بهترین شهر های ترکیه برای سفر

بهترین شهر های ترکیه برای سفر

برای بسیاری از علاقمندان سفر به کشور های اوراسیایی همیشه این سوال وجود داشته که بهترین شهر های ترکیه برای سفر کدامند؟ پاسخ به این سوال ممکن است کمی دشوار باشد اما در این مطلب به شما پر سفر ترین شهر های کشور ترکیه را معرفی خواهیم کرد.

دلیل سخت بودن این سوال هم به دلیل دیدنی بودن تمامی شهر های این کشور است. ترکیه کشوری‌ست که هر نوع مسافری با هر سلیقه را مجذوب زیبایی های خود میکند.

استانبول

در میان تمامی شهر های دیدنی ترکیه، نام استانبول همیشه در صدر لیست اسامی شهر هایی که برای سفر مناسب هستند میدرخشد. شهری پر از رمز و راز تاریخ دوره عثمانی، یادگار جنگ ها از دوره بیزانس تا مدرن فعلی است. شهر استانبول از قدیم الایام برای توصیف شهری با اصالت مناسب بوده و تاریخ نویسان زیادی بار ها از این شهر در نوشته های خود یاد کرده اند.

شهر استانبول امروزه نیز طرفداران بسیاری از سر تا سر دنیا بین گردشگران داشته و مسافران زیادی برای دیدنی های زیبای ترکیه، استانبول را به عنوان مقصد اول خود انتخاب می‌کنند. در این شهر مجموعه ای از بنا های تاریخی مانند مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه و کاخ توپکاپی در حوالی ساحل دریای سیاه وجود دارد.

گشت و گذار در خیابان های قدیمی محله بالات، تماشای شلوغی و هیاهوی همیشگیِ بازار و مهمان نوازیِ مردمان شهر استانبول از دیگر دلایل محبوبیت این شهر دیدنی به حساب می آیند. برای سفر به شهر استانبول و بازدید از تمامی مراکز خرید و جاهای دیدنی آن بیش از یک هفته زمان لازم دارد.

ازمیر

در قسمت غربی ترکیه، شهر ساحلی ازمیر از جایگاه ویژه ای برخوردار است. شهر ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بوده و در مجاورت ساحل دریای اژه قرار گرفته است. محبوبیت ازمیر در بین گردشگران این شهر به دلیل وجود امکانات تفریحی متعددی مانند پارک آبی، کافه های متنوع، رستوران ها و وجود مراکز خرید مختلف و مقرون به صرفه است.

بعد از استانبول، ازمیر دومین شهر مناسب برای سفر رفتن و تفریح کردن در کشور ترکیه است. شهری مشابه به شهر استانبول اما با جمعیتی خلوت تر و رفت و آمدِ کم تر. همچنین ازمیر دومین شهر محبوب بعد از استانبول، میان ایرانیان است.

گشت و گذار در شهر ازمیر ترکیه از منطقه کوناک آغاز شده و آثار باستانی مهم و دیدنی ازمیر مانند برج ساعت و منطقه آلسانچاک مقاصد بعدی گردشگران در این شهر دوست داشتنی هستند. تجربه یک خرید ارزان در منطقه آلسانچاک و نوشیدن یک قهوه یا چای در کافه های اطراف آن برای شما خاطره انگیز خواهند بود.

آدانا

میان شهر های ساحلی جنوب ترکیه، آدانا بکر ترین و جذاب ترین طبیعت و ساختار شهری را از آنِ خود کرده است. آدانا شهری با اصالتِ تاریخی است که زمان شکل گیری آن به دوره هیتی ها بر می‌گردد. شهر آدانا در نزدیکی دریای مدیترانه قرار داد و با وجود فاصله کیلومتری از ساحل، دارای آب و هوای مرطوب است.

آب و هوای مطبوع، آثار باستانی با اصالت و غذاهای متنوع و لذیذ آدانا را به یکی از شهر های پر بازدید ترکیه تبدیل کرده اند. این شهر دارای تفریحات مختلفی مانند آکالند، پارک آبی ماویسو و منابع طبیعی جذاب و متفاوت زیادی است و همچنین رود جیهان و پاک ملی آلاداغ هم در این شهر واقع شده اند که در صورت سفر به این شهر پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن ها بازدید کنید..

آنتالیا

اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به تفریحات ساحلی و بهترین گزینه برای سفر به ترکیه در فصل تابستان بیندازیم، بدون شک آنتالیا اولین گزینه است. این شهر ساحلی که در جنوب ترکیه واقع شده فاصله نزدیکی هم با دریای مدیترانه دارد. آنتالیا مرکز تفریحات ساحلی، موج سواری و انواع اقسام این دسته فعالیت بوده و پارک آب، جت اسکی و قایق رانی هم در کنار تمامی امکانات تفریحی رفاهی این شهر قرار گرفته اند تا در صورت رجوع مسافران به این شهر، بتوانند روز های هیجان انگیزی را تجربه کنند.

در صورت سفر به آنتالیا ترکیه بهتر است از خدمات هتل های UALL استفاده کنید تا لذت سفر خود را چندین برابر کنید. همچنین غذا خوردن در رستوران های متنوع آنتالیا و گشت و گذار های شبانه را نیز فراموش نکنید.

کوش آداسی

حال که به معرفی شهر های ساحلی کشور ترکیه پرداخته ایم بد نیست تا نگاهی هم به کوش آداسی بیندازیم. شهری که با نام "بهشت روی زمین" در کشور ترکیه به شهرت رسیده است و در فاصله 90 کیلومتری ازمیر قرار دارد. برای رسیدن به کوش آداسی باید ابتدا در فرودگاه ازمیر فرود آمد و سپس با ترانسفر زمینی عازم شهر زیبای کوش آداسی شد.

کوش آداسی علاوه بر جاذبه های جذابِ طبیعی مانند سواحل زیبا و پر جنب و جوش، دارای بناهای مختلف تاریخی نیز می‌باشد. معبد آرتمیس، خانه مریم مقدس، جزیره کبوتر، پاموکاله و قلعه کوش آداسی از دیگر جاهای دیدنی این شهر محسوب می‌شوند.

حالا با آشنایی بیشتر با شهر هایی که در کشور ترکیه مقصد مناسبی برای سفر هستند می‌توانید تور مورد نظر خود را رزرو کرده و به یک سفر رویایی بپردازید.

منبع: تیم تولید محتوا مجله گردشگری کوچینه

 

 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده