اجاره خودرو در استانبول ترکیه

اجاره خودرو در استانبول ترکیه

تابحال به این فکر کردید که در سفر بعدی که به شهر استانبول دارید، تمامی مسیر ها و جاهای دیدنی را با اتومبیل خود رانندگی کنید؟ در این مطلب از مجله گردشگری کوچینه به صفر تا صد اجاره خودرو در شهر استانبول ترکیه می‌پردازیم.

اجاره خودرو در استانبول ترکیه، به علت جاذبه‌های گردشگری زیاد و تردد بالای خودروها، به عنوان یکی از کسب و کارهای پرسود در این شهر شناخته می‌شود. در استانبول، شرکت‌های اجاره خودروی بزرگی وجود دارند که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها انواع خودروهای مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند که می‌توان به آن ها در جایگاه خودروهای اقتصادی، خودروهای خانوادگی، خودروهای شاسی بلند و خودروهای لوکس و ویژه اشاره کرد.

هزینه اجاره خودرو در شهر استانبول

هزینه اجاره خودرو در استانبول بسته به نوع خودرو، مدت زمان اجاره و دیگر عوامل متفاوت است. معمولا قیمت اجاره خودرو بر اساس تعداد روز هایی که خودرو در اختیار شماست محاسبه می‌شود و برای هر روز هزینه ای متفاوت دارد. از این رو برخی از شرکت های اجاره دهنده خودرو در استانبول برای مشتریانی که مدت زمان بیشتری خودرو اجاره می‌کنند، تخفیف هایی را در نظر گرفته اند.

بصورت کلی هزینه اجاره خودرو در استانبول به دلیل تردد بالا و پیچیدگی ترافیک، ممکن است کمی بالا بنظر برسد. با این حال، اجاره خودرو در استانبول می‌تواند گزینه خوبی برای بازدید از جاذبه های گردشگری و گشت و گذار در خیابان های این شهر باشد. زیرا با استفاده از خودرو، به راحتی می‌توانید به اکثر جاذبه های دیدنی این شهر پر جنب و جوش دست پیدا کنید و زمان زیادی را صرفه جویی کنید.

بهتر است قبل از سفر با شرکت های اجاره دهنده خودرو در استانبول تماس بگیرید تا از قیمت ها و شرایط اجاره خودرو در استانبول ترکیه با خبر شوید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو در استانبول

همانطور که می‌دانید، اجاره خودرو در شهر استانبول درست مانند دیگر شهر ها حتی تهران، نیازمند ارائه مدارکی از سمت شماست.

در لیست زیر برخی از مدارکی که ممکن است نیاز شوند را به شما خواهیم گفت:

  • گذرنامه: گذرنامه شما برای اجاره خودرو در شهر استانبول باید معتبر و با تاریخ اعتبار کافی باشد.
  • کارت اعتباری: یک کارت اعتباری با موجودی کافی برای پرداخت وجه اجاره خودرو نیاز است.
  • گواهینامه رانندگی: شما باید گواهینامه رانندگی بین المللی یا گواهینامه معتبر رانندگی ترکیه را داشته باشید. بعضی از شرکت های اجاره خودرو ممکن است از شما درخواست کنند که حداقل سن برای اجاره خودرو را داشته باشید.
  • بیمه مسافرتی: در برخی از شرکت ها ممکن است از شما بیمه مسافرتی معتبر درخواست شود.
  • کپی از بلیط قطار یا هواپیما: برخی از شرکت ها ممکن است از شما یک عدد کپی از بلیط هواپیما یا قطاری که با آن به استانبول سفر کرده اید را درخواست کنند.

در نظر داشته باشید که مدارک درخواستی برای اجاره خودرو در استانبول ممکن است بسته به شرکت اجاره خودرو و نوع آن متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است قبل از سفر با شرکت مد نظر خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید تا شرایط و قوانین شرکت خود را به شما توضیح بدهند.

مدارک لازم برای افراد مقیم ایران:

  • کپی گواهینامه بین المللی
  • کپی پاسپورت 
  • کپی ویزا توریستی ترکیه
  • مبلغ ضمانت نقدی ( بسته به نوع خودرو هزینه ها متفاوت است) که این مبلغ بعد از عودت خودرو به شما برگردانده میشود.

مدارک لازم برای افراد مقیم ترکیه:

  • کپی گواهینامه رانندگی
  • کپی پاسپورت یا کارت شناسایی ترکیه
  • مبلغ ضمانت نقدی ( بسته به نوع خودرو هزینه ها متفاوت است) که این مبلغ بعد از عودت خودرو به شما برگردانده میشود.

قوانین اجاره خودرو در استانبول

در لیست زیر قوانین رنت خودرو در شهر استانبول ترکیه را برایتان فراهم کرده ایم:

  • برای دریافت خودرو می‌بایست سر ساعت مقرر شده به دفتر اجاره خودرو مراجعه کنید. همچنین در مواردی برخی از شرکت ها خودرو های خود را در محل شما تحویل میدهند. محل شما می‌تواند جلوی هتل اقامت یا فرودگاه باشد.
  • هنگام دریافت خودرو باید 4000 لیر موجودی نقدی به دفتر مربوطه پرداخت کنید. (این مبلغ هنگام تحویل دادن خودرو به شرکت به شما برگشت داده خواهد شد.)
  • ماشین با باک خالی به شما اجاره داده می‌شود و هنگام تحویل نیز به همین شکل باید تحویل بدهید. در صورت کثیف و نامرتب بودن خودرو می‌بایست 50 لیر به عنوان جریمه پرداخت کنید.
  • محدودیت گذر ماهیانه 4000 کیلومتر می‌باشد.
  • کنسل کردن اجاره خودرو باید 24 ساعت قبل از تاریخ و ساعت هماهنگ شده با شرکت صورت پذیرد در غیر اینصورت پیش پرداخت شما بعنوان جریمه توسط شرکت دریافت شده و عودت داده نخواهد شد.
  • اگر به هر دلیل هنگام دریافت، ماشین موردنظر شما موجود نباشد؛ خودرویی کاملا مشابه و هم رده‌ی آن به شما تحویل داده می‌شود.
  • اگر در زمان اجاره ماشین در ترکیه تخلفات رانندگی برای شما ثبت شود؛ فاکتور ثبت شده 7 الی 14 روز بعد از تحویل خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد و شما موظف هستید مبلغ جریمه را به شماره حساب ایران یا ترکیه واریز نمایید. به یاد داشته باشید قبل از پرداخت جریمه، با دفتر اجاره خودرویی که انتخاب کرده اید هماهنگ باشید و پیشنهاد می‌کنیم بدون هماهنگی، برگه ای را امضا نکنید.
  • توجه داشته باشید استفاده از خودرو به عنوان تاکسی یا هرگونه اقدام مشابه، غیرقانونی تلقی شده و در ترکیه جرم شناخته می‌شود.

قیمت اجاره خودرو در استانبول ترکیه

هزینه اجاره خودرو در استانبول ترکیه بسته به شرکت انتخابی و خودرویی که انتخاب میکنید متفاوت است. در لیست زیر قیمت حدودی برخی از اتومبیل هایی که امکان اجاره کردن دارند را می‌توانید مشاهده کنید:

نام خودرو مدل قیمت روزانه
Hyundai Accent 2018 700 لیر
Renault Fluence 2016 700 لیر
Volvo S60  2016 750 لیر
Audi A3 2016 1000 لیر
 Peugeot 508 2022 1200 لیر
Benz C180 2016 1800 لیر
BMW X1 2020 1850 لیر
BMW X5 2012 2700 لیر
Porsche Cayenne 2014 3100 لیر

چگونگی اجاره خودرو در استانبول ترکیه

به دو صورت امکان اجاره خودرو در استانبول وجود دارد. شما هم بصورت آنلاین و هم بصورت مراجعه حضوری به یکی از شعب های شرکت هایی که اجاره خودرو انجام می‌دهند می‌توانید مدل خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید و در محل فرودگاه یا محل اقامتتان تحویل بگیرید.

با جستجوی عبارات: اجاره خودرو در استانبول، اجاره خودرو در ترکیه و ... می‌توانید به سایت ها و شرکت هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند دسترسی پیدا کنید.

منبع: تیم تولید محتوای مجله گردشگری کوچینه

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده