اصطلاحات رایج هتل ها

اصطلاحات رایج هتل ها

قدیمیا یه جمله معروف داشتن که میگفت: بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. معمولا وقتی اسم سفر میاد همه فکر میکنن سیاحت، زیارت و دیدن اقوام یا مسائل کاری فقط اسم سفر رو یدک میکشن و کمتر به این موضوع که یه سفر خوب میتونه از اول تا آخرش آموزنده باشه و به بلوغ روان و سلامت جسم کمک زیادی بکنه پرداخته میشه.

تو این نوشته به آموزش اصطلاحات رایجی که دونستن اونها براتون واجبه میپردازیم. با من همراه باشید...

معنی اصطلاح چک‌ این (Check-in)

بذارید با اولین اصطلاح هتلی یعنی چک این (Check in) آشناتون بکنم. اصطلاح چک این به معنیِ ساعت ورود و تحویل اتاق شما تو هتل مورد نظرتونه. اکثر هتل ها معمولا ساعت 12 یا 2 بعد از ظهر چک این میکنن.

وارد هتل میشید، مدارکتون رو تحویل میدید و کمی منتظر میمونید تا پذیرشتون انجام بشه و بعد اتاق رو تحویل میگیرید.

به این روند میگن چک این (Check in).

معنی اصطلاح چک‌ اوت (Check-out)

اگه کمی دقت کنید از عنوان چک اوت مشخصه که برای چی بکار میره. این اصطلاح زمانی استفاده میشه که زمان رزرو اتاقتون تموم شده و شما باید اتاق رو تحویل بدید.

ساعت چک اوت هم در بیشتر هتل ها مثل چک این، ساعت 12 ظهر هست و شما بعد از خارج شدن از اتاق، مدارکتون رو تحویل میگیرید و مسئول مربوطه، اتاق رو چک میکنه تا همه چیز رو همونجوری که تحویل گرفتید تحویل بدید.

به این عمل میگن چک اوت (Check out).

اصطلاح نیم شارژ در هتل ها

خب خیلی وقتا پیش میاد که ساعت پروازتون با ساعتی که اتاق رو تحویل میدید فاصله زیادی داره.

بعنوان مثال شما به آخرِ سفر استانبول خودتون رسیدید و ساعت 9 شب هم پرواز دارید اما مجبورید بخاطر قوانین هتل ها، ساعت 12 ظهر اتاق خودتون رو تحویل بدید.

بعضی ها از معطلی و منتظر موندن توی فرودگاه خوششون نمیاد و ترجیح میدن زمان باقیمونده رو هم توی هتل بمونن. اینجور وقتا اصطلاح نیم شارژ کاربرد داره.

به این معنیه که شما میتونید با پرداخت هزینه جداگانه اتاق برای ساعات بیشتری توی اتاق بمونید. به این عمل به اصطلاح میگن نیم شارژ.

مینی بار چیست؟

قطعا حین سفرتون دیدید که یه سری یخچال های کوچیک توی اتاقتون وجود داره که معمولا هم توش خوراکی های مختلفی مثل شکلات، نوشیدنی، اسنک و ... هست. به این یخچال ها میگن مینی بار.

مینی بار ها معمولا دو مدل دارن که مدل اول رایگان و مدل دوم غیر رایگانه.

این دیگه بستگی به هتلی که انتخاب میکنید داره که مینی بار رو به صورت رایگان بهتون ارائه میده یا غیر رایگان.

روم سرویس چیست؟

اصطلاح روم سرویس موقعی به کارتون میاد که شما در هر ساعتی از شبانه روز بخواید غذا سرو کنید یا نوشیدنی میل کنید. اینجور مواقع کافیه با قسمت مربوطه تماس بگیرید تا خوراکی یا نوشیدنی مورد نظرتون رو براتون سرو کنن.

خدمات اتاق یا همون روم سرویس هم بستگی به هتلی که انتخاب میکنید داره و ممکنه بصورت 24 ساعته یا ساعت های محدود ارائه بشه.

هتل فول برد

هتل های فول برد یعنی هتل هایی که سه وعده غذایی کامل رو بهتون بصورت رایگان ارائه میدن. این به این معنیه که اگه شما هتل فول برد برای سفرتون رزرو کنید، میتونید وعده صبحانه، نهار و شام رو توی هتل سرو کنید بدون اینکه هزینه اضافی بابت غذا پرداخت کنید.

هتل هاف برد

اگه حین سفر هتلی رو انتخاب کردید که هاف برد باشه، معنیش اینه که علاوه بر صبحانه، یک وعده غذایی دیگه هم بصورت رایگان از هتل دریافت میکنید که به انتخاب خودتون میتونه وعده شام یا نهارتون باشه.

همچنین اصطلاح B.B هم جزو اصطلاحات رایجه که معنیش اینه که شما فقط وعده صبحانه رو مهمون هتلید و برای بقیه وعده های غذایی باید هزینه جداگونه بپردازید.

معنی اصطلاح لاندری در هتل ها

اصطلاح لاندری مربوط به خشکشویی هتل هاست. اگه هتلی به مسافرای خودش اعلام کنه که خدمات لاندری ارائه میده معنیش اینه که لباس هاتون رو به درخواست خودتون جمع آوری و برای شستشو و اتو به بخش لاندری یا خشکشویی منتقل میکنه و بعد از نظافت بهتون تحویل میده.

تفاوت هتل All با UALL

و در آخر با اصطلاح All و UAll آشنا میشید. تو مدل All علاوه بر آپشن فول برد که بالاتر بهتون گفتم، امکان انتخاب و سرو نوشیدنی های مختلف هتلی که توش ساکنید رو هم دارید.

و در مدل UAll علاوه بر اینکه میتونید تموم امکانات All رو داشته باشید، هیچ هزینه ای بابت تمامی خدمات هتل که شامل استخر، اتاق کودک، تفریحات آبی و ... نمیپردازید و انتخاب های بیشتری تو سرو نوشیدنی دارید. همچنین میتونید ساعات بیشتری هم اجازه سفارش دادن غذا و نوشیدنی داشته باشید.

منبع: تیم تولید محتوا مجله گردشگری کوچینه

 

 

 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده