همه چیز درباره ارمنستان

همه چیز درباره ارمنستان

چمدان خود را ببندید. در این مقاله از مجله کوچینه یک سفر هیجان انگیز و پر محتوا به کشور ارمنستان داریم.

کشور ارمنستان یکی از کشورهایی ست که با ایران مرز های مشترک دارد و سالانه ایرانیان زیادی را به خود برای سفر جذب می کند. عمده درآمد ارمنستان از طریق گردشگری بدست می آید که دلیل آن نیز به جاذبه های گردشگری و دیدنی های متنوع آن برمیگردد.

کشور ارمنستان کجاست؟

ارمنستان در دریای سیاه و دریای خزر قرار گرفته است. در واقع کشور ارمنستان خود را بعنوان مرز بین آسیا و اروپا مطرح کرده است. ارمنستان که در قسمت غربی ترکیه قرار گرفته است و با کشور های گرجستان و قسمت شرقی جمهوری آذربایجان مرز های مشترک دارد، یک کشور کوهستانی با بارش زیاد برف و باران به حساب می آید.

کشور ارمنستان | تور ایروان ارمنستان

از این رو ارمنستان به پشتوانه تاریخ چهار هزار ساله اش، برای گردشگران بسیار جالب است چرا که سفر به ارمنستان را سفر به تاریخ می دانند.

پایتخت ارمنستان کجاست؟

ایروان، پایتخت ارمنستان در کنار رود هراز دان و در فاصله 23 کیلومتری تا مرز ترکیه قرار گرفته است.

مکان های تفریحی ارمنستان | جاهای دیدنی ارمنستان

این شهر مدرن دارای تپه ها و دره های بسیار عمیق می باشد. قله های آتش فشانی مانند آژاداهاک، آراگاتس و رشته کوه های آرارات دور تا دور شهر زیبای ایروان را محصاره کرده اند و موقعیت جغرافیایی فوق العاده این شهر باعث بوجود آمدن زیبایی های طبیعی بسیاری در این کشور و پایتخت آن یعنی ایروان شده است.

اقتصاد کشور ارمنستان

در کنار جاذبه های گردشگری ارمنستان، چرخ دیگری از اقتصاد ارمنستان را می توان تولید انواع ماشین آلات دانست که مهمترین بخش در حال پیشرفت این کشور به شمار می آید. در مرحله بعد می توان صنایع نساجی، شیمیایی و فلزی را نام برد که در اقتصاد این کشور رشد چشمگیری داشته اند. گرچه ارمنستان الماس، مواد غذایی و معدنی را نیز به سرتاسر دنیا صادر می کند اما خود بدلیل کمبود منابع، یکی از کشور های درخواست دهنده نفت و گاز است.

کشور ارمنستان | ویزای ارمنستان

این کشور به واسطه وجود کتابخانه های عظیم و دانشگاه های معتبر خود به یکی از کشور های محبوب دانشجویان برای ادامه تحصیل تبدیل شده است. هر ساله تعداد کثیری از دانشجویان نقاط مختلف جهان جهت ادامه تحصیل به ارمنستان نقل مکان می کنند.

 

آب و هوای کشور ارمنستان

اقلیم حاکم بر ارمنستان به دلیل کم بودن میزان بارندگی در این کشور، خشک و قاره ای است. کشور ارمنستان در قسمت شمالی یک منطقه معتدل قرار گرفته است.

تغییرات آب و هوایی در این کشور بسیار بالاست بطوری که زمستان ها شما با هوای خیلی سرد مواجه نخواهید بود و در دشت ها دمای هوا به کمتر از 5 درجه سانتی گراد نخواهد رسید.

در مناطق کوهستانی نیز دمای هوا از منفی 12 درجه کمتر نمی شود. در فصل تابستان شاهد روز های طولانی و گرم با میانگین درجه حرارت بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد خواهید بود. البته گاهی اوقات ممکن است درجه هوا در تابستان به 42 درجه افزایش پیدا کند. در ارمنستان میزان بارندگی زیادی را مشاهده نخواهید کرد و همانطور که قبل تر گفتیم دلیل آن اقلیم حاکم بر این منطقه است.

اب و هوای کشور ارمنستان | ویزای ارمنستان

میانگین بارندگی در مناطق ارتفاعی حدود 4600 تا 6600 حدود 820 میلی متر است اما اگر به دشت ها یا مناطقی با ارتفاع کم بروید، میزان بارندگی دستخوش کاهش خواهد بود.

 

زبان و مذهب مردم کشور ارمنستان

زبان رسمی کشور ارمنستان، زبان ارمنی است که به دو شاخه اصلی غربی و شرقی تقسیم می شود و به خانواده زبان هندی-غربی تعلق دارد. الفبای منحصر بفرد زبان ارمنی توسط شخصی بنام Mesrop Mashtots در سال 405 بعد از میلاد مسیح اختراع شد. اما در حال حاضر زبان ارمنستان شرقی بعنوان زبان رسمی این کشور به ثبت رسیده است و 96 درصد مردم این کشور این زبان را بعنوان زبان مادری می آموزند.

می توان از آئین مسیحی ارمنی به عنوان دین اکثر مردم در این کشور نام برد. در این کشور همچنین جوامعی کوچک از پیروان مذهب مسیحی ارتودوکس، اسلام، یهودی و دیگر اقلیت های مذهبی به چشم می خورد. عمده جمعیت آذربایجانی و کرد ساکن ارمنستان پیرو دین اسلامند، هرچند که بعد از اتمام جنگ ناگورنو قره باغ با جمعیت عظیمی از مسلمانان مبارزه شد و تنها مسلمان ایروان که اقوام کرد، ایرانی و کشورهای خاورمیانه را در برمی گرفتند، نجات یافتند.

کلیسا کشور ارمنستان | ویزا برای ایروان

همچنین قانون اساسی ارمنستان حق آزادی انتخاب مذهب را به اختیار هر فرد گذاشته است. بعبارتی دیگر در این کشور آزادی مذهبی وجود دارد. بالاترین اقلیت مذهبی را یزدیها، آئینی آمیخته از اسلام و مسیحیت تشکیل می دهند.

مساحت و جمعیت ارمنستان در سال 2023 چقدر است؟

بر اساس آمار جمعیت مردم ارمنستان در سال 2019، 2.937.026 نفر بوده است که به معنای تراکم جمعیت 99 نفر در هر کیلومتر مربع است. با وجود کاهش جمعیت فراوان در ارمنستان از سال 2015 تا سال 2021، نرخ رشد جمعیت در ارمنستان در سال های 2022 و 2023 مثبت شده است. در سال 2023 با نرخ رشد 0.19% جمعیت ارمنستان به میزان 2.976.635 رسیده است.

واحد پول کشور ارمنستان

واحد پول کشور ارمنستان درام است.

نتیجه گیری

قبل از تصمیم گیری و انتخاب مهاجرت به کشور ارمنستان بهتر است از شرایط و هزینه زندگی در ارمنستان را بدانید و نسبت به موقعیت و شرایط خودتان مقایسه کنید، سپس تصمیم بگیرید.

با توجه  به اینکه شرایط حاکم برای زندگی در کشور ارمنستان نیازمند اطلاعاتی دقیق تر و با جزئیات بیشتری  است، پیشنهاد می شود مقاله شرایط و هزینه زندگی در ارمنستان را نیز مطالعه کنید.

 

منبع: تیم تولید محتوا کوچینه

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده