راهنمای سفر به هند

راهنمای سفر به هند

سفر به سرزمین هفتاد و دو ملت با راهنمای گردشگری هند

هند مملو از مناظر خیره کننده، معابد باستانی، استراحتگاه های معنوی، حیات وحش عجیب و غریب و شهرهای پر هرج و مرج پر از انرژی است!

از کوه‌های پوشیده از برف در شمال، تپه‌ های چای و جنگل‌های حرا در جنوب، و بیابان ها در مرکز تا رنگ‌های زنده و غذاهای باورنکردنی در روستاهای کوچکی که زمان در آن‌ها متوقف شده است، همه و همه در این کشور واقعا شگفت انگیز هستند.

با ما همراه باشید با مطالعه راهنمای گردشگری هند یک سفر هیجان انگیز به این کشور را تجربه کنید!

چگونه برای سفر به هند آماده شوم؟

بازدید از یک کشور کاملا جدید بسیار هیجان انگیز است و همچنین می تواند برای برخی بسیار دلهره آور باشد. بسته به کشوری که قصد سفر به آن را دارید، چالش ها، آداب و رسوم، سیاست ها و اطلاعات مهم جدیدی وجود خواهد داشت که گردشگران باید از آنها آگاه باشند.

در این مطلب سعی شده است تا شما را در مورد همه چیزهایی که باید قبل از رسیدن به هند برای اولین بار بدانید، راهنمایی کنیم

10 مورد از بهترین مکان ها دیدنی مهم هند

هند مملو از جاذبه های جذاب گردشگری است.  از ورزش‌های آبی  تا معابد و مساجد تاریخی با قدمت زیاد که در این کشور پر جمعیت آسیایی قرار دارد. همچنین در سفر به یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان می توان بازدید از موزه‌ها، پارک‌های ملی، و مراکز خرید را در برنامه سفر قرار داد. 

10 مکان مهم گردشگری هند:

  1.  قلعه سرخ : از آخرین قلعه های باقی مانده در دوران مغول است که به یکی از مکان های میراث جهانی یونسکو تبدیل شده است، این قلعه درست در قلب دهلی قرار دارد.
  2.  شهر آبی: رنگ آبی از ترکیب آهک و سولفات مس ساخته می‌شود. سنگ آهک یکی از مصالح ساختمانی در جوداپور است که در ساخت بسیاری از خانه‌ها و کاخ‌ها استفاده شده. همه ی خانه ها در این شهر آبی است!
  3.  سواحل گوا: در یکی از سواحل شن‌های سفید گوا استراحت کنید و از بشقاب‌های ماهی تازه صید شده لذت ببرید و از نارگیل‌های سرد شده تناول کنید.
  4.  ریشیکش: شهر ریشیکش واقع در کوهپایه های هیمالیا در قسمت شمالی هندوستان قرار گرفته است که به پایتخت «یوگا» در جهان نیز معروف است. هرچند که نمی توان جذابیت های گردشگری این شهر را تنها به موضوع «یوگا» و بعد معنوی محدود کرد. اگر به گشت و گذار در فضای باز یا وقت گذرانی با حیوانات و یا حتی کافه گردی علاقه مند هستید نیز بازدید از شهر ریشیکش می تواند برای شما جذاب باشد. 
  5.  بنارس: این شهر باستانی یکی از مقدس ترین و قدیمی ترین شهرهای هند است که در کنار رودخانه گنگ قرار دارد.
  6.  کوهنوردی در Leh و Ladakh: در یکی از شمالی ترین مناطق هند نزدیک به مرز پاکستان می توانید به ورزش‌های زمستانی مانند کوهنوردی، کایاک‌ سواری، قایق‌ سواری مشغول شوید.
  7. پارک‌های ملی هند: در پارک ملی هند می توانید شاهد مناظر خیره‌ کننده و باورنکردنی هند باشید. همچنین اگر علاقه به دیدن حیوانات داشته باشید می توانید در پارک ملی هند گوزن‌های وحشی، میمون‌ها، شیرها و فیل‌ها را ببینید.
  8. حیدرآباد شهر مروارید : وجود مجموعه چشمگیر معابد هندو و مساجد مغول و مدارس شهر حیدرآباد واقع در جنوب هند را به یک مقصد گردشگری مهم در این کشور تبدیل کرده است.
  9. سیکیم : آرامش خالص و زیبایی خیره کننده را اینجا مشاهده کنید! یکی از اصیل ترین محیط زیست های هند را اینجا تجربه خواهید کرد.
  10. مراسم گارد مرزی هند/پاکستان : شاهد یک مراسم میهن پرستانه بی نظیر باشید که در آن گاردهای هندی درست در مرز با گاردهای پاکستانی درگیر می شوند!

 

هزینه زندگی در هندوستان 

هندوستان به عنوان یکی از اقتصادی ترین مقاصد گردشگری شناخته می شود. شما می توانید به راحتی در هند با بودجه ای ناچیز 15 دلار در روز زندگی کنید.

هزینه زندگی در کشورهندوستان را می توان در سه دسته بندی عمده قرار داد:

  • بودجه اقتصادی: میانگین خرج 740-1555 روپیه (10-21 دلار) در روز است. این بودجه شامل اقامت در هتل ارزان قیمت، خوردن غذاهای خیابانی استفاده از اتوبوس برای رفت و آمد، در کنار استفاده از تنقلات است.
  • بودجه متوسط: میانگین این بودجه روزانه 2440-4880 روپیه (33-66 دلار) است. با این بودجه می‌توانید هتل‌های ارزان‌ قیمت و Airbnb‌ های زیباتر را انتخاب کنید، از قطارهای AC2 استفاده کنید، اسکوتر اجاره کنید، در رستوران‌ها و کافه‌ها بیشتر خرج کنید و چند سفر یک روزه انجام دهید.
  • بودجه لوکس: هزینه متوسط 7400 روپیه + (100+ دلار آمریکا) است. با این بودجه می‌توانید به بوتیک های زیبا سر بزنید و هزینه کنید، ماشین کرایه کنید، وعده‌های غذایی عالی بخورید، و به تورهای گردشگری بروید.

 

هندوستان به دلیل وسعت جغرافیایی بسیاربزرگ اش دارای سیستم آب و هوایی متنوعی است، بنابراین نسبت به شهری که قصد اقامت در آن را دارید با آب و هوای متفاوتی رو به رو خواهید بود . به طور کلی اما بهترین زمان برای سفر به هند را از اواسط مهر تا اردیبهشت ماه برآورد کرده اند.

بیشتر مناطق هند دارای آب و هوای گرمسیری است و دارای سه فصل اصلی است: تابستان، زمستان و باران های موسمی.

زبان های رایج در کشور هندوستان 

همانطور که گفتیم و احتمالا از قبل نیز می دانستید کشور هندوستان به کشور 72 ملت معروف است. به همین دلیل مردم به زبان های مختلف در هندوستان صحبت می کنند. در عین حال در شهرهای توریستی و گردشگر پذیر هند، زبان انگلیسی زبان رایج تری است.

برخی از مردم محلی می توانند انگلیسی صحبت کنند، اما نمی توانند آن را بخوانند. در هندوستان به جز زبان گفتاری قالب، زبان بدن نیز بیش از کشورهای دیگر استفاده می شود. به همین دلیل ارتباط برقرار با هندی ها از طریق ژست های خاص و بادی لنگوییج نیز امکان پذیر است.

پرواز به هند

فرودگاه بین‌المللی اصلی که بیشتر بازدیدکنندگان خارجی به هند وارد می‌شوند، فرودگاه بین‌المللی دهلی (DEL) است. دهلی یک نقطه شروع خوب برای اکثر مسافرانی است که با راهنمای توریستی هند مایل به دیدن بقیه کشور هستند.

شما همچنین می توانید بین شهرهای هند پرواز کنید و اغلب پرواز، سریع ترین و راحت ترین راه برای دور زدن این کشور بزرگ است.

 

حمل و نقل در هند

سیستم حمل و نقل عمومی هند یکی از پر استفاده ترین سیستم ها در جهان است.

با این حال، هنگامی که به نحوه عملکرد آن پی ببرید، سفر در هند نسبتاً آسان است. در این بخش از راهنمای گردشگری هند محبوب‌ ترین وسایل نقلیه را معرفی خواهیم کرد.

روزهای کاری و ترافیک در هند

روزهای کاری در هفته در کشور هندوستان، دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 تا 6 عصر است. ساعات کاری در هفته هندوستان 48 ساعت است. از آنجایی که هند یکی از شلوغ‌ترین کشورهای جهان است، ترافیک بالایی همواره در مهم‌ترین شهرهای آن شکل می گیرد. ترافیک در هند در ساعات اداری بیشتر است.

ریکشاهای خودکار

ریکشاهای خودکار یکی از متداول ترین تاکسی ها در هند هستند (ریکشای های غیر موتوری ارزان تر هستند).

این وسایل نقلیه خاص را در سراسر آسیای جنوب شرقی خواهید یافت.

به سختی می توان از سواری با آنها گذشت! وسایل حمل و نقلی با ظاهر عجیب و غریب شبیه به موتورسیکلت، سقف های قلع دار و سه چرخ (از بیرون مانند یک ماشین سه چرخ به نظر می رسند، از داخل یک موتور سه چرخ).

اگر فکر می‌کنید این وسایل نقلیه نمی‌توانند بیش از دو بزرگسال را به عقب ببرند، اشتباه میکنید. با این حال، تعجب خواهید کرد که متوجه شوید آنها افراد بسیار بیشتری را حمل می کنند.

تمپوس ها و ویکرام ها

چند خودرو با اندازه های مختلف در سراسر هند وجود دارد. ممکن است متوجه تمپوس ها و ویکرام ها شوید که کمی بزرگتر هستند و اغلب توسط بچه مدرسه ای ها هنگام رفتن و برگشتن به مدرسه استفاده می شود. اینها بیشتر شبیه اتوبوس ها و ون ها هستند؛ زیرا قیمت ثابتی دارند و در مسیرهای ثابت با توقف های منظم رفت و آمد می کنند.

توصیه: حتما توجه کنید که بسیاری از رانندگان سعی می کنند برای کرایه مبالغ بالایی از شما دریافت کنند. بنابراین اگر می‌دانید به کجا می‌روید، و طبق تخمین‌های Google Maps چقدر طول می‌کشد، ارزش مذاکره در مورد قیمت را دارد و هرگز نباید متوسط کرایه یک نفر بیش از 200 تا 300 روپیه باشد!

تاکسی و تاکسی اینترنتی

Uber و Ola دو سرویس سواری در هند هستند. آنها قیمت بیشتری نسبت به خودروها دارند اما هنوز هم بسیار ارزان هستند (به علاوه آنها اغلب تهویه مطبوع دارند و بسیار راحت تر هستند).

اگر می‌خواهید با قیمت ثابتی رفت و آمد کنید (یا از تلاش برای چانه‌زنی قیمت‌ها با رانندگان خودروی ریکشا خسته شده‌اید)، اینها بسیار خوب هستند. استفاده از برنامه‌ها نیز آسان است.

 اتوبوس ها

اگر از اتوبوس ها استفاده می کنید، آنها ارزان ترین راه برای رفت و آمد هستند که به معنای واقعی کلمه هزینه کمی دارند (حدود 10 تا 20 روپیه در هر سفر). با این حال آنها همیشه پر از مسافر می‌شوند، به طوری که حتی از بیرون به اتوبوس می چسبند. این روش در راهنمای توریستی هند برای مسافرین با بودجه کمتر عالی است.

با این حال، سفر بین شهرها داستان متفاوتی دارد. اگر بگوییم که از دهلی در سفری 6 ساعته به چاندیگر می‌روید، توصیه می‌کنم اتوبوس‌ های مرسدس تهویه‌دار را رزرو کنید. از زمان خروج آنها نیز آگاه باشید.

به خاطر داشته باشید هیچ ایستگاه اتوبوس یا تابلویی وجود ندارد! پیدا کردن ایستگاه مناسب در شهر دیگر ممکن است دشوار باشد، بنابراین حتماً کمک بخواهید یا با یک مخاطب تماس بگیرید.

سیستم مترو

بسیاری از شهرهای بزرگ هند به سرعت به سیستم‌های جدید مترو مدرن دسترسی پیدا می کنند.

متروی دهلی نو بسیار تمیز، مدرن و برای استفاده آسان است. بلیط ها نیز نسبتاً ارزان هستند. این مترو زمانی در رتبه دوم بهترین شبکه های جهان قرار گرفت!

توصیه: آخرین واگن ها در هر دو انتهای قطارها صرفاً برای زنان است.

قطارها

یک شبکه قطار قدیمی اما مؤثر وجود دارد که طول و عرض هند را پوشش می دهد. این قطارها واردات واقعاً قدیمی بریتانیا از دوران پس از استعمار هستند، آنها بسیار آهسته حرکت میکنند و به تدریج سرعت خود را کاهش می دهند تا متوقف شوند.

به همین دلیل، مردم اغلب در حالی که قطار در حال خروج از ایستگاه است می دوند و به داخل آن می پرند.  مردم معمولاً قبل از توقف کامل از قطار خارج می شوند. در طول سفر درهای قطار کاملاً باز است، حتی با سرعت زیاد!

در ابتدا این ممکن است برای بازدیدکنندگان از کشورهایی با قوانین بهداشتی و ایمنی بسیار سختگیرانه هشدار دهنده باشد. اما نگران نباشید، تجربه قطار هند تجربه ای منحصر به فرد و ماجراجویانه است که همه بازدیدکنندگان باید حداقل یک بار آن را امتحان کنند!

 

آیا سفر به هند آسان است؟

استفاده از حمل و نقل عمومی در هند نسبتاً آسان است. البته حمل و نقل عمومی سریعترین راه و راحت ترین راه نیست، اما بسیار ارزان است. شما به احتمال زیاد در راهنمای توریستی هند برای گشتن در هند، اتوبوس یا قطار را خواهید گرفت و در صورت خارج شدن از کشور، ممکن است پروازی را بگیرید.

اگر مدت طولانی تری در یک مکان می مانید، ارزش اجاره اسکوتر را دارد. علیرغم اینکه جاده های هند بسیار آشفته است، طبق تجربه، سوار شدن بر اسکوتر در اینجا واقعا آسان و راحت است.

 

واحد پولی

روپیه هند واحد پول محلی هند است.

نرخ تبدیل: USD = 82 INR 1 (از نوامبر 2022) یعنی هر دلار تقریبا برابر 82 روپیه است

کارت های اعتباری و بدهی مانند VISA، MasterCard و American Express به طور گسترده پذیرفته شده اند.

کارت‌ها در بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها (بالاتر) پذیرفته می‌شوند، اما اکثر رستوران‌های خارج از مناطق توریستی آن‌ها را نمی‌پذیرند.

در راهنمای توریستی هند همیشه تاکید می شود که در هنگام مسافرت، مراقب جیب برها باشید و پول نقد خود را در جایی امن قرار دهید.

سخن پایانی

شگفتی های هند حواس همه را پرت می کند! در هیچ کجای دنیا  انواع مختلف مناظر، صداها، احساسات، و حتی بوها مانند این کشور وجود ندارد.

دیدن کل هند یک عمر طول می کشد، چه برسد به درک تمام جنبه های ظریف این ملت با 1.38 میلیارد نفر جمعیت و 33 میلیون خدا! اما با کمی کسب اطلاعات قبل از سفر، می توانید در مورد این کشور چیزهای زیادی یاد بگیرید. در این راهنمای گردشگری هند ما به برخی موارد مهمی که باید قبل از سفر به هند بدانید، اشاره کردیم. امیدواریم لذت برده باشید.

 

.

 

 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده