همه ی آنچه باید در مورد سفر به تایلند بدانیم!

همه ی آنچه باید در مورد سفر به تایلند بدانیم!

اگر تصمیم به انجام سفر خارجی در تعطیلات نوروزی و یا در زمستان جاری را گرفته باشید، قطعا خرید تور تایلند  یکی از گزینه های پیش روی شما است. در این حالت، داشتن شناخت کافی و درست از شرایط و ویژگی های زندگی در کشور تایلند قطعا کمک زیادی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد سفر نوروزی خواهد کرد.

به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم تا درباره آب و هوا، آداب  و رسوم، وضعیت اقامت و موقعیت های گردشگری مختلف کشور تایلند، اطلاعات اجمالی و مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید؛

هالیدی در تایلند | معابد تایلند | اژدها تایلند

چرا سفر به تایلند جذاب است؟

نام کشور تایلند همواره به عنوان یکی از مقاصد گردشگریِ محبوب در بین مسافران و گردشگران کشورهای مختلف جهان، در بازه های زمانی مختلف سال مطرح است.

کشورتایلند با نام قدیمی «سیام»، معمولا با تندیس های غول پیکر اژدها، غذاهای شگفت انگیز و خاص و سواحل معروفش شناخته می شود.

شاید به همین دلایل است که  تور تایلند پوکت و تور تایلند پاتایا  از جمله تورهای مسافرتی محبوب به حساب می آیند.

تور پوکت، تور پاتایا، تور بانکوک

اکثریت مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به تایلند با تور و یا  به صورت آزاد را دارند، عموما یکی از سه شهر پوکت، پاتایا و یا بانکوک را به عنوان مقصد اقامت چند شب و چند روزه خود در این کشور انتخاب می کنند. (هرچند جزیزه فی فی نیز یکی از جزایر تایلند است که ارزش یک شب  گشت و گذار را دارد.)

هر کدام از این شهرها دارای ویژگی های بعضا شگفت انگیزی هستند که می توانند نظر گردشگران را به خود جلب کنند.

علاوه بر این انتخاب  تور ترکیبی تایلند نیز گزینه جذابی است که پیش روی مسافران قرار دارد و مسافران با انتخاب این تورهای ترکیبی می توانند از دو شهر و یا سه شهر تایلند در طول سفر خود به این کشور
دیدن کنند و تجربه یک گشت و گذار فوق العاده جذاب را در خاطر خود ثبت کنند.

خرید تور بانکوک | تور ترکیبی ترکیه | تور پاتایا | تور بانکوک

پایتخت کشور تایلند

پایتخت این کشور جنوب شرق آسیایی «بانکوک» نام دارد. بانکوک، به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای جهان از لحاظ میزان جذب سالیانه توریست به شمار می رود.  بانکوک بر اساس آخرین شمارش مراکز آمارگیری جمعیت، نزدیک به 11 میلیون نفر جمعیت دارد.

وضعیت آب و هوا در تایلند

 شهرهای مختلف کشور تایلند عمدتا‌‌ دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستد؛ به همین دلیل بهتر است اگر قصد خرید تور تایلند بانکوک و یا تور تایلند پوکت  و تور تایلند پاتایا  را دارید،  فصلی به غیر از تابستان را برای این کار انتخاب کنید.

 در واقع در بررسی دقیق تر آب و هوای تایلند باید گفت این کشور در قسمت های جنوبی آب و هوایی گرم و خشک و در مناطق شمالی آب و هوای گرم و مرطوب دارد.

اماکن دیدنی تایلند | مکان های تفریحی تایلند | تور ترکیبی تایلند

زبان های رسمی و غیر رسمی کشور تایلند

قطعا یکی از مهم ترین و اصلی ترین موضوعاتی  که هنگام سفر به هر کشوری لازم است که درباره ی آن اطلاعات داشته باشیم، بحث زبانی است که مردم کشور مقصد با آن زبان با یکدیگر صحبت می کنند که اصطلاحا به آن زبان رسمی کشور می گویند. 
در مورد سفر به تایلند نیز این موضوع دارای اهمیت است.

مردم در تایلند با زبان انگلیسی بیگانه نیستند که خب علت آن نیز شاید به نوعی واضح است. کشوری که از دیرباز همواره میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان بوده است طبیعی است که با اولین زبان بین المللی جهان غریبه نباشد.

با این وجود اگر مردم تایلند را مردمی با سطح زبان انگلیسی خوب بدانیم سخن دقیقی به زبان نیاورده ایم.

زبان رسمی در کشور تایلند زبان «تای» نام دارد که از جمله زبان های قدیمی و در عین حال مشکل در منطقه جنوب شرق آسیا به حساب می آید. اگر لهجه ها و گویش های متفاوت این زبان را که در مناطق مختلف کشور تایلند با آنها صحبت می شود را در نظر بگیریم، می توان گفت نزدیک به 95 درصد مردم تایلند به زبان «تای» سخن می گویند.

تاریخچه قوم تای

اکثر مردم تایلند اهل قوم «تای» هستند. با وجود اینکه قومیت هایی به جز قوم تای نیز در تایلند زندگی می کنند، اما چیزی حدودی سه چهارم جمعیت تایلند را قوم «تای» تشکیل می دهند.
 

ریشه شکل گیری اولیه قوم تای در تایلند به یکی از استان های جنوبی کشور چین برمیگردد. به طوری که در گذشته، مردم این استان که در اطراف رودخانه یانگ تسه زندگی می کردند، به سمت کشور تایلند مهاجرت کردند و اکنون اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

بی شک دلیل وجود قرابت فرهنگی بین کشورهای تایلند و چین و حتی تا حدودی مالزی را می توان در همین تاریخچه قومیتی غالب موجود در این کشور ها جست و جو کرد.

دین مردم تایلند چیست ؟

اگر قصد سفر به تایلند با تور را داشته باشید یکی از مواردی که دانستن آن برایتان خالی از لطف نیست، دین رسمی کشور تایلند است.

مذهب بودایی که در واقع پیروی از آداب و رسوم و آیین های دین بودا است، اکثریت کشور تایلند را شامل می شود. اقلیت های مذهبی موجود در کشور تایلند نیز شامل دین های اسلام، مسیحیت و یهودیت و ... می‌شود.

معابد دیدنی تایلند | تور ترکیبی تایلند | تور نوروزی تایلند

برخی قوانین عجیب کشور تایلند

تایلند نیز به مانند هر کشور دیگری در جهان دارای یک سری رسوم و آداب معاشرت مخصوص به خود است که حتی ممکن است برخی از این قوانین و رسم ها، در نگاه اول برای مهاجران و مسافرانی که در ابتدا و بدون شناخت از فرهنگ تایلند وارد این کشور می شوند کمی عجیب نیز به نظر برسد.

به همین خاطر در اینجا به چند مورد از آداب مهم و اساسی که به هنگام سفر به تایلند لازم است از آنها مطلع باشید می پردازیم؛

سر کسی را لمس نکنید!

در تایلند سر هر شخص عضوی مقدس در بدن آن انسان محسوب می شود. از این رو بهتر است در تایلند هرگز حتی از روی محبت هم به سر کسی دست نزنید و آن را لمس نکنید!

احترام ویژه عکس و جایگاه پادشاه:

توهین به جایگاه یا حتی عکس پادشاه در تایلند جرم محسوب می شود و حتی مجازات زندان به دنبال دارد. به همین خاطر هنگام سفر

به تایلند حتما جانب احتیاط را در این موضوع رعایت کنید.

اشیا را با دست راست به دیگری بدهید

پرتاب اشیا به سمت دیگری در تایلند مانند خیلی از فرهنگ های دیگر بی ادبی محسوب می شود؛ به جز این بسیار مهم است که اگر می‌خواهید چیزی را به کسی بدهید باید با دست راست این کار را انجام دهید.

سواحل پاتایا | ساحل تایلند | سواحل کشور تایلند
 

اوضاع کار و اقتصاد در تایلند

همانطور که حتما می‌دانید اقتصاد تایلند بر پایه‌ی صنعت توریسم استوار است. این کشور اگرچه دارای ذخایر انرژی از جمله نفت ( به صورت محدود) هم هست اما آنچه اقتصاد این کشور را سرپا نگاه داشته است توریسم است.

در مورد اشتغال و کار نیز، توریسم حرف اول را می‌زند به طوری که بسیاری از مردم تایلند به روش‌های گوناگون با شغل‌هایی در ارتباط هستند که به خدمات دهی به توریست‌ها مربوط است.

روزهای کاری و بررسی ترافیک در تایلند

در تایلند مانند دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا و همچنین مانند کشورهای غربی هفته از دوشنبه آغاز و تا جمعه ادامه دارد بنابراین روزهای شنبه و یک‌ شنبه در این کشور تعطیل هستند.

اگر قصد سفر به تایلند با تور را دارید بهتر است به گونه‌ای برنامه‌ ریزی کنید که در یکی از روزهای تعطیل در این کشور حضور داشته باشید و از خلوتی خیابان‌ها و همچنین شلوغی بازارها و مراکز تفریحی لذت ببرید

 به طور کلی سیستم حمل و نقل تایلند بسیار گسترده است به طوری که در پایتخت این کشور یعنی بانکوک شما از مترو، اتوبوس، تاکسی و حتی قایق و موتور برای جا به جایی می‌توانید استفاده کنید. به طور کلی خیابان‌های بانکوک شلوغ هستند اما نگران نباشید برای کسانی که به ترافیک تهران عادت دارند این مسئله زیاد نگران کننده نخواهد بود!

پشتیبانی سفر به تایلند در کوچینه:

«کوچینه» یکی از زیر مجموعه های شرکت پدیده پرواز آریا است که با هدف ارائه خدمات گردشگری به هموطنان فعالیت می کند.

ارائه پیشنهاد جهت انتخاب بهترین هتل ها و پروازها با قیمت های مناسب، در کنار پشتیبانی کامل مسافران در طول سفر و پشتیبانی ویزای توریستی تایلند از خدمات کوچینه است. به علاوه اینکه امکان خرید تور اقساطی نیز در کوچینه فراهم است. خرید تور مسافرتی در کوچینه به صورت اقساطی، از یک تا شش قسط به انتخاب مشتریان قابل تغییر و تنظیم است.

در کوچینه می توانید تور تایلند زمستان 1401، تور تایلند نوروزی 1402، تور ترکیبی تایلند و تورهای 7 شب و 8 روز را در هتل های سه ستاره و چهار ستاره و پنج ستاره در شهرهای پاتایا و بانکوک و پوکت رزرو کنید و از خدمات آژانس ما در هنگام خرید تور و در طول سفر تا انتها استفاده کنید.  

 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده