راهنمای سفر به دبی : قبل از سفر به دبی باید بدانیم

راهنمای سفر به دبی : قبل از سفر به دبی باید بدانیم

سفر به دبی قطعا یکی از هیجان انگیز ترین سفر های زندگی هر آدمی میتونه باشه، دبی شهری مدرن سرشار از امکانات که توجه تمام جهان را به خودش جلب کرده!!

حتما شما قصد دارید به دبی سفر کنید یا دوست دارید به زودی این کار را انجام دهید پیشنهاد می کنم حتما دو مطلب ما که راجع به مکان های تفریحی دبی هست را مطالعه کنید

 آشنایی با مکان های تفریحی دبی ، تفریحات شهر دبی و اگر کودک همراه خود دارید این مطلب مکان های تفریحی برای کودکان در دبی خیلی به کارتون میاد.

ولی قبل و مهم تر از اون اطلاعاتیه که قبل از سفر به دبی باید بدونید و دونستن این ها خیلی به شما کمک میکنه!!

 

اول از همه بریم سراغ قوانین دبی که چند بند قوانین عجیب هم شاملش میشه:

  • از اونجایی که دبی یک کشور اسلامی هستش پس نوع پوشش در این شهر خیلی مهمه توریست‌ها باید در مکان های عمومی، به‌طور معقولانه لباس بپوشند و از پوشیدن لباس های باز خودداری کنند و در مکان‌های مذهبی و رسمی، باید لباس مناسب این مکان‌ها را بپوشند.

  • مصرف الکل در جاهای عمومی شهر ممنوع است.

  • مصرف مواد مخدر در دبی غیر قانونی است و همراه داشتن آن با خود نیز در دبی جرم است.

  • رانندگی در دبی نیاز به داشتن گواهینامه بین المللی است.

  • دبی دارای فرهنگ و عقاید مخصوص به خود هست و هرگونه بی احترامی به این عقاید جرم محسوب می شود.

  • در دبی فحش یا ناسزا گفتن در مکان های عمومی طبق قانون جرم است و بی حرمتی حساب می شود و شامل جریمه نقدی و زندان است.

  • خوردن و آشامیدن در ایستگاه وسایل نقلیه عمومی همینطور خود وسیله ها ممنون است و شامل جریمه نقدی می باشد.

  • در دبی عکسبراری از عموم بدون اجازه ممنوع است و شما باید خیلی مراقب باشید اگر عکسی را در فضای مجازی آپلود میکنید هیچ شخصی در آن عکس نباشد زیرا طبق قانون میتوانند شکایت کنند که باعث اخراج شما از دبی می شود.

  • قوانین عکسبرداری به جز عکسبرداری از عموم شامل تصادفات جاده ای نیز است و شما نباید از تصادفات جاده ای یا هوایی عکسبرداری کنید دیگه مکان هایی که عکسبرداری ممنوع است ساختمان های نظامی، اداری و دادگاه ها...

  • آخرین قانونی که باید بدانید این است که به دلیل اسلامی بودن این شهر و فرهنگ خانوادگی ای که داره نشان دادن علاقه بهم در بین افرادی که زوج هستند در مکان های عمومی دبی ظاهر خوبی نداره و حراست های دبی روی این موضوع حساس هستند و ممکن است به شما تذکر دهند.

 

حالا که با قوانین دبی آشنا شدید بریم سراغ اپلیکیشن هایی که در دبی نیاز است مانند اپلیکیشن مترو در دبی و ... حتما بعد از رسیدن به دبی قصد دارید از مراکز خرید و مکان های تفریحی بازدید کنید این اپلیکیشن ها به شما کمک خواهند کرد که  مسیر رسیدن را پیدا کنید و اطلاعات مقصد راببینید.

  • اپلیکیشن تاکسی : اگر قصد گرفتن تاکسی برای رسیدن به مقصد را دارید در دبی دو سرویس تاکسی است که به صور آنلاین خدمات ارائه می کنند درست مانند اسنپ در ایران، این دو سرویس را با نصب کردن اپلیکیشن اوبر (Uber) یا اپلیکیشن کریم (Careem) می توانید استفاده کنید و پرداخت هزینه سفر به صورت نقد و یا کردیت کارت پرداخت کنید.

  • اپلیکیشن مترو : اپلیکیشن مترو دبی (Dubai Metro) این امکان را به شما میدهد زمان حرکت مترو ها را متوجه شوید و با مشخص کردن مبدا مقصد مسیر و تعویض ایستگاه را به شما نشان می دهد، همچنین اطلاعات کاملی از قبیل ایستگاه‌ ها، زمان توقف، قیمت، دسترسی به موقعیت مکانی‌های مختلف و ... در اختیار شما می گذارد.

  • اپلیکیشن (Wojhati)  برنامه ای است برای کسانی که به پیاده روی علاقه دارند با کمک این برنامه شما میتوانید مسیریابی کنید و دیگر در خیابان های دبی گم نمی شوید، از دیگر امکانات این اپلیکیشن اطلاعات کامل درباره ی سیستم حمل و نقل از جمله اتوبوس، مونوریل، تراموا و مترو است.

  • اپلیکیشن حمل و نقل : اپلیکیشن آر تی ای دبی (RTA Dubai) به این منظور است که شما تمام اطلاعات لازم سیستم حمل و نقل مانند اتوبوس، مترو و ... نزدیک به محل خود را ببینید، و حتی درخواست تاکسی دهید.

  • اپلیکیشن دبی ویزیت (Visit Dubai) در این اپلیکیشن می‌توانید بهترین رستوران‌ها، پاساژهای خرید، سواحل، جاذبه‌های گردشگری، رویدادها، سیستم حمل‌ونقل و غیره در شهر دبی ببینید همچنین زمان باز و بسته شدن فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و ... از دیگر امکانات این اپلیکیشن نشان دادن نزدیک‌ترین مکان‌های تفریحی و خرید به محل اقامت شما است.

  • اپلیکیشن دبی توریسم (Dubai Tourism) اپلیکیشن بسیار کاربردی در خصوص جاذبه های گردشگری شهری که شامل فهرستی از تمام مکان های تفریحی شهر دبی همراه با اطلاعات کامل است.

  • اپلیکیشن زوماتو (Zomato) با این برنامه شما می توانید بهترین رستوران ها و کافی شاپ ها را پیدا کنید همچنین اطلاعاتی از قبیل منو ، قیمت و نظرات دیگر گردشگران در این اپلیکیشن موجود است.

  • اپلیکیشن تلابت (Talabat) این برنامه کاربردی مخصوص رستوران های 24 ساعته دبی که امکان ارسال غذا را دارند است شما می توانید از هر کجا به صورت آنلاین غذا سفارش دهید و در محل اقامت خود تحویل بگیرید.

 

برای سفر به دبی بهتر است که با انواع سرویس های حمل و نقل و هزینه های آن آشنا باشید، اما برای استفاده از آنها نیاز به کارت مخصوص برای پرداخت هزینه دارید.

نول کارت چیست؟؟؟؟

برای پرداخت هزینه ی مترو،اتوبوس، ترامو و ... شما نیاز به نول کارت دارید که مانند کارت الکترونیک مترو و BRT ما در ایران است اما نول کارت چند نوع مخنلف دارد که اول به برسی آن می پردازیم و بعد نحوه ی خرید نول کارت را به شما آموزش میدیم.

نول کارت قرمز : نول کارت قرمز با جنس کاغذی است که قیمت خرید آن 2 درهم است مناسب افرادی است ککه قصد ماندن چند روزه را در دبی دارند زیرا این کارت قابل شارژ نیست و اعتبار آن 90 روز است و تنها برای 10 بار استفاده تک سفره با یک نوع وسیله نقلیه است یعنی با نول کارت قرمز امکان استفاده ترکیبی از اتوبوس، مترو و ترامو را ندارید.

نول کارت نقره ای : نول کارت نقره‌ای با جنس مانند کارت های الکترونیک که مخصوص افرادی است که می‌خواهند از وسایل حمل و نقل عمومی دبی استفاده ی زیادی کنند. این کارت امکان استفاده ترکیبی از وسایل حمل و نقل عمومی را می دهد، شما با داشتن این کارت حتی می توانید هزینه ی تاکسی هم پرداخت کنید. اعتبار نول کارت نقره ای 5 ساله است و تا سقف 1000 درهم قابل شارژ هستند. هزینه ی تهیه نول کارت نقره‌ای 25 درهم است که 19  درهم آن شارژ اولیه و ? درهم آن قیمت خود کارت است.

نول کارت آبی : نول کارت آبی درست مانند نول کارت نقره ای است با این تفاوت که اطلاعات شخصی و هویتی شما روی کارت ثبت می شود، این نوع کارت مناسب افرادی است که ساکن دبی هستند یا قصد اقامت طولانی مدت در دبی را دارند زیرا خصوصیت این کارت این است که اگر گم شود امکان گرفتن دوباره ی کارت با همان موجودی است.

نول کارت طلایی : این نول کارت هم درست مانند نول کارت نقره ای است با همان تعرفه اما ویژگی این کارت این است که شما می توانید از قسمت فرست کلاس وسایل نقلیه استفاده کنید که دارای صندلی های راحت تر، منظره و فضای لوکس تری نسبت به قسمت عادی دارد و همچنین تفاوت دیگر این کارت میزان هزینه ی هر بار استفاده است که شارژبیشتری نسبت به کارت نقره ای کم می کند.

 

نول کارت دبی را چگونه تهیه کنیم ؟

برای تهیه نول کارت دبی می توان به کیوسک های داخل ایستگاه مراجعه کرد و به صوررت نقد خریداری کرد همچنین با استفاده از دستگاه های خودکار و یا به صورت آنلاین از وبسایت nol card ld می توان تهیه نمود.

روش دیگر برای خرید نول کارت مراجعه به مرکز خدمات مشتریان یا نمایندگان فروش RTA است.

بعد از خرید نول کارت شما میتوانید از امکانات عمومی حمل و نقل دبی استفاده کنید، ما برای شما وسیله های نقلیه  را به همراه تعرفه ی استفاده از آن معرفی کردیم.

تاکسی: تاکسی های دبی که به صورت تاکسی های شهری با بدنه ی کرم و سقف های رنگی مانند سقف صورتی که مخصوص بانوان است یا تاکسی های خصوصی و آنلاین که بالاتر به آن ه اشاره کردیم، اوبر و کریم است.

قیمت تاکسی در دبی چگونه محاسبه می شود؟؟

هزینه ی تاکسی های شهری در دبی بر حسب کیلومتر است یعنی با سوار شدن تاکسی های دبی قیمت پایه 12 درهم شروع می شود و با هر یک کیلومتر 1.82 درهم اضافه می شود همچنین توقف در مسیر 30 درهم در ساعت هزینه دارد، اما تاکسی های آنلاین دبی مانند اسنپ در ایران بعد از وارد کردن مبدا و مقصد یک قیمت کلی به شما نشان می دهد در کنار آن یک قیمت پایه برای ورودی هم محاسیه میشود ، به طور کلی سرویس تاکسی دبی بسیار گسترده است اما اگر دنبال یک سفر اقتصادی هستید توصیه ما استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

یکی دیگر از وسیله های نقلیه مورد علاقه گردشگران دبی اتوبوس های آن هستند که با توجه به دسترسی گسترده، هزینه ی  مقرون به صرفه ای نیز دارند اتوبوس های دبی بسیار تمیز و مجهز به تهویه هوا هستند، هزینه ی اتوبوس با توجه به نوع نول کارت و تعداد ایستگاه متفاوت است.

کرایه اتوبوس دبی
نوع کارت Nol در 1 منطقه 2 منطقه مجاور
کارت نقره ای در 1 منطقه AED 3 2 منطقه مجاور AED 5
کارت طلایی در 1 منطقه AED 6 2 منطقه مجاور 10 درهم
کارت شخصی در 1 منطقه AED 3 2 منطقه مجاور AED 5
بلیط قرمز در 1 منطقه AED 4 2 منطقه مجاور AED 6

 مترو ی دبی هم که میشه گفت بهترین انتخاب برای جا به جایی در سطح شهر است زیرا تقریبا تمام مکان های تفریحی دبی در نزدیکی ایستگاه مترو هستند، هزینه ی مترو ی دبی به صورت جدول زیر است:

کرایه مترو دبی 
نوع بلیط 1 منطقه یا کمتر از 3 کیلومتر 2 منطقه 3+ منطقه
بلیط استاندارد بزرگسالان (قرمز) 4 درهم 8.50 درهم

بلیط استاندارد بزرگسالان پیش پرداخت ( نقره ای)

3 درهم 7.50 درهم
امتیازی (بلیت کارت آبی) 1.50 درهم 3.75 درهم
کلاس طلایی  8 درهم 17 درهم

 

وسیله ی دیگری که شاید به چشمتون بخوره اتوبوس های آبی که بسیار مورد علاقه گردشگران است، از این اتوبوس ها از 6 صبح تا 23 شب می توانید استفاده کنید و هزینه آن بستگی به طول مسیر شما دارد، این قایق ها هر 15 یا 20 دقیقه از ساعت 10 صبح تا 11 شب در روزهای هفته و از ساعت 12 بعد از ظهر تا نیمه شب در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی حرکت می کنند. کرایه ها بین 3 درهم  تا 5 درهم در هر سفر است و همچنین امکان خرید کارت روزانه 25 درهم  وجود دارد تا بتوانید هر تعداد سفر که می خواهید انجام دهید.

شاید جالب باشه براتون که به جز اتوبوس های آبی تاکسی های آبی هم در دبی وجود دارد این قایق ها دو مسیر دارند که (ابرا) در بر دبی یکی از این مسیرها می باشد و به طرف ایستگاه بازار قدیمی دیره می رود و مسیر دوم هم از بازار قدیمی دیره به طرف منطقه السبخه می باشد هزینه ی تاکسی ها برای هر نفر 1 درهم است.

 

کوچینه امیدواره تونسته باشه اطلاعات مفیدی برای شما دوست عزیز جمع آوری کنه.

اگر قصد سفر به دبی را دارید از قسمت پنل تور های دبی می توانید پکیج های ما را ببینید!!

کوچینه تور اقساط دبی هم ارائه میده که از پنل تورهای اقساطی می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

 
پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده