مجوز کار در اروپا|ویزای کاری شینگن

مجوز کار در اروپا|ویزای کاری شینگن

مجوز کار در اروپا، مجوزی است که به فرد دارنده آن امکان کار در اروپا و اقامت در اروپا را می دهد. با داشتن ویزای کاری اروپا یا ویزای کاری شینگن می توانید در اروپا کار کنید و درآمدزایی کنید و همچنین برای مدت معین شده در تمام اروپا قامت داشته باشید. این مطلب توسط متخصصین ویزای کوچینه در شهریور ماه سال 1402 گردآوری شده است. با ما همراه باشید.

مجوز کار در سراسر اروپا

شما با داشتن مجوز کار در اروپا می توانید در هر جایی از اروپا که می خواهید به درآمدزایی بپردازید

سابقه سفر قوی

فقط با یک بار اخذ ویزای توریستی کانادا، شما یک مدرک سابقه سفر قوی برای سفرهای بعدی خود به هر کجای دنیا دارید.

امکان سفر به 26 کشور اروپا

با داشتن ویزای کاری شینگن، شما می توانید به 26 کشور اروپایی عضو منطقه شینگن بدون محدودیت مرزی سفر کنید.

ویزای کاری شینگن یا اجازه ی کار در اروپا

ویزای کاری شینگن به نوعی از ویزا گفته می شود که از سوی یک کشور عضو شینگن برای افرادی صادر می شود که فقط به قصد کار و تجارت به این منطقه سفر می کنند.صاحبان این ویزا برای انجام امور تجاری خود نیازی به داشتن شهروندی کشور مورد نظر ندارند.اما با این وجود ارائه ی مجوز کار در شینگن شرایط خاص خودش را دارد. اما کسانی که به قصد گردشگری به شینگن سفر می کنند باید ویزای توریستی شینگن را دریافت کنند.

چه کسی می‌تواند در اروپا کار کند؟

هر کسی که معیارها و الزامات تعیین شده توسط کشورهای اروپایی را برآورده کند می تواند در اروپا کار کند. بیشتر کشورهای اروپایی برنامه های خاص خود را دارند که از طریق آنها به جذب متخصصان خارجی و پر کردن کمبود کار در زمینه های مختلف در کشور میپردازند.

 

چگونه می‌توان ویزای کار شینگن را گرفت ؟

چیزی به نام ویزای کار شینگن وجود ندارد. شما میتوانید ویزای شینگن را برای اهداف دیگر مانند توریسم، ملاقات با خانواده و دوستان، تجارت، اهداف پزشکی و غیره را اخد کنید. با این حال، نمی توانید ویزای شینگن را برای کار کردن در اروپا بگیرید. شما اجازه ندارید از ویزای شینگن که برای اهداف دیگر آن را اخذ کردید برای کار کردن استفاده کنید با این حال، اگر شما ویزای ملی را برای اهداف کاری که توسط یکی از کشور اروپایی منطقه شنگن صادر شده است را داشته باشید، می توانید در منطقه ی شینگن کار کنید.

ویزای اشتغال در اروپا

هر یک از کشورهای عضو شینگن سیاست‌های ویزای مختص به خود را دارند که از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. برنامه‌های ویزای استخدامی در کشورهای اروپایی برای پوشش نیازهای نیروی کار کشورهای مربوطه و پر کردن کمبود کار ایجاد شده‌است. 

بنابراین، معیارهای ویزای کار و الزامات آن و نیز روند برنامه بستگی زیادی به نیازهای نیروی کار هر کشور دارد. 

چه کسی به ویزا برای کار در اروپا نیاز دارد؟

شهروندان ایالات‌متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزیلند، سوئیس و همچنین شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به درخواست ویزای کاری به اروپا ندارند.با این حال، پس از رسیدن به کشوری که در آن کار خواهند کرد، آن‌ها باید برای اقامت و مجوز کار خود درخواست دهند.

 

شهروندان کشورهای دیگر باید قبل از ورود به سرزمین‌های حوزه ی شینگن برای اهداف کاری ویزای استخدام دریافت کنند.

الزامات ویزای کار اروپایی چیست؟

الزامات استاندارد برای ویزای کار اروپا عبارتند از:

  • فرم درخواست: باید کاملا پر شود و دوبار از آن کپی تهیه شود  و در هر دو نسخه امضای متقاضی وجود داشته باشد.
  • دو قطعه عکس یکسان: براساس معیارهای معمول عکاسی ویزای شینگن، این عکس‌ها باید طی سه ماه گذشته گرفته شوند.
  • پاسپورت معتبر: پاسپورت شما نباید بیش از ده سال صادر شده باشد و برای حداقل سه ماه بعد از خروج شما از حوزه ی شینگن معتبر باشد.دقت کنید که حداقل دو صفحه خالی برای برچسب ویزا داشته باشد.
  • پرواز رزرو شده : این باید نشان‌دهنده تاریخ‌ها و تعداد پروازها از محل ورود و خروج از منطقه شینگن باشد.
  • بیمه پزشکی سفر: پوشش دادن هر گونه اورژانس پزشکی با مراقبت از بیمارستان و بازگشت به کشور بومی خود به دلیل شرایط اضطراری پزشکی، تا 50000 یوروبیمه باید در همه کشورهای شینگن معتبر باشد و قبل از اخذ ویزا خریداری شود.
  • اثبات اقامت: سندی که نشان می‌دهد شما در منطقه شینگن جایی برای زندگی دارید، یعنی توافق‌نامه اجاره. 
  • قرارداد استخدام: یک قرارداد استخدام که بین شما و کارفرمای آینده شما در منطقه شینگن امضا شده باشد.
  • اثبات صلاحیت آکادمیک: می تواند مدارک و دوره های تحصیلی باشد.
  • اثبات دانش زبانی: بیشتر کشورها از شما می‌خواهند که حتی اگر قصد دارید تنها برای یک سال در شینگن کار کنید، سطح مشخصی از دانش زبان رسمی را به دست آورید.

لطفا توجه داشته باشید که اینها تنها الزامات اولیه‌ای هستند که شما باید برای گرفتن ویزای کاری به اروپا ارائه دهید.هر یک از کشورهای عضو شینگن و همچنین دیگر کشورهای اروپایی خارج از این منطقه، الزامات اضافی را برای خود دارند.

 

چگونه ویزای کار اروپایی بگیریم ؟

برای گرفتن ویزای کار اروپایی، مراحل فهرست‌ شده زیر را دنبال کنید:

 

  1. بررسی کنید که کشوری که می‌خواهید در آنجا کار کنید ویزای اشتغال داشته باشد.
  2. باید برای یک ویزای کاری به اتحادیه اروپا واجد شرایط باشید.
  3. داشتن معیارهای ویزای کاری اتحادیه اروپا.برخی از این کشورها از شما برای گرفتن شغل قبل از درخواست ویزا نیاز خواهند داشت. دقت کنید که قبل از درخواست ویزا این نوع الزامات را برآورده کنید. 
  4. اسناد مورد نیاز برای ویزای استخدام را جمع‌آوری کنید.
  5. برای مصاحبه ی حضوری ویزا برنامه‌ریزی کنید.
  6. در مصاحبه تمام مدارک مورد نیاز خود را همراه داشته باشید.
  7. منتظر روند انجام کارهایتان باشید!

به یاد داشته باشید که این تنها روش استاندارد برای درخواست ویزای کاری در اروپا است. فرآیند دقیق ممکن است از یک کشور به کشور دیگر متفاوت باشد.

درخواست ویزای خود را باید به نماینده کشوری که قرار است در آن کار ‌کنید، در کشور محل سکونت خود ارسال کنید. این نماینده می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

 

نماینده ی سفارت /  افسر کنسولگری /  مرکز درخواست ویزا

 

به شما توصیه می‌شود که حداقل دو ماه قبل از سفر خود به کشوری که قصد دارید در آن کار کنید، درخواست ویزای کاری را به اروپا ارسال کنید. دلیل آن این است که سفارت خانه‌های اروپایی شش هفته طول می‌کشد تا درخواست ویزای استخدام را انجام دهند.در موارد خاص، زمان پردازش ممکن است تا 2 هفته تمدید شود.

 

ویزای کاری چقدر اعتبار دارد؟

بیشتر ویزای کار اروپایی برای یک سال معتبر هستند.با این حال، در بیشتر کشورها، دارندگان ویزا این شانس را دارند که برای تمدید ویزای خود، پس از انقضای ویزای خود درخواست دهند.

اعتبار ویزا و همچنین چند نکته دیگر در برچسب ویزا که در پاسپورت شما نصب شده‌است نوشته خواهد شد.اتیکت ویزا را با دقت بیشتری برای اطلاعات بیشتر بخوانید.

آیا می‌توانم مجوز کار اتحادیه اروپا را تمدید کنم؟

شما قادر به تمدید کردن مجوز کار اتحادیه اروپا در بیشتر کشورها خواهید بود.یک فرآیند درخواست و برخی اسناد ضروری را باید فراهم کنید تا قبل از انقضای مجوز ویزای / محل اقامت خود به مقامات ذی‌صلاح در کشور اروپایی تحویل دهید.

سوالات متداول

پشتیبانی شما در طول سفر

کوچینه پشتیبانی شما در طول سفر

پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

کوچینه پیشنهاد قیمت‌های به‌ صرفه

پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده

کوچینه پیشنهاد هتل‌های فوق‌العاده