سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا

آنتالیا شهری زیبا است که در سواحل مدیترانه در جنوب غربی ترکیه واقع شده، و به خاطر سواحل خیره کننده، بنا های باستانی و فرهنگ پر جنب و جوشش شناخته شده است. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، این مطلب از مجله گردشگری کوچینه را از دست ندید.

 

 

سفر به آنتالیا:

آنتالیا دارای یک فرودگاه بین المللی است که ارتباط خوبی با شهرهای بزرگ در سراسر جهان دارد. همچنین می توانید با اتوبوس یا ماشین از سایر نقاط ترکیه به آنتالیا برسید. هنگامی که در آنتالیا هستید، می توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید یا یک ماشین برای گشت و گذار در شهر کرایه کنید.

درباره آب و هوای آنتالیا

آنتالیا آب و هوای مدیترانه ای دارد، به این معنی که تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب دارد. ماه های تابستان، از ژوئن تا سپتامبر، فصل اوج گردشگری در آنتالیا است و دمای آن به طور متوسط حدود 30 درجه سانتی گراد (86 درجه فارنهایت) است. ماه‌های زمستان، از دسامبر تا فوریه، خنک‌تر و مرطوب‌تر هستند و میانگین دمای آن حدود 15 درجه سانتی‌گراد (59 درجه فارنهایت) است.

بهار (مارس تا می) و پاییز (اکتبر تا نوامبر) بهترین زمان برای سفر به آنتالیا در نظر گرفته می شود، زیرا هوا معتدل و مطبوع است و جمعیت کمتری نسبت به تابستان دارد. در طول این فصول، دما معمولاً در طول روز حدود 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) است و می تواند در شب تا حدود 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) کاهش یابد.

فرهنگ:

آنتالیا شهری تاریخی با میراث فرهنگی غنی است. مردم محلی دوستانه و مهمان نواز هستند و شما فرصت های زیادی برای تجربه فرهنگ ترکیه خواهید داشت. شما می توانید در یک اجرای موسیقی سنتی شرکت کنید، از یک حمام ترکی دیدن کنید، یا در بازارهای محلی برای خریدن سوغاتی بگردید.

غذا و نوشیدنی:

آنتالیا به خاطر غذاهای مدیترانه ای لذیذش که با غذاهای دریایی تازه، گوشت کبابی و سبزیجات فراوان، شناخته شده است. باید غذاهای محلی از جمله پید (پیتزای ترکی)، کوفته و باقلوا را امتحان کنید.

در مورد نوشیدنی، چای ترکی و قهوه همچنین باید آیران محلی را امتحان کنید که یک نوشیدنی ماست با طراوت است.

مکان های دیدنی:

شهر قدیمی (Kaleici): این مکان مرکز تاریخی آنتالیا است و به دلیل خیابان‌ های سنگ‌ فرش جذاب، خانه‌های دوران عثمانی و بناهای باستانی آن باید از آن بازدید کرد. همچنین می توانید مغازه  و رستوران های زیادی را در اینجا بیابید.

 

موزه آنتالیا: یکی از بهترین موزه‌های ترکیه موزه آنتالیا است و مجموعه وسیعی از آثار باستانی تاریخ منطقه را در خود جای داده است. شما می توانید در مورد تمدن های باستانی که در این منطقه زندگی می کردند، از جمله هیتی ها، رومی ها و عثمانی ها اطلاعات کسب کنید.

 

آبشارهای دودن: این آبشارهای زیبا درست خارج از آنتالیا قرار دارند و مکانی عالی برای پیک نیک یا شنا هستند. برای تماشای آبشارها با تور همراه با قایق برید.

آمفی تئاتر آسپندوس: این آمفی تئاتر روم باستان یکی از بهترین بناهای حفظ شده در جهان است و امروزه نیز برای اجرا استفاده می شود. 

 

مکان های تفریحی در آنتالیا

ورزش های آبی: آنتالیا در سواحل مدیترانه واقع شده است و گزینه های زیادی از ورزش های آبی برای گردشگران وجود دارد. می توانید به پاراسلینگ، جت اسکی، رفتینگ، غواصی، موج سواری، کایاک سواری و غیره بروید.

 

سواحل: آنتالیا بهترین سواحل ترکیه را دارد و مقصدی محبوب برای گردشگران است. از محبوب ترین سواحل آنتالیا می توان به ساحل لارا، ساحل کنیالتی و ساحل المپوس اشاره کرد.

پارک های آبی : چندین پارک آبی و موضوعی در آنتالیا وجود دارد، از جمله پارک موضوعی Land of Legends که انواع مختلفی از وسایل سواری، سرسره های آبی را ارائه می دهد. از دیگر پارک های آبی معروف آنتالیا دلفین لند آکوا، پارک آبی ددمان و آکوا پارک را می توان ام برد.

 

سافاری: آنتالیا دارای تور یک روزه سافاری است که هر روز از صبح همراه با تور لیدر به سمت جنگل ها و آب های آنتالیا حرکت میکنند و برنامه های هیجان انگیزی طی روز انجام می دهند این تور ها معمولا تا شب همان روز طول میکشد.

 

مرکز های خرید آنتالیا

اگه قصد خرید کردن و گشت زدن در پاساژ های آنتالیا را دارید باید بدونید که بهترین برند های دنیا در مراکز خرید آنتالیا شعبه دارند همچنین آنتالیا دارای بازار های محلی است که می توانید با قیمت به صرفه تری خرید کنید در ادامه چند تا از این مراکز خرید را بهتون معرفی میکنیم.

مرکز خرید تراسیتی، مارک آنتالیا، ام میگروس... از بهترین مرکز خرید های انتالیا هستند که معروف ترید در بین آنها مرکز خرید تراسیتی است.

 

اگر دوست دارید به بازار های محلی آنتالیا سر بزنید و خرید کنید، می توانید به بازار جمهوریت، آنتالیا بازار، بازار گاراژ شرقی، بازار قدیمی  و معروف ترین بازار هفتگی آنتالیا شنبه بازار آنتالیا  که در منطقه لارا است بروید.

 

 

کوچینه امیدواره تونسته باشه اطلاعات مفیدی برای شما دوست عزیز جمع آوری کنه.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید از قسمت پنل تور های آنتالیا می توانید پکیج های ما را ببینید!!

کوچینه تور اقساط آنتالیا هم ارائه میده که از پنل تورهای اقساطی می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده