جذابیت های بی شمار خلیج تایلند

جذابیت های بی شمار خلیج تایلند

هرگاه که صحبت از گردشگری و سیاحت می کنیم، بی تردید یکی از کشورهایی که به آن اشاره می شود کشور تایلند است. 
تایلند پر است از مناظر زیبا و تماشایی، مراکز خرید بزرگ، معابد عظیم و سواحل معروف که همه این موارد نام این کشور را از جهت گردشگری بر سر زبان ها انداخته است. 

تایلند کشوری با جزیره های پر شمار

 از نکات قابل توجه در مورد کشور تایلند، وجود جزیره های پر تعداد و چشم نواز در این کشور است. تعداد این جزایر به حدود 1400 جزیره می رسد. از معروف ترین جزایر تایلند جزایر فی فی است. فی فی شامل شش جزیره است که در فاصله 48 کیلومتری پوکت قرار دارند. جالب آنکه پوکت نیز خود از جزایر تایلند به شمار می رود. 

سواحل و آب های زیبای تایلند 

سواحل تایلند دارای تنوع جانوری زیاد هستند. به طور مثال شاید جالب باشد بدانید که بزرگ ترین ماهی جهان در تایلند زندگی 
می کند. 
صخره های بلند و شنزار های زیبا در ساحل های تایلند بسیار محبوب هستند.
بنابر این چه به دنبال آب تنی در آب های شفاف و فیروزه ای باشید و چه به دنبال لذت بردن از عمق دریا، سفر به سواحل تایلند برای شما جذاب خواهد.  لباس غواصی بر تن کنید و به عمق آب های دریا بروید.
ساحل لانگ بیچ Long Beach واقع در کرابی از سواحل بسیار زیبایی است که ضمن قدم زدن در امتداد آن می توانید در رستوران و کافه های نوشیدنی که در مسیر ساحل قرار دارد استفاده کنید.  

خلیج مایا تایلند یکی از معروف ترین یکی از معروف ترین خلیج ها در مجموع الجزایر فی فی است. خلیج مایا هم برای شنا و شیرجه در آب مناسب است و هم برای ساختن قلعه های شنی و ورزش های آبی ... همچنین در سواحل مایا خلوت کردن و لذت بردن از آرامش و سکوت دریا نیز امکان پذیر است.

سواحل فی فی

 


در سه طرف از خلیج مایا صخره های بلندی قرار دارد که ارتفاع آن ها تا 200 متر می رسد. این صخره های بسیار زیبا برای گردشگران شگفت انگیز است. برای دسترسی به خلیج مایا می توانید از قایق هایی که جهت رفت و آمد مسافران در این خلیج قرار دارند استفاده کنید. 
یک نکته جالب درمورد خلیج مایا آنکه فیلمبرداری فیلم ساحل (The Beach) با بازی لئوناردو دی کاپریو در این ساحل انجام شده است. 

تایلند؛از آسمان خراش ها تا معابد و حیوانات

در سفر به تایلند احتمالا از دیدن برج های بلند یا به اصطلاح آسمان خراش ها نیز بی بهره نخواهید ماند!
آسمان خراش ماهاناخون واقع در شهر بانکوک در 77 طبقه با 314 متر ارتفاع، بزرگترین آسمان خراش تایلند محسوب می شود.  
شهر بانکوک پایتخت تایلند به ونیز شرق معروف است. گذر آب از میانه شهر بانکوک، پایتخت جزیره تایلند را به شهری شبیه به شهر معروف ونیز تبدیل کرده است. 
اگر علاقه به حیوانات داشته باشید نیز در تایلند می توانید با حیوانات مختلف ارتباط بگیرید. درست است که نمی توان انتظار داشت تا در همه مناطق تایلند حیوانات را ببینید اما در مناطق مشخصی از تایلند ماند کالج میمون ها می توانید از دیدن حیوانات لذت ببرید. فیل سفید و میمون از جمله حیواناتی هستند که در تایلند به تعداد زیاد زندگی می کنند. 
 

 

بلندترین آسمان خراش تایلند

برنج ایرانی، برنج پاکستانی یا برنج تایلندی ؟ 

همه ما ایرانی ها هنگام خرید برنج معمولا با چند گزینه مواجه هستیم که یکی از آنها برنج تایلندی است. برنج در تایلند یکی از محصولات معروف است که از احترام خاصی نیز برخوردار است. دور ریختن و اسراف برنج در تایلند به نوعی کفران نعمت برداشت می شود و جنبه خوبی در بین مردم این کشور ندارد. 

تایلند کشوری با مردمان خندان

خب وقتی قصد سفر به یک کشور خارجی را داریم طبیعتا این موضوع برای ما مهم است که در کشور مقصد با چه جنس مردمی برخورد خواهیم داشت. جالب است که در این مورد نیز تایلند کشور خوبی محسوب می شود! 
وقتی در تایلند رفت و آمد کنید مردمانی را می بینید که همواره لبخند بر لب دارند. لبخند زدن در تایلند به عنوان یک ارزش شناخته شده است. به همین دلیل است که در تایلند کمتر مردمی را در حال نزاع و درگیری می بینید. حتی "سرزمین هزاران لبخند" یکی از نام های مستعار تایلند است. 


بانکوک پایتختی با معابد بودایی 

یکی از مهم ترین شهرهای گردشگر پذیر تایلند، بانکوک است. در بانکوک نزدیک به 400 معبد بودایی و اماکن مذهبی وجود که بازدید از آنها واقعا می تواند هر شخصی را شگفت زده کند. 
معابدی با معماری چشمگیر و مجسمه های بزرگ و کودک فراوان 
از بزرگ ترین و قدیمی ترین معابد واقع در بانکوک تایلند معبد وات فو Wat Pho  است. یک مجسمه بودای خفته با طول 46 متر در محراب اصلی این معبد قرار دارد. 
از دیگر معابد مهم بانکوک وات آرون Wat Arun است که 5 برج با ارتفاع 70 متر در آن قرار دارد. 
به غیر این معابد بانکوک دارای آسمان خراش های عظیم، مراکز خرید وسیع و رستوران های پر تعداد نیز است. در رستوران های بانکوک می توانید مزه غذاهای محلی خاص تایلند را امتحان کنید.
 

مکان های دیدنی پاتایا 

یکی از شهرهای ساحلی تایلند که جاذبه های تاریخی و فرهنگی پر تعدادی نیز دارد را نیز در دل خود دارد شهر پاتایا است. 
در اینجا قصد داریم به طور خلاصه با برخی از جاذبه ها طبیعی و تاریخی و فرهنگی پاتایا آشنا شویم:

 

  •  باغ گل و گیاه نانگ نوچ 

این باغ استوایی با مناظر گل و گیاه با مساحتی طولانی است که در حین بازدید از آنها می توانید رستوران و نمایشگاه مختلف و موزه گیاه شناسی را نیز به چشم ببینید.

  • مجسمه بودای بزرگ

گفتیم که در تایلند معابد پر تعدادی وجود دارد که بخش اعظم آن ها نیز مربوط به معابد بودایی است. معبد وات فرایابی در پاتایا نیز مجسمه ای 18 متری از بوای بزرگ رو در خود جای داده است که قدمت آن به سال 1940 می رسد و ارزش فرهنگی بالایی دارد. به همین خاطر این معبد مورد توجه اکثر گردشگران قرار دارد.

  • موزه هنر در بهشت
  • موزه هنر در بهشت 

مجموعه ای از نقاشی های سه بعدی از طبیعت و آب های جاری و حیوانات را در موزه هنر در بهشت پاتایا ملاحظه کنید. اگر به دنبال مکانی مناسب برای عکاسی هستید، این موزه که به نوعی مجموعه ای از گالری های هنری مدرن است مکان مناسبی برای شما خواهد بود.

  • پارک های آبی پاتایا

پارک آبی یکی از مناطق تفریحی هیجان انگیز و جذاب برای خانواده های و فرزندان است. امکان اسکی روی آب در کنار دیگر امکانات پارک آبی مانند سرسره های آبی و لوله های آبی استخر مرتفع و ... از جمله ویژگی های پارک های آبی موجود در شهر پاتایا هستند.

پارک آبی پاتایا

خب از همه آنچه در این نوشته آمد می توان نتیجه گرفت تور تایلند تور بانکوک پاتایا و تور پوکت و تور بانکوک همگی می تواند تجربه یک سفر خاطرانگیز به کشور شرق آسیایی را رقم بزند.

شما در آژآنس مسافرتی پدیده پرواز "کوچینه" می توانید اقدام به خرید اقساطی تور کنید و از خدمات تور های مسافرتی ما بهره مند شوید

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده