راهنمای سفر به بنتوتا

راهنمای سفر به بنتوتا

موقعیت بنتوتا

بنتوتا یک شهر ساحلی است که در سواحل جنوب غربی سریلانکا واقع شده است.

بنتوتا در میان دو شهر کلمبو( پایتخت سریلانکا) و گال قرار دارد، که به دلیل سواحل زیبا، مکان های تاریخی و امکانات تفریحی به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است.

بنتوتا با پوشش گیاهی سرسبز و آبراه های دیدنی احاطه شده و همچنین ساحلی بودن این شهر آن را به یک مقصد محبوب برای دوست داران طبیعت تبدیل کرده است.

 

بنتوتا سفر به بنتوتا

 

 

اختلاف ساعت بنتوتا با تهران

 ساعت رسمی بنتوتا دو ساعت از تهران جلوتر است.

زبان رسمی 

زبان رسمی مردم بنتوتا سینهالی / تامیل است.

واحد پول

واحد پول روپیه سری لانکا می باشد.

شماره‌های اضطراری

فوریت‌های پلیسی 118 و 119

آمبولانس و آتش‌نشانی 110

آب و هوا در بنتوتا

بنتوتا در منطقه آب و هوای گرمسیری واقع شده است و در طول سال آب و هوای گرم و مرطوب را تجربه می کند. 

میانگین دما در بنتوتا از حدود 25 درجه سانتیگراد تا 32 درجه سانتیگراد با سطوح رطوبت بالا متغیر است. نسیم دریا مقداری از گرما را تسکین می دهد و آن را به مقصدی محبوب برای مسافران ساحل تبدیل می کند.

بهترین زمان برای بازدید از بنتوتا برای شرایط آب و هوایی ایده آل، از آذر ماه تا اواخر فروردین ماه، زمانی که هوا نسبتا خشک و آفتابی  و میانگین دمای آن بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد است.

در این مدت، دریا نیز نسبتاً آرام  و زمان خوبی برای ورزش های آبی و سایر فعالیت های ساحلی می باشد.

 

 

غذاهای محلی بنتوتا

بنتوتا به خاطر غذاهای غنی و متنوع خود شهرت دارد.

کوچینه برخی از غذاهای محبوب محلی بنتوتا را به شما معرفی میکند.

برنج و کاری : برنج و کاری (Rice and curry) غذای اصلی سریلانکا است و از مخلوط سبزیجات، گوشت یا ماهی که با برنج سرو می شود، تشکیل شده است.

 

 

 

 

کوتو روتی : کوتو روتی (Kottu Roti) یک غذای محبوب خیابانی است که از هم زدن روتی (نوعی نان تخت)، سبزیجات و گوشت تهیه می شود.

 

کوتو روتی غذای بنتوتا

 

 

هوپرز : هوپرز (Hoppers) نوعی پنکیک کاسه ای شکل است که از آرد برنج تخمیر شده و شیر نارگیل تهیه می شود. آنها را می توان به صورت ساده یا پر از تخم مرغ سرو کرد.

هاپر یک غذای صبحانه محبوب در سریلانکا است.

 

هوپرز پنکیک بنتوتا

 

 

ماهی Ambul Thiyal : ماهی (Ambul Thiyal) یک غذای سنتی سریلانکا است که از ماهی پخته شده در سس ترش تهیه شده از تمر هندی، فلفل قرمز و ادویه جات مخصوص تهیه می شود.

 

ماهی ambul thiyal

 

 

دال کاری : دال کاری (Dal curry) غذایی است که از عدس و ادویه تهیه شده و معمولاً به عنوان پیش غذا با برنج سرو می شود.

 

دال کاری

 

 

لامپرایس : لامپرایس (Lamprais) یک غذای سنتی سریلانکا است که با پیچیدن مخلوطی از برنج، سبزیجات و گوشت در یک برگ موز و بخارپز کردن آن به طور کامل تهیه می شود.

 

 

 

اینها تنها تعدادی از غذاهای لذیذ هستند که می توانید در هنگام اقامت در بنتوتا امتحان کنید.

غذاهای محلی به شدت تحت تأثیر طعم های غنی آشپزی هندی و آسیای جنوب شرقی است و آن را به یک تجربه منحصر به فرد و رضایت بخش  تبدیل می کند.

 

 

بازار های محلی بنتوتا

بنتوتا دارای چندین بازار محلی است که در آن می توانید کالاهای مختلفی از جمله پوشاک، جواهرات، سوغاتی و غذاهای محلی پیدا کنید.
کوچینه در اینجا برخی از بازارهای محلی محبوب در بنتوتا را معرفی کرده است:

بازار بنتوتا : بازار بنتوتا یک بازار محلی است که در مرکز شهر بنتوتا واقع شده است.
اینجا مکانی عالی برای یافتن کالاها و سوغاتی های محلی و همچنین محصولات تازه و ادویه جات است.

 

مرکز خرید بنتوتا بازار بنتوتا

 


 

بازار آلوتگاما: بازار آلوتگاما (Aluthgama Market) یک بازار محلی بزرگ است که در شهر نزدیک آلوتگاما واقع شده است.
بازار آلوتگاما طیف گسترده ای از کالاها از جمله لباس، جواهرات و محصولات تازه را ارائه می دهد.

 

 

 


 

بازار میتیاگودا : بازار میتیاگودا (Meetiyagoda Market) انواع مختلفی از ماه سنگ‌ها را می‌فروشد. ماه سنگ یکی از جواهرات ارزشمند است که معادن آن در جنوب سریلانکا وجود دارد. بنابر باورهای محلی این سنگ خاصیت آرام‌بخشی دارد.

میتیاگودا   بازارهای بنتوتا

 

 

 

بازارهای محلی راهی برای تجربه فرهنگ و بازگرداندن قطعه ای از سریلانکا به عنوان سوغات است.

جاذبه های شهر بنتوتا:

ساحل بنتوتا : بنتوتا به خاطر سواحل شنی طولانی که در امتداد اقیانوس هند قرار دارد یکی از جاذبه های فوق العاده  زیبا برای گردشگران سریلانکا محسوب می شود.

همچنین این ساحل دارای ورزش‌های آبی مانند جت اسکی، موج سواری و غواصی می باشد، که باعث شده ساحل بنتوتا یکی از محبوب ترین مکان ها برای استراحت و آفتاب گرفتن تبدیل شود.

 

ساحل بنتوتا

 

 

سافاری رودخانه مادو : رودخانه مادو(Madu River Safari ) یک تالاب منحصر به فرد و دست نخورده در جنگل حرا است که با قایق می توان آن را کاوش کرد. قایق سواری فرصتی عالی برای دیدن گیاهان و جانوران متنوع منطقه از جمله میمون ها، کروکودیل ها و انواع گسترده ای از گونه های پرندگان است.

 

سافاری بنتوتا_قایق سواری بنتوتا

 

 

باغ مختصر: باغ مختصر(Bevis brief garden in Bentota) یک باغ گیاه شناسی با منظره های زیبا که مجموعه ای از گیاهان، گل ها و درختان عجیب و غریب را به نمایش می گذارد. این باغ در پس زمینه رودخانه بنتوتا قرار دارد و مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از زیبایی های طبیعت است.

 

باغ مختصر بنتوتا دیدنی های بنتوتا

 

 

معبد کاند ویهاری : معبد کاند ویهاری (Kande Vihare)  به معنای معبد کوهستانی یک معبد بودایی است که در نزدیکی شهر Aluthgama در سریلانکا، تقریباً 20 کیلومتری بنتوتا واقع شده است.

این معبد یک مکان زیارتی مهم برای بودایی ها است و یکی از مقدس ترین مکان های سریلانکا محسوب می شود.همچنین مجسمه‌های باستانی مقدس و درخت انجیر 300 ساله هم در این معبد وجود دارد.

 

معبد کاند ویهاری

 

 

ورزش های آبی : مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا (Diyakawa Water Sports Centre) طیف وسیعی از فعالیت ها از جمله جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب و غیره را ارائه می دهد که آن را به مقصدی محبوب برای علاقه مندان به ماجراجویی و ورزش های آبی تبدیل می کند. این مرکز در ساحل زیبای بنتوتا واقع شده است و مناظر خیره کننده ای از اقیانوس هند را ارائه می دهد. این مرکز علاوه بر ورزش های آبی، امکاناتی برای والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و سایر بازی های ساحلی نیز ارائه می دهد. 

 

مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا

 

 

جزیره سینامون : جزیره سینامون یا جزیره دارچین به خاطر محیط زیبای استوایی، اقامتگاه های مجلل با مردم  مهمان نواز شناخته می شود. 

در این جزیره، چندین نسل از خانواده‌ای به کشت گیاه دارچین مشغول بوده‌اند.

هنگام سفر به بنتوتا حتما از این جزیره زیبا دیدن کنید.

 

جزیره سینامون

 

باغ لونوگانگا : باغ لونوگانگا (Lunuganga) باغی زیبا و تاریخی است که در بنتوتا سریلانکا واقع شده است. این بنا توسط معمار مشهور سریلانکایی جفری باوا ساخته شده است.

اگر قصد بازدید از لونوگانگا را دارید، توصیه می‌کنم یک تور با راهنما داشته باشید تا درباره تاریخچه باغ و کارهای جفری باوا بیشتر بدانید.

 

باغ لونوگانگا

 

 

قلعه هلندی : قلعه هلندی (Dutch Fort) یا قلعه گاله (Galle Fort)  یک قلعه تاریخی است که در شهر ساحلی گاله، حدود 50 کیلومتری جنوب بنتوتا واقع شده است.

این قلعه در ابتدا توسط پرتغالی ها در قرن شانزدهم ساخته شد و بعداً توسط هلندی ها در قرن های 17 و 18 به طور گسترده ای مستحکم شد.

امروزه قلعه گال یکی از میراث جهانی یونسکو است.

 

قلعه هلندی قلعه گاله


 

مرکز حفاظت از لاک پشت دریایی کوسگودا : مرکز پرورش لاک‌ پشت کوسگودا (Kosgoda Turtle Conservation Project) در نزدیکی ایستگاه راه آهن بنتوتا، یک مرکز حفاظت از لاک پشت قرار دارد.

ین پروژه با هدف محافظت از لاک پشت‌های دریایی که به دلیل نابودی زیستگاه زندگیشون یا حمله شکارچیانی مانند خرچنگ ها،پرندگان و سگ ها ایجاد شده است.

کوچینه توصیه میکند حتما از این مکان منحصر به فرد دیدن کنید.

رفت و آمد در سطح شهر بنتوتا : 

بنتوتا شهر کوچکی است و بیشتر مکان ها با کمی پیاده روی در دسترس هستند اما اگر نیاز به وسیله نقلیه داشتید میتوانید از اتوبوس که اقتصادی ترین وسیله‌ حمل و نقل در بنتوتا است استفاده کنید، سرویس‌های اتوبوسرانی تقریبا به هرجایی که بخواهید، اتوبوس وجود دارد.

همچنین میتوانید از تاکسی یا سه چرخه هایی به اسم توک توک استفاده کنید.

لوازم ضروری سفر به بنتوتا

هنگام سفر به بنتوتا، سریلانکا، مهم است که با لوازم مناسب آماده باشید تا بهترین استفاده را از سفر خود ببرید. در اینجا چند مورد ضروری وجود دارد که باید به همراه داشته باشید:

  • گذرنامه و مدارک مسافرتی: مطمئن شوید که پاسپورت شما به روز است و سایر مدارک سفری که ممکن است نیاز داشته باشید، مانند ویزا یا مدرک واکسیناسیون را همراه داشته باشید.
  • محافظت در برابر آفتاب: بنتوتا به آب و هوای آفتابی خود معروف است، بنابراین برای محافظت از خود در برابر آفتاب، حتما کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه به همراه داشته باشید.
  • لباس‌های سبک و راحت: لباس‌های سبک و قابل تنفس را بپوشید که بتوانید در گرما و رطوبت به راحتی فعالیت داشته باشید.به همراه داشتن لباس شنا برای روزها در ساحل فکر کنید.
  • کفش: یک جفت صندل و داشتن کفش راحت ضروری است، به خصوص اگر قصد دارید زیاد پیاده روی یا کاوش کنید.
  • دافع پشه: پشه ها می توانند در بنتوتا مشکل ساز شوند، به خصوص در عصرها، بنابراین برای محافظت از خود یک دافع حشرات خوب به همراه داشته باشید.
  • کیت کمک های اولیه: یک کیت کمک های اولیه شامل مسکن ها، دستمال های ضد عفونی کننده و بانداژها را در هر صورت بسته بندی کنید.
  • پول نقد و کارت اعتباری: بنتوتا دارای دستگاه های خودپرداز و مکان هایی برای مبادله پول است، اما همیشه ایده خوبی است که ترکیبی از پول نقد و کارت اعتباری را برای دسترسی آسان به همراه داشته باشید.
  • آداپتور مسافرتی یا پاور بانک : پریزهای برق در سریلانکا از دوشاخه های متفاوتی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر استفاده می کنند، بنابراین در صورت نیاز به شارژ دستگاه های خود یک آداپتور مسافرتی یا پاور بانک همراه داشته باشید.

 

سفر به بنتوتا سریلانکا، مطمئناً یک تجربه به یاد ماندنی و لذت بخش خواهد بود. بنتوتا با سواحل خیره کننده، میراث فرهنگی و مردمی خونگرم و خوش برخورد خاطرات خوشی را برای شما رقم میزند.

چه برای استراحت در ساحل، یا گردش در معابد و بازارهای محلی باشید، حتما از غذاهای خوشمزه ی محلی منطقه امتحان کنید.

و مانند همیشه، با احترام به فرهنگ و محیط زیست محلی، مسافری مسئولیت پذیر باشید.

کوچینه سفر خوبی برای شما آرزومند است.

منبع : تیم تولید محتوا مجله کوچینه

 

 

 

 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده