مرکام، زاده اکتبر 1902 کاوشگر، نویسنده و یک خلبان حرفه ای انگلیسی بود. او اولین کسی بود که به تنهایی و بدون توقف توانست بر فراز اقیانوس اطلس و از شرق به غرب آن پرواز کند. مرکام به دلیل علاقه زیادش به اسب توانست اولین زن در قاره آفریقا باشد که در سن 18 سالگی مجوز پرورش اسب ها را دریافت می‌کند.

کودکی مرکام در کنیا سپری شده بود و او تمامی سفر ها و ماجراجویی های خودش را در کتابی به نام شب در مسیر غرب (West with the night) یادداشت کرده است.

او سه بارازدواج ناموفق داشت، و نام مرکام را از شوهر دومش به نام منسفیلد مرکام که از او یک پسر به نام جرویس دارد روی خود گذاشت.

در نهایت این بانوی جستجوگر در سوم آگوست سال 1986 فوت کرد.

کلنل پرسی فاست Colonel Percy Fawcett

کلنل پرسی فاست Colonel Percy Fawcett کاوشگر پیشرویی بود که به عنوان یک جغرافیدان به تهیه نقشه از یکی از مرزهای آمریکای جنوبی کمک کرد. پرسی فاست Percy Fawcett در طول سفر اکتشافیش با یک راهنمای بومی همسفر بود که به او قول داده بود او را به سرچشمه یک رودخانه ببرد. در طول مسیر، او نشانه هایی از فرهنگ تمدن های قدیم پیدا کرد. کلنل پرسی فاست Colonel Percy Fawcett و تیمش به سختی زندگی خود را نجات دادند. وقتی این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ به بریتانیا بازگشت و به مردم درباره ویرانه هایی که کشف کرده گفت، متوجه شد که باید به آن منطقه بازگردد. هیچکس حرف او را باور نکرد و بنابراین حرف غرور این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ به میان آمد. کلنل پرسی فاست Colonel Percy Fawcett هرگز از سفر دومش بازنگشت. این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ و پسرش هنگامیکه در سفری برای یافتن شهر گمشده زی Lost City of Z بودند، ناپدید شدند. مردم تصور می کنند او احتمالا توسط قبیله های آدم خوار موجود در آن منطقه خورده شده یا از بیماری فوت کرده است. هیچکدام از اعضای تیم او، از جمله پسرش زنده از این سفر بازنگشتند.

نویسنده: پیمان علی حر

منبع: ویکی پدیا و مجله گردشگری کوچینه

 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده