مکان های مهم گردشگری گرجستان

مکان های مهم گردشگری گرجستان

گرجستان یکی از بهترین انتخاب ها برای تجربه سفر مقرون به صرفه  اروپایی میباشد ، همچنین گرجستان امن ترین کشور در اروپا و ششمین کشور در جهان از لحاظ امنیت نیز هست که در نتیجه خیال شما را از شبگردی ها در این کشور راحت میکند علاوه بر این موارد  جاذبه های طبیعی بکر،سواحل دریای سیاه و کوه های زیبای قفقاز و همچنین آثار تاریخی گرجستان باعث شده است که روز به روز به علاقه مندان سفر به گرجستان افزوده شود.

کوچینه داخل این مقاله برای شما 7 عدد از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و تفریحی گرجستان را آماده کرده است تا شما قبل از سفر با دیدنی های گرجستان آشنا شوید.

 

تفلیس

تفلیس قطعاً بهترین شهر برای بازدید در گرجستان و احتمالاً اولین ایستگاه در سفر به گرجستان است.تقریباً هر توریستی که به گرجستان سفر می کند، در مقطعی به تفلیس سفر می کند و این شهر با وجود محبوبیت بسیار زیاد در بین مسافران هیچکدامشان را از بابت زیبایی های تاریخی طبیعی نا امید نخواهد کرد. تفلیس شامل یک شهر قدیمی جذاب است که در کنار صخره‌ای چشمگیر واقع شده است که مناظر فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

تفلیس گزینه های غذاخوری درجه یک را با قیمت های مقرون به صرفه، زندگی شبانه پر جنب و جوش، اقامتگاه های با کیفیت فراوان، و هزاران مکان تاریخی عالی ارائه می دهد. یک تله‌ کابین وجود دارد که شما را بر فراز رودخانه کورا می‌برد تا مناظر خیره‌کننده تفلیس قدیم را در مسیرتان به سمت قلعه قرون وسطایی ناریکالا ببینید. بسیاری از گردشگران گرجستان برای کل اقامت خود هتلی در تفلیس رزرو می کنند و هر روز یک سفر یا تور یک روزه را تجربه میکنند .

از جاذبه های خود شهر تفلیس میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قلعه ناریکالا
  • کلیسای جامع تثلیث تفلیس
  • پل صلح 
  • صومعه جواری
  • کارتلیس ددا
  • خیابان روستاولی
  • میدان لیبرتی
  • موزه ملی گرجستان 
  • برج ساعت تفلیس
  • سد ژینوالی تفلیس
  • خانه اپرا پالیاشویلی

در تفلیس کجا اقامت داشته باشیم ؟

  1. گرند هتل میمینو (Grand hotel mimino)
  2. Metekhi's galavani hotel
  3. هتل فابریکا (Fabrika tbilisi)

 

منطقه اوشگولی

اوشگولی مجموعه کوچکی از روستاها در ارتفاعات منطقه کوهستانی قفقاز در سوانتی می باشد با اطمینان خاطر می گوییم که اوشگولی یکی از باورنکردنی ترین مکان ها نه تنها در گرجستان بلکه در تمام اروپا است. ده‌ها برج مراقبت باستانی در ورودی این مکان به چشم میخورد که ثبت شده در میراث جهانی یونسکو میباشد، که توسط کوه‌های ناهموار و باشکوه احاطه شده است، به طور کلی از باید نباید استفاده نکنیم بهتر است اما در رابطه با اوشگولی باید یک استثنا قائل شویم و آن این است که شما در سفر به گرجستان باید اوشگولی را ببینید

در اوشگولی کجا  اقامت داشته باشیم ؟

  1. هتل لورد ( Lord hotel)
  2. هتل ناتو (Nato hotel)
  3. هتل گست هاوس دیتا (Guest house data hotel)

 

باتومی

باتومی را میتوان به این صورت تعریف کرد که اگر شهر آتلانتیک و سنگاپور را باهم ترکیب کنیم  و آن را ده برابر کوچک کنیم و به سواحل دریای سیاه ببریم چه اتفاقی می افتد ،باتومی در کنار معماری مدرن دارای یک باغ گیاه شناسی عظیم و یک دسته سواحل با سنگریزه سیاه است که اصلا با سواحل شنی قابل مقایسه نخواهد بود .این شهر بسیار قدیمی است و تاسیس این شهر قدیمی نیز مربوط به قرن هشتم میلادی میباشد .باتومی یکی از زیباترین و مدرترین شهر های گرجستان است و شبیه به هیچکدام یک از شهر های این کشور نمی باشد ، شما از وقت گذراندن در باتومی خسته نخواهید شد چون ترکیب آب و هوای دل انگیز در کنار معماری تاریخی در شهری مدرن دل هر مسافر عاشق سفر را خواهد برد! 

 

در باتومی کجا اقامت داشته باشیم ؟

  1. Wyndham batumi
  2. Daisi sunset hotel
  3. Eleganti hotel

 

مستیا

مستیا شهری در منطقه سوانتی در رشته کوه های قفقاز است (رفتن به مستیا به سختی رفتن به اوشگولی نیست) با این اوصاف ،ارزش بازدید از این منطقه زیبای کوهستانی را دارد به خصوص برای علاقه مندان به کوهنوردی!

شما در مستیا میتوانید اسب سواری در چمنزار های آلپ _ اسکی در پیست مستیا _وقت گذرانی در کلیسا های قرون وسطی و ... تجربه کنید ، حتما از کلیسای جرج مقدس نیز بازدید کنید چون شامل مجموعه کاملی از نماد ها و نقاشی های قرن هفتم میلادی می باشد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود .

در مستیا مکان های گردشگری زیر را از دست ندهید :

  • پیست اسکی
  • یخچال های چالادی
  • کوه های اوشابا
  • موزه خانه میخائیل خگیانی
  • دریاچه کرولدی

 

در مستیا کجا اقامت داشته باشیم ؟

  1. Hotel posta
  2. Guesthouse mountain view
  3. Manoni's guesthouse

 

کازبگی

میتوان گفت شناخته شده تربن نماد گرجستان  کلیسای تثلیث گرگتی میباشد که زیر کوه کازبگی نگهبانی می دهد ، شما میتوانید در سفر یک روزه خودتان به تفلیس کازبگی را در برنامه روزانه خود داشته باشید .علاوه بر زیبایی خارق العاده طبیعی کازبگی،  یک کلیسای قدیمی در ارتفاع 1700 متری و با قدمت هزاران سال ، و درست در  پشت آن قله 5000 متری کازبگ، از کازبگی یک مکان استثنایی را ساخته است . 

گرچه یک روز برای بازدید از تمامی زیبایی های کازبگی کم میباشد اما پیشنهاد کوچینه به شما بازدید از جاذبه های زیبای زیر میباشد : 

  • کلیسای مقدس و کلیسای تعهد
  • بنای یادبود دوستی امپراتوری تزار و گرجستان

  • کلیسای تثلیث گرگتی

 

در کازبگی کجا اقامت داشته باشیم ؟

  1. Hotel sno kazbegi
  2. Rooms hotel kazbegi
  3. Hotel elegant

 

آنانوری

در حدود 70 کیلومتری شمال شهر تفلیس ، قلعه باورنکردنی آنانوری قرار دارد که سالانه مقصد خیلی  از گردشگران است . این بنا متعلق به قرن 16_17 میلادی میباشد که از حملات متعدد زیادی طی قرن ها جان سالم به در برده است و در مقابل  رودخانه آراگوی که مشرف به ان است قرار دارد . می توانید از چندین کلیسای مختلف در مجموعه کوچک دیدن کنید، یا از یکی از برج های دیده بانی بالا بروید تا منظره ای منحصر به فرد از محیط اطراف داشته باشید ،آنانوری را می توان به راحتی به عنوان یک سفر یک روزه از تفلیس کاوش کرد و اغلب با بازدید از کازبگی ترکیب می شود و به شما این امکان را می دهد که چندین مورد از بهترین مکان های گرجستان را در یک روز ببینید .

در آنانوری کجا اقامت داشته باشیم ؟

  1. Marine's guest house
  2. Guest house dusheti
  3. Garden hotel pasanuri

 

اوپلیستسیخه

تنها یک ساعت دورتر از تفلیس و چند کیلومتر خارج از گوری یکی از عجیب ترین نقاط دیدنی گرجستان را خواهید دید : غار های باورنکردنی شهر غار یا شهر سنگی که یکی از بزرگترین شهر های سنگی دنیا نیز می باشد ،یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های گرجستان شهر غار می باشد که از نکات جذاب این شهر در قدیم میتوان به این اشاره کرد که آنجا  محل زندگی  بت پرستان در کنار مسیحیان بوده است .

در اوپلیستسیخه کجا اقامت داشته باشیم ؟

  1. Royal house
  2. Guest house stalin
  3. Lucky house

 

 


 

 


 

 

 


 


 

 

 

 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده