آب و هوای شهر استانبول ترکیه

آب و هوای شهر استانبول ترکیه

همیشه یکی از مهم ترین فاکتور های هر شهر برای سفر و جذب توریست، آب و هوای اون شهر هست. در ادامه این مقاله که تیم تولید محتوا کوچینه برات آماده کرده قراره بیشتر در مورد آب و هوای استانبول ترکیه بدونی.

فصل بهار استانبول

تو هر شهر و کشوری، بهار محبوب ترین فصل بین مابقی فصل هاست. هم برای مسافرا و هم برای شهروندای اون شهر. خب استانبول هم از این قانون مستثنی نیست و در این فصل آب و هوای مطبوع، تازه و دل انگیزی داره. بارندگی های کم، شب های خنک و روز های تقریبا مه آلود از چیز های دیگه ایه که استانبول رو در فصل بهار بشدت جذاب و برای سفر ایده آل میکنه.

فصل بهار در استانبول

بهار استانبول خیلی زیباست! در گوشه کنار اون میتونید گل های لاله و درخت یهودا رو ببینید که از نشونه های اومدن فصل بهار به استانبولن. یه افسانه ای هم هست که میگن زمانی که مسیح به صلیب کشیده شد، یهودا که یکی از حواریون بوده خودشو از این درخت آویزون کرده و قطرات خونش روی گل های سفید درخت میچکیده و گل ها به رنگ ارغوانی در اومدن! البته که این افسانه‌ست چون کسی که خودش رو دار بزنه خونی ازش نمی‌چکه :|

اگه میخواید در بهار به استانبول سفر کنید، بهتره که به منطقه بسفر هم سر بزنید. این منطقه یکی از زیباترین نقاط شهر و در واقع میشه گفت سرسبز ترینن منطقه استانبول به حساب میاد که آب و هوای مطبوع و دلچسبی داره. تو فصل بهار استانبول کنسرت ها و جشنواره های زیاده برگزار میشه و بسیار فصل شلوغی از نظر توریسته که البته باید بگیم با توجه به شلوغی این فصل، سفر در فصل بهار به مراتب از دیگر فصل ها گرونتره.

فصل تابستان استانبول

تابستون استانبول از اواسط خرداد شروع میشه و تا اواسط مهر هم ادامه داره. آب و هوای استانبول تو ماه های تیر و مرداد گرم ترین و کم بارش ترین زمان خودش رو داره. این زمان بهترین موقع برای کساییه که به گرما علاقه دارن و میخوان تو یه موقعیت خلوت به گشت و گذار تو استانبول بپردازن. بدلیل کم بودن گردشگر تو استانبول تو تابستون قیمت ها خیلی پایین تر هست که برای سفر با هزینه کم خیلی فرصت مناسبی به حساب میاد.

فصل تابستان در استانبول

فصل پاییز استانبول

پاییز استانبول هم از اوایل مهر تا اواخر آذر شروع میشه. آب و هوای استانبول تو پاییز مثل پاییز تهرانه. شهر از حالت خلوتی خودش در میاد و شهروندایی که بخاطر گرمای تابستون به بقیه نقاط ترکیه نقل مکان کرده بودن به استانبول برمیگردن و شهر استانبول دوباره شلوغ میشه. تو فصل پاییز هم میتونید انواع تفریحات رو داشته باشید. قدم زدن تو خیابون ها و کوچه پس کوچه های استانبول تو فصل پاییز خیلی لذت بخشه. خیابون ها تو این فصل به اوج زیبایی خودشون میرسن و هوا هم خیلی خوب و مطبوعه. اگه تو پاییز به استانبول سفر کردید حتما در رستوران های استانبول، ماهی های اونا رو امتحان کنید چون تازه ترین ماهی آب شور تو این فصل به استانبول میاد و میتونید یک غذای خوشمزه رو امتحان کنید و لذتشو ببرید :))

فصل پاییز استانبول

فصل زمستان استانبول

از اواخر آذر ماه فصل تابستون در استانبول شروع میشه و ماه های دی و بهمن تو این شهر سردترین ماه ها به حساب میان. هوا بسیار سرد میشه و بارش های فراوون و مه غلیظ به سراغ این شهر میان. اگه تو زمستون به استانبول سفر کردید پیشنهاد من اینه که خودتون رو از لباس های گرم مجهز کنید چون حسابی زمستون سرد و سوزناکی در انتظارتونه...

البته با وجود همه اینا، شهر استانبول زمستونا هم گردشگرای زیادی رو بدلیل کریسمس و حراج های بسیار خوبش به خودش جذب میکنه.

فصل زمستان شهر استانبول

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده