موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول

در کنار تموم جاذبه های رنگارنگ و جذابِ شهر استانبول ترکیه، وقت این رسیده تا با معرفی موزه هنر مدرن یک بار دیگه سوپرایز شید :)

این موزه که تو استانبول قرار داره از جاهای دیدنی استانبول به حساب میاد و نگاه ویژه ای به تمدن و هنر در کنار همدیگه داره که پیشنهاد میکنم تو سفرتون به این شهر، حتما نگاهی به این موزه جذاب بندازید. در ادامه با من همراه باشید تا به معرفی کامل این موزه بپردازیم.

موزه هنر مدرن استانبول

آدرس و هزینه بازدید از موزه هنر مدرن استانبول

اول از همه بذارید بگم که موزه در استانبول، منطقه بی اوغلو، خیابان مشروطیت شماره 9934430  قرار داره. هزینه بازدید از موزه مدرن استانبول تو 2023 برابر با 40 لیره. دانش‌آموز ها، معلم ها، بازنشستگان و افراد بالای 65 سال از ساکنان ترکیه، میتونن با 30 لیر از این مجموعه بازدید کنن.

برای راحتی بیشتر میتونید برای رفتن به موزه از مترو استفاده کنید که نزدیک ترین ایستگاه مترو به موزه هنر، شیش خانه (Sishane) هست. بعد از پیاده شدن باید وارد خیابون جنرال یزگان بشید و داخل این خیابون تا رسیدن به خیابون مشروطیت پیاده روی کنید. بعد از رسیدن به خیابون مشروطیت به سمت شمال حرکت میکنید تا به موزه برسید.

خبر خوب اینه که دسترسی به این موزه کار سختی نیست. وسایل حمل‌ و نقل عمومی زیادی برای رسیدن به آدرس این موزه وجود داره که کار رو براتون راحتتر میکنه. ساعت کاریشونم تو روزای سه‌ شنبه تا جمعه از ساعت 11 صبح تا 5 بعد از ظهره که میتونید از این موزه دیدن کنید.

راستی! عکاسی تو این موزه زیبا یادتون نره :)

تاریخچه موزه هنر مدرن استانبول

ایده تاسیس موزه هنر مدرن استانبول اولین بار تو سال 1987 با برگزاری نمایشگاه بین المللی معاصر یا همون نمایشگاه بین المللی استانبول اجرایی شد و بعد از فراز و نشیب های زیادش، بعنوان اولین موزه فعال در زمینه هنر های معاصر ترکیه در سال 2004 شروع به کار کرد.

تو این موزه مجموعه آثاری خلاقانه از هنرمندای معاصر بومی و بین الملل رو میتونید ببینید که هرکدوم از این آثار معرف فرهنگ منطقه مخصوص خودشه. تو این موزه تلاش شده تا آثار مدرن هنری تو زمینه های عکاسی، طراحی، معماری، رسانه و سینما جمع آوری بشه و این مجموعه به نقطه اشتراک فرهنگ مدرن ترکیه با هنر بقیه ملت ها تبدیل بشه.

نمایشگاه موزه هنر مدرن استانبول ترکیه

به همین دلیل این موزه از آثار هنرمندان پیش‌ رو و صاحب سبک معاصر، برای پیش‌ روی فرهنگ و هنر ترکیه در سطح بین‌المللی استقبال می‌کنه و چشم‌اندازی وسیع داره. درکل باید گفت موزه هنر مدرن استانبول از جالب‌ترین مکان های دیدنی استانبول برای افرادیه که به هنر مخصوصا هنر سبک جدید علاقه دارن.

بخش های مختلف موزه مدرن استانبول ترکیه

موزه مدرن استانبول شامل بخش های مختلفیه که در صورت بازدید از اونجا میتونید ازشون دیدن کنید. در ادامه همراه من باشید تا باهم سری به این بخش ها بزنیم.

سالن پخش فیلم در موزه استانبول مدرن

روزهای شنبه، یکشنبه و پنجشنبه، روزهای اکران فیلم یا اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در سالن سینمای موزه‌ست. فیلم‌های اکران‌ شده و برنامه‌ های اجرا شده تو این سالن، علاوه‌ بر تمرکز روی آثار بومی، نگاه بین‌ المللی هم داره. موضوع برنامه‌های اجرا شده تو این سالن، نقد و بررسی یکی از فیلم‌ های ساخت ترکیه با حضور عوامل آنها و سایر فیلم‌ دوستان هست.

همچنین علاوه‌ بر آثار داخلی، سینمای خارج از مرزهای ترکیه هم به این موزه راه پیدا کرده و نقد و اکران فیلم یکی از کارگردانان مطرح بین‌ المللی، موضوع دیگه ای از برنامه‌های فرهنگی سالن سینمای موزه به حساب میاد. ماه ژانویه در سالن پخش فیلم موزه هنر مدرن استانبول، از روزهای جذاب برای عاشقان فیلمه چون تو این ماه، فیلم‌ های خارجی انتخاب‌ شده برای فستیوال اسکار اکران میشه.

هزینه بلیت سینما در موزه هنر مدرن استانبول، 20 لیره اما روزهای پنجشنبه تماشای فیلم تو این سالن برای شهروندای ترکیه رایگانه.

کتابخانه موزه هنر مدرن استانبول

تو کتابخونه موزه هنر مدرن استانبول مجموعه ای منابع هنر معاصر وجود داره که میتونید از این منابع استفاده کنید. این کتابخونه بیشتر از هزار جلد کتاب رو در خودش جا داده که عدد چشم گیری به شمار میره.

کتابخونه این موزه با فعالیت های مشترکی که داره تونسته به مجموعه ای به روز با منابع هنری مختلف تبدیل شه.

نمایشگاه های موزه هنر مدرن استانبول

به صورت دوره ای نمایشگاه های مختلفی از آثار هنری مدرن و جذابی تو حوزه عکاسی، معماری، هنرهای تجسمی و ... برگزار میشه. تمرکز این نمایشگاه ها فقط روی آثار داخلی نیست و به آثار بین المللی هم توجه ویژه ای شده...

نمایشگاه موزه هنر مدرن استانبول

این چشم‌ انداز بین‌المللی به آثار هنر مدرن، باعث پیوند نزدیک فرهنگ ترکیه با سایر ملت‌ها میشه. این پیوند علاوه بر پیشرفت هنر معاصر ترکیه و امتیاز برگزاری فستیوال‌های مهم جهانی، سبب رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری و ورود گردشگران خارجی به خاک این کشور میشه.

موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول

بطور کلی این موزه یه جاذبه ی ارزشمند بین جاذبه های دیدنی استانبول به حساب میاد که میتونید علاوه بر بازدید از جاذبه های تفریحی، طبیعی و تاریخی، سری هم به موزه هنر مدرن استانبول بزنید و نگاهِ جدیدی به این شهر دوست داشتنی و پر جنب و جوش داشته باشید.

منبع: تیم تولید محتوای مجله کوچینه

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده