شرایط و هزینه زندگی در ارمنستان

شرایط و هزینه زندگی در ارمنستان

ممکن است بدلیل سرمایه گذاری، تحصیل یا راه اندازی کسب و کار بار ها به مهاجرت فکر کرده باشید. اگر کشور ارمنستان را در لیستتان برای شروع داستان خود قرار داده اید، با مطالعه این مقاله از مجله کوچینه به تمامی سوالات شما پاسخ داده ایم.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ارمنستان چگونه کشوری است؟

کشور ارمنستان پیش از سال 1434 سرزمینی با سلطنت توانگر حکومت خود را آغاز نمود. این کشور در همان سال‌های اولیه نیز دارای فرهنگی پر مایه بود به طوریکه در برهه‌ ای از تاریخ توانست سرزمین‌ های اطراف دریای خزر را نیز در بر بگیرد. در زبان ارمنی نام ارمنستان، هایک است. این نام در سال‌ های بعد به هایاستان تغییر کرده است. به طور کلی فضای سنتی که در ارمنستان دیده می‌شود دارای یک فضای افسانه‌ ای است و اینطور که مشخص شده است تاریخ نویسان در این کشور به طور دوره‌ای در زمینه‌ های مختلف فعالیت کرده‌اند.

از پرداختن به تاریخ و قدمت این کشور که بگذریم، هنوز هم بافت تاریخی و دیرینه این کشور جای خود را به دنیای مدرن نداده است.

سطح شهر ها و نمای ساختمان ها همه و همه نشان دهنده این هستند که کشور ارمنستان چقدر بر روی تاریخ خود متمرکز بوده و توانسته فرهنگ دیرینه و غنی خود را چه در ساخت و ساز و چه در فرهنگ عمومی مردم حفظ کند.

در طول تاریخ حجاب کشور ارمنستان به صورت مدرن و سنتی دیده می‌شود. این بدین معنی است که هیچ اجباری در خصوص رعایت حجاب براین کشور حاکم نیست.

در نگاهی دقیق تر متوجه این خواهید شد که تاریخ حتی در نوع پوشش این مردم این کشور هم تاثیر گذاشته است. هنوز هم بسیاری از مردم در کشور ارمنستان از پوشش سنتی استفاده می کنند. لباس های بلند و گل دار، یکی از مشخصه های پوشش سنتی در کشور ارمنستان است.

 

مردم ارمنستان چگونه مردمی هستند؟

بدون شک یکی از مزایا و شرایط مناسب زندگی در کشور ارمنستان، مردم آن هستند.

تاریخ، بخش زیادی از فرهنگ ارمنی و آداب و رسوم این کشور را از آن خود کرده است و همین امر باعث شده تا مردم ارمنستان اغلب بعنوان افرادی مهمان نواز، صمیمی و مهربان توصیف شوند. احترام به بزرگتر ها، برخورد ملایم با کودکان و ارزش های خانوادگی قوی مردم ارمنستان مثال زدنی است.

بطور کلی ارمنیان مردمانی مهمان نواز، خونگرم و محترم هستند.

اقتصاد کشور ارمنستان چگونه است؟

طبق آمار ارائه شده توسط نهاد های مختلف در سال 2009 ، اقتصاد ارمنستان با افت شدید مواجه شد اما پس از گذشت دو سال یعنی در سال 2011 روند اقتصادی این کشور حالت صعود گرفت و به 4.7 درصد رسید. درآمد کشور ارمنستان از طریق صادرات کالا از جمله ماشین آلات صنعتی، صنایع نساجی، مواد معدنی مانند الماس، سنگ، مس و قطعات فلزی و همینطور مواد غذایی است.

کشاورزی حدود 44 درصد از نیروی کار در این کشور را پوشش می دهد و صنایع نیز سهمی 42 درصدی از نیروی کار را به خود اختصاص داده است.

بر اساس شواهد، سازمان ها و نهاد های مالی این کشور در شرایطی نسبتا خوب فعالیت می کند. تورم از سال 1998 در کشور ارمنستان در وضعیت تعادل قرار گرفته است. این کشور توانسته رشد کنترل اقتصادی خود را در دست بگیرد و میزان واردات و صادرات این کشور نیز به دلیل رشد اقتصادی ثابت، در همان وضعیت بماند.

از سال 1999 تا 2023 نظام تجارت آزاد در این کشور بطور چشمگیری شاهد افزایش بوده و این روند، رشد تولیدات داخلی و واردات را کاهش داده است.

در سال 2011 حجم صادرات کشور ارمنستان به اندازه 4 درصد افزایش یافت، اما رشد واردات در این  کشور منفی 12 درصد بود.

کشور ارمنستان یک کشور قدرتمند در زمینه اقتصادی محسوب می‌شود. شما می توانید از ساده ترین فضای اقتصادی استفاده نمایید و به نتیجه برسید.

این کشور تمرکز بالایی در زمینه صنعت و درآمد داشته است. لازم به ذکر است که ارمنستان توانسته بهترین شرایط برای خرید و فروش محصولات را فراهم سازد به این ترتیب رتبه‌های صادرات و واردات در ارمنستان نیز به طور دقیق مشخص شده است.

معایب و مزایای زندگی در ارمنستان

مانند دیگر کشور ها زندگی در ارمنستان نیز مزایا و معایب خودش را دارد. در این بخش با برخی از مشکلات زندگی در کشور ارمنستان آشنا می شوید.

نرخ بالای بیکاری یکی از موارد نگران کننده برای شهروندان و مهاجران کشور ارمنستان است. نرخ بیکاری در ارمنستان در سال 2020، حدود 16.63 در صد بوده است. این عدد به نسبت عدد بالایی به حساب می آید. بنابراین باید بدانید که این کشور با مشکل بیکاری مواجه است و این مسئله تبدیل به یکی از معایب زندگی در این کشور تبدیل شده است.

از دیگر معایب زندگی در کشور ارمنستان علی الخصوص پایتخت آن یعنی شهر ایروان، ترافیک زیاد می باشد. ترافیک در شهر ایروان وحشتناک است!

خیابان های ایروان معمولا مسدود می باشد و علاوه بر ترافیک سنگین در این شهر، پیدا کردن جای پارک نیز به یک معظل تبدیل شده است. این یکی از مسائلی است که قبل از خرید اتومبیل در کشور ارمنستان باید به آن توجه بکنید.

شرایط اخذ ویزا در ارمنستان به چه شکل است؟

شرایط اخذ ویزا بسته به نوع سفری که به کشور ارمنستان دارید متفاوت است. هر فرد بنا به نوع سفر خود باید ویزای مخصوص آن سفر را تهیه کند تا بتواند منطبق با هدف خود ویزای ارمنستان را تهیه نماید. بنابراین متقاضیان اول باید انواع ویزا های این کشور را بشناسند تا بتوانند بر اساس نوع نیاز خود نسبت به دریافت ویزای مرتبط و داشتن مدارک مورد نیاز آن ویزا اقدام نمایند.

انواع ویزای ارمنستان به شرح زیر است:

  • ویزای توریستی: افرادی که با قصد گردشگری، کسب‌ و کار و بازدید بستگان قصد سفر به ارمنستان دارند، باید اقدام به دریافت ویزای توریستی کنند.
  • ویزای دولتی: این نوع از روادید برای افرادی صادر می شود که دارای گذرنامه دولتی (خدمت) هستند.
  • ویزای دیپلمات: ویزای دیپلمات ارمنستان تنها به افرادی اعطا می‌شود که پاسپورت دیپلماتیک داشته و یا برای انجام کاری در این راستا قصد ورود به ارمنستان را دارند.
  • ویزای ترانزیت:این نوع ویزا که دارای 1 سال اعتبار است روادید یکبار ورود یا چند بار ورود یک‌ ساله برای توقف سه روزه با تمدید حداکثر تا چهار روز برای افرادی که از طریق خطوط هوائی یا وسایل نقلیه زمینی از ارمنستان عبور می‌کنند صادر می شود. 

شهروندان ایرانی برای سفر به ارمنستان نیازی به ویزا ندارند.

حال با دانستن اینکه چه نوع ویزا هایی برای کشور ارمنستان وجود دارد می توانید نسبت به نیاز خود برای اخذ ویزا اقدام کنید.

تحصیل در کشور ارمنستان

یکی از سوالات حائز اهمیت برای کسانی که کشور ارمنستان را بعنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب کرده اند این است که تحصیل در کشور ارمنستان به چه صورت است ؟

تحصیلات هشت ساله در کشور ارمنستان به سطحی استاندارد رسیده است. مدارس بازرگانی، موسسات آموزش متوسطه تخصصی و کالج ها در این کشور وجود دارند. موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه دولتی ایروان؛ موسسات پلی تکنیک، پزشکی، کشاورزی، تئاتر و یک هنرستان می شود.

دانشگاه های ارمنستان

دانشگاه دولتی ایروان در سال 1920 تاسیس شده است.
این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و اولین دانشگاه های کشور ارمنستان است و حتی پس از گذشت زمان همچنان بهترین دانشگاه این کشور نیز می باشد.

امروزه بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی علاقمند به تحصیل در دانشگاه ایروان ارمنستان هستند.

این دانشگاه شامل چندین رشته تحصیلی مختلف می باشد که به شرح زیر است:

تاریخ
 زبان شناسی ارمنی
 اقتصاد
 ریاضیات و مکانیک
 زیست شناسی
 جغرافیا و زمین شناسی
 حقوق
 زبان شناسی روسی
 شرق شناسی
 روزنامه نگاری
 فلسفه و روانشناسی
 انفورماتیک و ریاضیات کاربردی
فیزیک هسته ای
 جامعه شناسی
 زبان شناسی رومی آلمانی
 روابط بین الملل
الهیات
تاریخ

 

برخی دیگر از مزایای تحصیل در کشور ارمنستان را در لیست پایین مشاهده میکنید:

  • تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیازی به ارائه مدارک ندارد.
  • برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شرط معدل وجود ندارد.
  • هزینه زندگی و هزینه تحصیل در ارمنستان در قیاس با کشور های اروپایی مناسب تر است.
  • مدارک تحصیلی کشور ارمنستان در بسیاری از کشور های دنیا برای ادامه تحصیل و یا پیدا کردن شغل مناسب مورد تایید و دارای اعتبار می باشند.
  • دریافت اجازه کار بعد از پایان تحصیل وجود دارد.
  • کشور ارمنستان هم مرز و نزدیک به کشور ایران است.

 

هزینه زندگی در کشور ارمنستان

هزینه های زندگی ماهیانه برای یک خانواده چهار نفره در ایروان 2.072.45 دلار (823.807.51 AMD ) و هزینه های هر ماه زندگی یک نفر مجرد در این شهر ارمنستان 578.53 دلار (230.012.80 AMD ) بدون احتساب اجاره تخمین زده می شود.

آب و هوای کشور ارمنستان

کشور ارمنستان به دلیل موقعیت آن در عمق داخلی قسمت شمالی منطقه نیمه گرمسیری در رشته کوه ها بلند، خشک و قاره ای محاصره شده است. با این وجود تغییرات اقلیمی منطقه قابل توجه می باشد. این کشور در بسیاری از روزهای سال با آفتاب گرم و شدید روبرو است. تابستان های ارمنستان به جز در مناطق مرتفع، طولانی و گرم می باشند. در نقطه مخالف آن یعنی فصل زمستان هم در ارمنستان شاهد سرمای شدید نخواهید بود. می شود گفت محبوب ترین فصل در میان فصول کشور ارمنستان، فصل پاییز است.

عکس طبیعت ارمنستان

فصل پاییز در این کشور معتدل و آفتابی می باشد که از این رو باعث مطلوب تر شدن شرایط زندگی در ارمنستان می شود.

قوانین زندگی در کشور ارمنستان

تا اینجا با مسائل مختلفی مانند هزینه زندگی، آب و هوا و ... در کشور ارمنستان آشنا شده ایم.

حال نوبت به آن رسیده تا به یکی از سوالات و موضوعات بسیار مهم در مورد این کشور بپردازیم. سوال این است: قوانین زندگی در ارمنستان چگونه است؟

موارد ممنوعه در کشور ارمنستان شامل مسائل مختلفی است. برخی از افراد در این کشور اصلاً درست رانندگی نمی کنند. چه خوب است بتوانید در زمان عبور از خیابان به قوانین توجه نمایید.
در مکان‌های مذهبی در کشور ارمنستان اجازه استفاده از لباس‌های باز ندارید. شما می‌توانید در شهر آزادانه قدم بزنید و از تک تک لحظه‌های خود لذت ببرید اما اجازه گوش دادن به موسیقی با صدای بلند ندارید.
در نظر داشته باشید که به طور کلی در کشور ارمنستان همه چیز باید قانونی باشد پس اگر به کسی خیره شوید قطعاً برایتان دردسر ساز خواهد شد. کار در کشور ارمنستان با حقوق بالا بدون داشتن تخصص غیر قانونی است و برای ارتقای درآمد باید نسبت به کسب دانش و مهارت خود اقدام نمایید.

نتیجه گیری کلی در مورد زندگی در ارمنستان

پس از مطالعه این مقاله دریافتیم که زندگی در ارمنستان همانند دیگر کشور ها، معایبی دارد که نرخ بالای بیکاری و ترافیک بسیار زیاد، دو مورد از آن هاست اما با وجود این معایب، کشور زیبای ارمنستان گزینه مناسبی برای زندگی است.

نظر شما درباره شرایط و موقعیت کشور ارمنستان چیست؟ تجربه سفر خود به ارمنستان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: تیم تولید محتوا مجله کوچینه

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده