میدان تکسیم استانبول کجاست؟

میدان تکسیم استانبول کجاست؟

تقریبا غیر ممکنه که یک ایرانی رو پیدا کنیم که تو سفرش به ترکیه و استانبول، به میدان تکسیم سر نزده باشه و شیفته جذابیت و زیباییِ این میدان نشده باشه. میدان تکسیم استانبول به قدری جذابه که اگر هتلی که برای سفرتون به این شهر انتخاب میکنید، نزدیک میدان تکسیم باشه این مکان رو به پاتوقتون تبدیل میکنه.

در ادامه این مطلب قصد دارم تا کمی بیشتر با میدان تکسیم آشناتون بکنم.

برای دسترسی به میدان تکسیم باید به محله بی اوغلو تو بخش اروپایی استانبول برید. بی اوغلو یکی از قدیمی ترین محله های شهر استانبول به حساب میاد و دلیل انتخاب این اسم هم اینه که یکی از آقا زاده های ایتالیایی تو قرن 15 میلادی تو این منطقه زندگی میکرده. معنی کلمه" بی اوغلو" یعنی آقازاده.

میدان تکسیم به گفته خیلی از مسافر ها و گردشگرا قلب شهر استانبول به حساب میاد.

میدان تکسیم استانبول

 

معماری میدان تکسیم استانبول

در حوالی میدان تکسیم استانبول تنوع معماری بیشتری نسبت به دیگر محله ها وجود داره. همراه با بناهای تاریخی قرن 19 و مسجد های کوچک، ساختمان های بلند با معماری مدرن هم وجود دارد.

وجود انواع رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید در اطراف این میدان به خصوص در خیابان استانبول تا تنوع معماری بیشتری وجود داشته باشه و بتونه این میدان رو به یکی از کاملترین و پر شور ترین مناطق استانبول تبدیل کنه.

هنگام قدم زدن در این میدان دل باز علاوه بر پرواز کبوتر ها و شور و انرژی آدم هایی که در کافه ها مشغول گفتگو و بگو بخند هستند، با گاری های فروش نان سیمیت و بلال کبابی روبرو خواهید شد که شما را سرگرم خواهند کرد و میدان تکسیم استانبول را به یکی از به یاد ماندنی ترین اماکن شهر استانبول در ذهن شما تبدیل می‌کنند.

دلیل محبوبیت میدان تکسیم استانبول

به دلیل افزایش شدید قیمت دلار در ایران در حال حاضر ترکیه به صرفه ترین و محبوب ترین مقصد برای سفر ما ایرانی ها به حساب میاد. البته هنوز باید خداروشکر کرد که میشه به استانبول سفر کرد :)))))

جدیدا به این موضوع پی بردم که امکان اجاره خانه  بصورت روزانه هم در شهر استانبول وجود داره که با این وجود میتونید سفر های کوتاه مدت هم به این شهر زیبا و دوست داشتنی داشته باشید.

بصورت کلی شاید با خودتون فکر کنید که تمام کسایی که به میدان تکسیم سر زدن بصورت اغراق آمیزی از این میدان تعریف میکنن ولی باید به شما بگم که درست میگن! سر زدن و بازدید کردن از این میدان جزئی از واجبات سفر به شهر استانبول ترکیه‌ست.

در ادامه باهم به دلایل محبوبیت میدان تکسیم در شهر استانبول میپردازیم.

جاهای دیدنی اطراف میدان تکسیم استانبول

مهم ترین دلیل محبوبیت میدان تکسیم بین گردشگر ها و مسافران، مراکز خرید، بنا های تاریخی و رستوران هایی هست که با فاصله کمی از این میدان قرار دارن. اگه کسی بخواد سفر کوتاهی به شهر استانبول داشته باشه کافیه فقط به میدان Taksim و محله های اطرافش سر بزنه تا با نصف بیشتر جاذبه های دیدنی شهر استانبول آشنا بشه.

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال شهر استانبول فقط یک خیابان معمولی با وسعت 3 کیلومتر نیست. خیابان استقلال وقایع  رویداد ها مهمی رو شاهد بوده و از قدیمی ترین خیابان های استانبول به حساب میاد.

در دو طرفِ این خیابان ساختمان هایی با معماری قرن 16 میلادی وجود داره. خیابان هایی شبیه به هم که امروزه به بخش بزرگی از تجارتِ شهر استانبول تبدیل شدن. اگر از هزینه ها و محل اقامت خودتون در سفر به استانبول کمی کاهش بدید میتونید از مغازه های برندِ این خیابان هم خرید کنید.

خیابان استقلال استانبول

 

در خیابان استقلال که به نوعی نبض تپنده شهر استانبول هم به حساب میاد در اکثر روز ها نوازنده ها و هنرمندان زیادی از کشور های مختلف و حتی ایران، مشغول هنرنمایی هستند و همین امر باعث شده تا این خیابان که در نزدیکی میدان تکسیم استانبول واقع شده به یکی از پر شور ترین خیابان های استانبول تبدیل بشه.

برج گالاتا در نزدیکی میدان تکسیم

معمولا قبل از سفر به هر شهر یا کشوری، مشغول جستجوی جاهای دیدنی اونجا میشید تا در صورت سفر از اون مکان ها بازدید کنید و خاطره بسازید. اگر مشغول جستجوی جاهای دیدنی استانبول شدید، قطعا با برج گالاتا روبرو خواهید شد.

این برج بافاصله چند دقیقه ای از میدان تکسیم، یکی از مکان های دیدنی در حوالی میدان تکسیم به حساب میاد که رسیدن به این برج با اتوبوس 10 دقیقه و پای پیاده 30 دقیقه طول میکشه.

همانطور که میدانید هر ساله مسافرین و گردشگر های زیادی استانبول رو بعنوان مقصد خودشون انتخاب می‌کنند و برای اکثریت این سوال پیش میاد که جاهای دیدنی استانبول کجاست؟

برج گالاتا شهر استانبول

 

در این مقاله از مجله گردشگری کوچینه به معرفی یکی از قدیمی ترین میدان های شهر استانبول و محله های با صفا و دیدنی اطراف آن پرداختیم.

ممنون از اینکه همراه من بودید.

منبع: مجله گردشگری کوچینه

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده