دیدنی های دبی; از برج خلیفه تا ساحل جمیرا

دیدنی های دبی; از برج خلیفه تا ساحل جمیرا

حتما تا به حال نام دبی به گوشتان رسیده است. بزرگترین شهر در کشور امارات متحده عربی که سرعت پیشرفت چشمگیر و مثال زدنی اش زبانزد عام و خاص شده است.

اگر قصد سفر به کشور امارات را دارید، پیشنهاد می شود برای آشنایی با جاهای دیدنی دبی حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

دبی  برای اولین بار در سال 1833 بدست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم بعنوان یک شهر نام نهاده شد. شهری که توانست بدلیل دارا بودن جایگاه جغرافی خاص در قرن بیستم، تبدیل به یک بندر مهم شود. تا قبل از سال 1833 میلادی، دبی دهکده ای از توابع شیخ ابوظبی بود و در همان سال  شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه 833 نفر از خویشاوندان و وابستگان و همراهان خود، از امارت ابوظبی به این دهکده کوچیدند و از آن تاریخ دوران حکمرانی قبیله آل مکتوم و تأسیس شیخ نشین دبی آغاز شد.

مکان های تفریحی دبی

از تاریخچه این شهر که بگذریم این سوال برایمان پیش می آید که مکان های تفریحی این شهر کجا هستند؟ اگر روزی قصد سفر به دبی داشته باشیم از چه جاهایی باید دیدن کنیم ؟

مراکز خرید، موزه ها، شهر بازی ها و مساجد دبی می توانند یک سفر هیجان انگیز و مملو از خاطره را برای شما به ارمغان بیاورند.

در این نوشته از مجله کوچینه به تمامی سوالات شما بصورت کامل پاسخ خواهیم داد و به معرفی کامل اماکن دیدنی شهر دبی خواهیم پرداخت.

برج خلیفه دبی

اگر دنبال کننده زیبایی ها و اماکن دیدنی شهر دبی بوده باشید حتما نام برج خلیفه به گوشتان خورده است. بلندترین ساختمان جهان که یکی از مکان های دیدنی شهر دبی به شمار می رود و ساخت آن 6 سال به طول انجامیده است. بلند ترین ساختمان جهان با  828 متر ارتفاع و 163 طبقه! با شنیدن این ارقام چیزی جز شگفتی به گوش نمی رسد.

برج خلیفه دبی

بدلیل عظمت بسیار زیاد برج خلیفه، دور از انتظار نیست که بسیاری از افراد آن را شهر عمودی نامیده اند. سازه ای که توانسته در خود تعداد کثیری واحد مسکونی، تجاری ، استخر، سالن بدنسازی و حتی مسجد نیز در خود بگنجاند.

تلفیق فرهنگ سنتی و مدرن بهمراه ترکیب سازه سنتی و مدرن همگی دست در دست هم داده اند تا برج خلیفه دبی را به یکی از اماکن دیدنی این شهر نه چندان بزرگ تبدیل کنند.

ساختار و امکانات برج خلیفه دبی

برج خلیفه دارای کاربردهای مختلفی است که از آن جمله می توان به بخش‌های اداری، مسکونی، رستوران ها و هتل اشاره کرد.

طبقه 39 و طبقات زیرین در این برج برای هتل آرمانی استفاده می‌شود. طبقه 39 تا 138 کاربری مسکونی دارند که درمجموع شامل 900 آپارتمان شخصی می شوند که بنا به گفته‌ مسئولان برج، فقط در عرض هشت ساعت از آغاز فروش، تمامی واحدها فروخته شدند! این آپارتمان‌ها شامل استودیوها و سوئیت‌های یک، دو، سه و چهار خوابه هستند. برج خلیفه مجموعه وسیعی از امکانات رفاهی و خدماتی را تشکیل می دهد که تجربه‌ای بی نظیراز سبک زندگی را برای ساکنان و مهمانان خود فراهم می‌کند. لابی‌های اختصاصی اسکای در طبقات 43، 76 و 123 شامل پیشرفته ترین امکانات تناسب اندام، استخرهای سرپوشیده و روباز، جکوزی و اتاق سرگرمی برای دورهمی‌ها و رویدادها است.

برج خلیفه دبی.

طبقات بالاتر از 108 تا 154 به فضاهای اداری اختصاص دارند؛ به استثنای سه طبقه 124، 125 و 148 که سکوی تماشا برای عموم هستند. در طبقه 122 نیز یک رستوران فعالیت می‌کند.  استخرهای برج در طبقات 43 و 76 قرار گرفته اند.

تعداد طبقات در برج خلیفه به قدری زیاد است که از طبقه همکف تا طبقه 160، تعداد 2909  پله وجود دارد. با اینکه تعداد طبقات برج را عموما 163 طبقه اعلام کرده اند؛ اما منطقی نیست که سازه ای با 828 مترارتفاع، فقط همین تعداد طبقه را داشته باشد. در واقع، طبقات بالای 163 تا زیر منار مخروطی که مسکونی نیستند و برای بخش تاسیسات به کار نمی‌روند، شامل 46 طبقه می‌شوند و بنابراین، از نظر تکنیکال ساختمان دارای 209 طبقه است. اطراف برج در روی زمین با آب نما ها ، فضای سبز و خیابان‌های عریض مناسب برای پیاده روی احاطه شده است.

رستوران اتمسفر برج خلیفه دبی

رستوران اتمسفر که نام لاتین آن At.Mosphere می باشد در طبقه 122 برج خلیفه و ارتفاع 442 متری از سطح شهر قرار دارد و با سه فضای لوکس غذاخوری از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

رستوران اتمسفر برج خلیفه دبی

از لحظه‌ای که وارد آسانسور سریع برج می‌شوید تا زمانی که پشت میز کنار پنجره با چشم‌انداز مرکز شهر دبی و دریا می‌نشینید، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌خورد. این رستوران با منوهای نوآورانه، استفاده از بهترین متریال و 20 سال تجربه سرآشپز «جروم لاگارد» (Jerome Lagarde)، غذا های به یاد ماندنی را برایتان تضمین می‌کند. رستوران اتمسفر از هفت صبح تا دو صبح روز بعد آماده سرویس دهی به مهمانان خود می باشد.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

جاذبه ها و امکانات برج خلیفه به قدری زیاد هستند که مجله کوچینه در یک مقاله اختصاصی به معرفی کامل این برج عظیم پرداخته است. در صورت تمایل میتوانید از اینجا به مطالعه معرفی کمل برج خلیفه بپردازید.

ساحل جمیرا دبی

تصور کنید در گرمای تابستان شهر دبی نیاز دارید تا بخشی از روز خود را کنار دریا بگذرانید. شهر دبی ساحل جمیرا را برای شما به رخ می کشد.

ساحل جمیرا با شن های سفید توانسته به یکی از مقاصد جذاب برای گردشگری در این شهر تبدیل شود و هر سال شمار زیادی از گردشگران را به سمت خود بکشاند. در امتداد این ساحل اقامتگاه ها و هتل های معروف دبی قرار دارند.

ساحل جمیرا دبی

با قرار گرفتن این ساحل در جاده ساحلی جمیرا می توانید از امکاناتی نظیر جت اسکی و سان لانچر بهره ببرید.

اسکای دایو دبی

اگر عاشق هیجان و آدرنالین بالا هستید و می خواهید تکه های پازل سفر خود را کامل کنید، پیشنهاد کوچینه به شما امتحان کردن اسکای دایو دبی است.

#اسکای_دایو_دبی

اسکای دایو دبی به ورزش پرهیجان پرش از هواپیما و انجام حرکات آکروباتیک همراه با چتر نجات اختصاص دارد. مجموعه اسکای دایو یکی از هیجان انگیزترین مجموعه های شهر دبی است. در اسکای دایو، شرکت کنندگان می توانند چشم‌اندازی جذاب از جزیره پالم جمیرا را در ارتفاع حدود 4000 متری تماشا کنند. این مرکز که دارای شهرتی جهانی است، تمام خدمات و امکانات مربوطه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

اسکای دایو دبی

چرخ و فلک چشم دبی

سفر بر فراز آسمان ها با چرخ و فلک چشم دبی بدون شک یکی از کم نظیر ترین تجربه هایتان در دبی خواهد بود. این سازه غول پیکر و مرتفع واقع در دبی مارینا توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند و لقب مرتفع ترین چرخ و فلک دنیا را به خود اختصاص دهد.

بدلیل ارتفاع زیاد این چرخ و فلک، بدون شک بهترین نامی که میشد برایش انتخاب کرد همین است؛ چون وقتی از فاصله ای دور به آن نگاه می کنید، انگار در حال تماشای یک چشم بزرگ هستید . چشم دبی!

چرخ و فلک چشم دبی

وجود امکاناتی نظیر کاناپه، میز، تهویه هوا باعث می شود تا شما در طول سفرتان با چرخ و فلک چشم دبی به هیچ عنوان احساس خستگی نکنید. اتاقک های این چرخ و فلم عظیم ساخت شرکت مطرح هیوندای هستند.

پیشنهاد کوچینه به شما این است که در سفر خود به دبی، از این چرخ و فلک غول پیکر که توانسته لقب مرتفع ترین چرخ و فلک دنیا را به خود اختصاص دهد دیدن کنید.

نظر شما راجع به این چرخ و فلک چیست؟ آیا ترس از ارتفاع دارید؟ آیا تابحال تجربه استفاده از این چرخ و فلک را داشته اید ؟ نظرتان را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

پارک آبی وایلد وادی دبی

مگر می شود در حال سفر در یکی از بهترین نقاط گردشگری جهان یعنی شهر دبی باشید و نام پارک آبی وایلد وادی به گوشتان نرسد ؟ پارک آبی وایلد وادی دبی با مهندسی و ساخت بی نظیرش توانسته به محیطی پر از هیجان برای تمام سنین تبدیل شود.

پارک وایلد وادی دبی

این پارک آبی در نزدیکی برج خلیفه واقع شده است و شامل 30 بازی آبی می باشد که برای تمام سنین و خانواده ها مناسب است. درست مثل چرخ و فلک عین دبی و برج خلیفه، دبی در زمینه پارک آبی هم توانسته لقت بزرگتری پارک آبی را هم به خود اختصاص دهد.

پارک آبی دبی

 

 

نظر خود در رابطه با سفرتان به دبی را با ما به اشتراک بگذارید.

 

تور دبی 6 روزه، تور دبی 5  روزه، تور دبی 4 روزه اسفند 1401

همچنین تور دبی 6 روزه نوروز 1402 و تور دبی 7 روزه نوروز 1402  را رزرو کنید.

کوچینه برای سفر دوستان تمامی تور ها را به صورت اقساط  ارائه میدهد، برای اطلاع از شرایط تور اقساطی کلید کنید.

 

منبع: تیم تولید محتوا مجله کوچینه

 

 

 

 

 

 

 

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده